4 راه برای متخصص شدن

4 راه برای متخصص شدن

۳۰ مهر ۱۳۹۵

متخصص شدن هنر بازاریابی

 

تخصص از جمله مواردیست که هم نادر و هم بسیار ارزشمند است - واقعیتی که به وفور در رزومه ها به دروغ وانمود می شود - اما وقتی همه ( از کارفرمایان بالقوه تا همکاران و مشتریان )  به دنبال آن هستند، قضیه روشن می شود.همه ما می دانیم که تخصص مهم است، اما بسیاری برای تشخیص راه درست به دست آوردن آن دچار مشکل می شوند.

یقینا جست و جوی درجه ی تحصیلی تا اندازه ای به پیشرفت شما کمک می کند اما این دقیقا بدان معنا نیست که آستین بالا بزنید و روشی را امتحان کنید که به شما اجازه می دهد مهارت های عملی فرا بگیرید. پیشرفت شما در یک شرکت توسعه یافته دارای مزایای چشمگیری می باشد، اما زمان زیادی لازم است تا شما تخصصی را که به دنبالش هستید به دست بیاورید که این زمان میتواند برخلاف تلاش شما نتیجه ی عکس بدهد. دچار سوء تفاهم نشوید – تجربه قطعا یک راه عالی برای بدست آوردن دانش است، ولی ارتباط آن با تخصص تصادفی نیست. یک روش دیگر، و مسلما موفق تر، برای متخصص شدن در کاری این است که فقط خودتان وارد عمل شوید و خودتان را آموزش دهید. یکی از بزرگترین تصورات غلط درباره شروع یک کسب و کار این است که تخصص در اجرای یک کار پیش شرط ایجاد آن است. شما همیشه میتوانید از دیگران یاد بگیرید و به آنان اعتماد کنید اما در پایان چیزهای زیادی وجود دارد که خودتان با انجام دادن آنها یاد می گیرید.

در اینجا به چند راهنمایی در به دست آوردن تخصص اشاره می کنیم :

1. به غرایز خود اعتماد نکنید.

ممکن است از خود بپرسید " چی؟ این دقیقا بر عکس چیزی است که بقیه تا حالا به من گفته اند." بله ، شعار معروف می گوید که به غرایز خود اعتماد کنید ، اما واقعیت تلخ این است که  حتی خوش نیت ترین غرایز هم اغلب اشتباه است.کلید پیشرفت کسب و کار و توسعه مهارت های فردی این است که بدانید چگونه تصمیم می گیرید ، بنابراین شما قادر به تشخیص اینکه غرایزتان مسیر درست را نشان می دهند یا ممکن است به مدت زمان بیشتری برای تصمیم گیری نیاز داشته باشید، می شوید.

ما همه یک بار شاهد شکست نافرجام یک ایده درخشان بوده ایم ، و در حالی که این شکست در بلند مدت منافعی دارد، جلوگیری از آن به طور کامل آسان تر است. یادگیری زمینه های خودشناسی، خواه آن اعتماد بیش از اندازه به ابزار خاص باشد یا تحمل پذیری خطر بسیار بالا، می تواند در جلوگیری از خطا های حساس به شما کمک کند و بتوانید سریع تر کسب و کار خود را توسعه دهید.

2. جهل خود را بپذیرید.

تجربه می تواند شما را در شناسایی مشکلات و فرصت های پیش رو کمک کند ، اما همچنین می تواند شما را نسبت به سایر مشکلات و فرصت ها کور کند. آینده با نگرش جدید به شما اجازه می دهد که چشم انداز و تخصص منحصر به فرد خود را بر قرار کنید تا چیزهایی را ببینید که رقیبان یا مربیان شما نمی توانند. گاهی اوقات میل شدیدی به احساس امنیت ارائه شده توسط کارشناسان معتبر می تواند به قیمت رشد خلاق کسب و کار باشد.

در اغلب موارد، مخرب ترین راه حل برای یک صنعت خاص در بهترین شیوه ها پنهان شده است که این شیوه ها باعث کمتر جلب توجه کردن و یا غیر قابل مشاهده شدن آن راه حل مخرب می شوند. میتوانیم استدلال کنیم که جهل یک سعادت است، اما کاملا واضح است که شما از آنچه که نمی دانید نمی ترسید. گاهی اوقات این عدم آگاهی می تواند شما را گمراه کند، اما می تواند پیش نیازی برای شناسایی راه درست موفقیت باشد.

آگاهی از بی تجربگی مهم است، اما استقبال از دیدگاه خالصی که این بی تجربگی فراهم می کند ، می تواند یک تغییر اساسی باشد.

3. از شرکای خود یاد بگیرید.

درک نیازها و نقطه نظرات  تمامی بخش های زنجیره ی تامین و قیف فروش شما می تواند بطور فوق العاده ای مفید باشد، حال آنکه آن یک تامین کننده ی مواد غذایی برای  رستوران و یا یک تبلیغ در وبسایت شما باشد.توجه به اینکه چه چیزی در حرفه شما برای هر شخص اهمیت دارد، دید گسترده تری نسبت به حرفه شما می دهد و شما را در سریع تر درک کردن دیدگاه های حساس کمک می کند. و به همان اندازه باعث می شود که با تغییرات اخیر آشنا باشید و از تغییرات موجود در عرصه بازاریابی پیشی بگیرید.

متخصص شدن هنر بازاریابی

4. از لکه ننگ شکست چشم پوشی کنید.

برای به انجام رساندن یک هدف درس های زیادی به عنوان قدرت یا ادامه دادن تا لحظه شکست نافرجام، ادامه دارد. همیشه به ما گفته اند که از شکست جلوگیری کنیم، به همین دلیل، وقتی که رخ می دهد، می تواند ویرانگر به نظر برسد.در صورتیکه من قطعا به شما توصیه نمی کنم که در جست و جوی شکست باشید، ولی وقتی با آن مواجه شدید ، آنرا بپذیرید و از آن به عنوان یک فرصت برای یادگیری در آینده استفاده کنید.

برداشتن یک قدم به عقب بعد از یک عقب نشینی و بررسی دقیق آن چه که باعث این شکست شد می تواند فرآیندی مهم و نجات بخش باشد.به کار گیری یک پرسشنامه جامع می تواند شما را در جمع آوری دیدگاه ها در فرآیند تصمیم گیری و همچنین در روشی که حرفه خود را اداره می کنید یاری دهد. در بهترین حالت، می تواند به وضوح در شناسایی قسمت های قابل تغییر کمکتان کند و اجازه می دهد که با قدرت تمام به سمت موفقیت پیش بروید.

مهمتر از همه، یاد میگیرید که اگرچه شکست ممکن است یک تجربه غم انگیز باشد، اما خوب است که بدانید دنیا به آخر نمی رسد! قسمت اعظم موفقیت در کسب و کار مربوط به ریسک کردن است و ترس از خطر ممکن است مهم باشد- اما دانستن آنکه این نا امیدی موقتی است می تواند شما را برای ریسک کردن در مواقع ضروری برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

کسب تخصص به شما اجازه می دهد که در کسب و کار خود پشت رل بنشینید و همزمان با ایجاد کسب و کارتان رشد کنید و یاد بگیرید. اما همان قدر که به رسمیت شناختن تخصص بسیار مهم است، داشتن برنامه قابل اجرا برای به دست آوردن آن مهم تر است.تجربه ها و مدارک تحصیلی عالی هستند ، اما گاهی اوقات بهترین راه برای تبدیل شدن به یک متخصص این است که خودتان شروع به یادگیری کنید و ایده ها و دیدگاه هایی که کسب کرده اید در تلاش های آینده به کار بگیرید. با در خاطر نگه داشتن این نکات ، می توانید برای ایجاد پایه و اساس برای موفقیت در دراز مدت، تلاش بسیاری در زمینه کار آفرینی بکنید.

 

تهیه: تیم ترجمه هنر بازاریابی

منبع: entrepreneur.com

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاه ها

  • هیچ دیدگاهی برای این مطلب وجود ندارد.