مفهوم کوپن های مشترک با ایجاد تجربه در روند نوظهور تجارت اجتماعی تعبیه شده است که تجارت الکترونیک را با رسانه های اجتماعی ادغام می کند. بازار جهانی تجارت اجتماعی با نرخ تخمینی سالانه 31.4 درصد در حال افزایش است و فیس بوک در سال 2020 فروشگاه اینستاگرام را راه اندازی کرد که تجارت الکترونیک را با شبکه اجتماعی اینستاگرام ترکیب می کند. فروشندگان می توانند تجارب مشارکتی تعاملی، قابل اشتراک گذاری و همه جانبه را در رسانه های اجتماعی برای ترویج تجارت الکترونیک در بین مصرف کنندگان ایجاد کنند.
ارزش پیام های یادآور برای بازخرید کوپن ها
مشتریان بیشتر احتمال دارد از کدام کوپن استفاده کنند: کوپن های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان (کوپن های مشترک) یا کوپن هایی که مستقیماً از مشاغل توزیع می شوند (کوپن های مستقیم)؟ از یک طرف، ماهیت اجتماعی اشتراک گذاری ممکن است ارتباط درک شده و قابل اعتماد بودن یک کوپن مشترک را نسبت به یک کوپن مستقیم معادل افزایش دهد. از سوی دیگر، مصرف کنندگان ممکن است ترکیب ماهیت اقتصادی کوپن را با روابط اجتماعی نامناسب بدانند ("بدون صحبت پول با دوستان")، که می تواند با هنجارهای روابط جمعی تضاد ایجاد کند.
مقاله کامل را بخوانید.
ما ایجاد تجربه مشترک را به عنوان یک استراتژی جدید برای تبدیل کوپن های مشترک به ابزاری برای پیشبرد ایجاد رابطه پیشنهاد می کنیم. یعنی، ما از شرکت ها می خواهیم موقعیت هایی را ایجاد کنند که در آن کوپن دهنده و گیرنده کوپن تلاش های مشترک خود را برای ایجاد یک تجربه مشترک قبل از بازخرید کوپن سرمایه گذاری کنند. فعالیت ترکیبی که مشتریان انجام می دهند می تواند توسعه یک برنامه تور، طراحی یک لیوان قهوه یا انجام یک بازی باشد. تحقیقات ما نشان می دهد که ایجاد تجربه می تواند اهداف اجتماعی را تقویت کند (به عنوان مثال، ایجاد دوستی)، تضاد هنجاری را کاهش دهد، و در نتیجه جذابیت کوپن های مشترک را افزایش دهد به طوری که مشتریان احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و بازخرید آنها دارند. به عبارت دیگر، ما معتقدیم که عمل به اشتراک گذاری کوپن می تواند به عنوان وسیله ای برای ترویج پیوند اجتماعی بین دوستان تلقی شود.
بی بی دونگ، دانشیار بازاریابی، دانشگاه لیهای ایالات متحده آمریکا است.