بر اساس گزارش Giving USA، آمریکایی ها در سال 2023 به میزان بی سابقه 557.16 میلیارد دلار به آموزش، مذهب، خدمات انسانی، بهداشت عمومی و بسیاری موارد دیگر کمک کردند.
خیریه های سنتی در طول تاریخ از رویدادهای افراد مشهور، جشن ها، اطلاعیه های خدمات عمومی و تبلیغات برای درخواست کمک استفاده می کردند. اخیراً، پلتفرمهای تأمین مالی جمعی آنلاین مانند GoFundMe و DonorsChoose مسیر دیگری را طی کردهاند: با ایجاد ارتباط مستقیم با اهداکنندگان بالقوه، این پلتفرمها نیاز به سرمایهگذاریهای بازاریابی گران قیمت را از بین بردهاند.
در جدید مجله بازاریابی در طول مطالعه، متوجه شدیم که مدیران پروژهای که در کمپینهای خود در پلتفرمهای تامین مالی جمعی آنلاین مشارکت میکنند، احتمال بیشتری برای دستیابی به موفقیت در تامین مالی دارند. این عمل اهدای خود یک ابزار سیگنال دهی قدرتمند است. کیفیت و اهمیت پروژه را برجسته میکند، دفعات کمکها را افزایش میدهد، کل مبلغ کمکشده را افزایش میدهد و احتمال کلی دستیابی به اهداف بودجه را افزایش میدهد. از آنجایی که سازمانهای غیرانتفاعی و دلایل آموزشی به طور فزایندهای به پلتفرمهای تامین مالی جمعی متکی هستند، تحقیقات ما نشان میدهد که چگونه اهدای شخصی میتواند به طور موثر از این تلاشها حمایت کند.
تیم ما میلیون ها کمک مالی را در DonorsChoose تجزیه و تحلیل کرد، یک پلت فرم محبوب که در آن معلمان به دنبال بودجه برای لوازم کلاس، پروژه های آموزشی و سایر نیازهای آموزشی هستند. ما دریافتهایم که وقتی معلمان به پروژههای خود کمکهای قابلتوجهی از خود میکنند، به شدت ارزش پروژه و تعهد معلم را نشان میدهد. یافتههای ما تأیید میکند که اثربخشی اهدای شخصی نه تنها به میزان کمک، بلکه به زمان و قابل مشاهده بودن این کمکها نیز مرتبط است.
معلمان با سرمایه گذاری پول خود در پروژه های خود، احتمال بیشتری برای جلب حمایت بیشتر دارند. این امر به ویژه برای پروژههای مرحله اولیه یا معلمانی که تازه وارد این پلتفرم شدهاند و هنوز شهرتی به دست نیاوردهاند بسیار مهم است. اهدای خود شفاف و به موقع در ابتدای کمپین می تواند احتمال دستیابی به هدف بودجه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ما همچنین دریافتیم که کمکهای مالی بزرگتر برای دستیابی به اهداف جمعآوری کمکهای مالی مؤثرتر است. علاوه بر این، پروژههایی که شامل اهدای شخصی میشوند، احتمالاً نامههای تاثیرگذاری را به اهداکنندگان ارسال میکنند تا شواهد اضافی، اما غیرمستقیم، از رابطه بین کیفیت و اهدای خود ارائه دهند.
پلتفرمها باید نگهبانان پروژه را تشویق کنند تا به عنوان راهی برای بهبود کارایی تطبیق اهداکنندگان با پروژههای باکیفیت، کمکهای مالی قابل مشاهده از خود را انجام دهند. این ممکن است شامل برجسته کردن کمک های مالی شخصی در صفحات فرود پروژه یا توصیه پروژه ها بر اساس رفتار اهداکننده باشد. چنین استراتژیهایی میتوانند نرخ موفقیت کلی کمپین را افزایش دهند و برای معلمان و دانشآموزانی که به آنها خدمت میکنند، سودمند باشند.
استراتژی موثر جمع آوری سرمایه
پیامدهای مطالعه ما به جامعه آموزشی گسترده تر گسترش می یابد. مدیران مدارس و رهبران ناحیه باید معلمان را تشویق کنند تا از کمک مالی خود به عنوان یک استراتژی جمع آوری کمک مالی استفاده کنند. در عصری که بودجه مدارس محدود است، توانمندسازی معلمان با ابزارهای موثر جمع آوری کمک های مالی می تواند به طور چشمگیری کیفیت آموزش دریافتی دانش آموزان را بهبود بخشد. از منظر پلتفرمهای تامین مالی جمعی مانند DonorsChoose، حمایت و تسهیل اهدای شخصی میتواند اثربخشی کلی خدمات آنها را بهبود بخشد.
نتایج ما فراتر از بخش آموزشی است. اصل اهدای خود را می توان در زمینه های مختلف، از جمله کمپین های سیاسی و ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکتی به کار برد. به عنوان مثال، نامزدهای سیاسی اغلب پول خود را برای نشان دادن فداکاری خود کمک می کنند و شرکت ها به طور عمومی بخشی از سود خود را برای افزایش شهرت خود اهدا می کنند. در هر مورد، مشارکت شخصی به عنوان یک شاخص قوی از تعهد و کیفیت عمل می کند و تمایل دارد بر رفتار دیگران تأثیر بگذارد.
پلتفرمها ممکن است ویژگیهایی ایجاد کنند که کمکهای مالی قابل مشاهده را برای مدیران پروژه آسانتر کند یا این کمکها را به اهداکنندگان بالقوه برجسته کند. علاوه بر این، ارائه دستورالعملها یا بهترین شیوهها به معلمان در مورد زمانبندی استراتژیک کمکهای خود میتواند تأثیر را افزایش دهد.
درس هایی برای مدیران ارشد بازاریابی
- دیده شدن کمک های مالی برای جمع آوری کمک های مالی بسیار مهم است. افراد و سازمان ها باید از خطرات اهدای خود ناشناس آگاه باشند.
- تعداد دفعات، اخیراً و میزان کمکهای شخصی باید به دقت برنامهریزی شود تا تأثیر آنها بر موفقیت جمعآوری کمکهای مالی به حداکثر برسد. در حالت ایدهآل، اهدای یکباره خود در ابتدای پروژه میتواند شانس تأمین مالی آن را بهبود بخشد.
- پلتفرمها میتوانند کمکهای مالی خود را در صفحه فرود پروژه برجسته کنند و کمکهای خود را در طول فرآیند اهدا تشویق کنند تا نرخ بودجه پروژه افزایش یابد.
تحقیقات ما بینشهای ارزشمندی را برای مربیان، پلتفرمهای تامین مالی جمعی و سایر ذینفعان درگیر در جمعآوری سرمایه آنلاین ارائه میکند. با استفاده از خود اهدایی به عنوان یک مکانیسم سیگنال، معلمان می توانند شانس خود را برای تأمین مالی موفقیت آمیز پروژه های خود افزایش دهند، بنابراین تجارب آموزشی دانش آموزان خود را افزایش دهند. پلتفرمهای تامین مالی جمعی میتوانند خدمات خود را با حمایت و ترویج استراتژیهای اهدای شخصی بهبود بخشند. ما همه ذینفعان را تشویق میکنیم که این یافتهها را در شیوههای خود بگنجانند تا کمپینهای جمعآوری سرمایه موفقتر و تاثیرگذارتری ایجاد کنند.
اثرات اهدای شخصی ممکن است در زمینههای پیچیدهتری که پول مستقیماً به جمعآوری کمک میشود و میتواند نگرانیهای اخلاقی را ایجاد کند، متفاوت باشد. ما محققان را تشویق می کنیم که نظریه خود را با بررسی تأثیر اهدای خود در زمینه های دیگر گسترش دهند. تحقیقات آینده همچنین ممکن است تعاملات پویا بین اهداکنندگان در طول فرآیند اهدا را بررسی کند.
مطالعه کامل را برای جزئیات کامل بخوانید
منبع: ژوپینگ لیو، کیانگ گائو، و راگوناث سینگ رائو، “اهدای خود و کمک های خیریه در تامین مالی جمعی آنلاین: یک تحلیل تجربی” مجله بازاریابی.
رفتن به مجله بازاریابی
[
منبع