هنگامی که شرکت کنندگان فرآیند طراحی خود را با موفقیت به پایان رساندند، هم به نتیجه و هم به روند مثبت نگاه کردند. که به ما می گوید که طراحی خود واقعاً ارزش بالایی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند - اما فقط پس از تکمیل.
درس هایی برای مدیران ارشد بازاریابی
در یک جدید مجله بازاریابی مطالعه، این تضاد بین نظریه و عمل را بررسی می کنیم. ما وضعیت هیجانی لحظه ای افراد را به طور مداوم و بدون مزاحمت بر اساس حالات چهره آنها اندازه گیری می کنیم. در شش آزمایشی که شرکت کنندگان از پیکربندی کننده های واقعی مختلف در دسته های محصول مختلف استفاده کردند، ما از فناوری FaceReader و مجموعه ای از روش ها مانند پروتکل های بلند فکر، تجزیه و تحلیل احساسات خودکار، و تجزیه و تحلیل بقا استفاده کردیم.
تصور کنید که یک جفت کفش ورزشی طراحی کنید و در عرض چند روز تحویل بگیرید. مطالعات نشان داده است که در مقایسه با محصولات «خارج از قفسه» با کیفیت مشابه، سفارشی سازی منجر به تناسب ترجیحی بهتر و شناسایی بیشتر با یک محصول می شود. محصولات خودطراحی با پیکربندی های هم آفرینی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا محصولی را که می خواهند به دست آورند - بدون مصالحه. طراحی خود سرگرم کننده است و مصرف کنندگان زمانی که بخشی از این فرآیند هستند غرور و احساس موفقیت را تجربه می کنند. در نتیجه، آنها تمایل بیشتری به پرداخت دارند.
اما یک مشکل بزرگ در این مورد وجود دارد: نرخ رهاسازی به طرز شگفت انگیزی بالاست. داده های 32 میلیون مشتری در 18 کشور نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور زودهنگام 95 درصد از فرآیندهای خلق مشترک را رها می کنند. به طور مشابه، در تجزیه و تحلیل 15 پیکربندی کننده تجاری به مصرف کننده آلمانی در دسته بندی های متنوعی مانند جواهرات، ادویه جات ترشی جات، شمع و لباس زیر زنانه، نرخ رهاسازی از 88 تا 99 درصد متغیر بود.
نیکولاس فرانکه، استاد کارآفرینی و نوآوری، دانشگاه اقتصاد و تجارت WU وین، اتریش است.