Franziska Völckner استاد بازاریابی، دانشگاه کلن، آلمان است.

بروزرسانی: 02 تیر 1404
افزونه های برند اغلب با شکست مواجه می شوند—در اینجا آمده است که چگونه شرکت ها می توانند آنها را برای موفقیت تنظیم کنند
در یک جدید مجله بازاریابی مطالعه، ما بینش هایی را در مورد محرک های موفقیت توسعه برند ارائه می دهیم. ما بررسی می کنیم که چگونه شرکت ها می توانند استراتژی های توسعه نام تجاری موفق تری را از نظر عوامل زمینه ای (نام تجاری مادر، توسعه، ارتباطات و عوامل مصرف کننده) و روش های تحقیق مورد استفاده طراحی کنند.
برو به مجله بازاریابی
منبع
علاوه بر عوامل زمینه ای، اثرات تعدیل کننده بالقوه عوامل روش تحقیق را نیز بررسی می کنیم. برای مثال، در پایگاه داده بزرگ ما که 26 کشور را پوشش می دهد، شواهدی از نقش تعدیل کننده منطقه ای که داده ها در آن جمع آوری شده است، نمی یابیم، در نتیجه به بحث در مورد اینکه آیا فرهنگ های شرقی روشی متفاوت برای ارزیابی توسعه های برند نسبت به فرهنگ های غربی دارند کمک می کند. .
کار ما سه یافته کلیدی را ارائه می دهد که به نفع مدیران ارشد بازاریابی است.
- اگر ارزش ویژه برند مادر بهبود یابد، احتمال 60.6 درصد پاسخ مثبت به توسعه برند وجود دارد. به طور مشابه، در صورت بهبود تناسب پسوند، احتمال 61.4 درصد پاسخ مثبت به یک توسعه نام تجاری وجود دارد. تناسب افزونه به عنوان ادراک مصرف کننده از شباهت و تطابق بین برند مادر و محصول توسعه تعریف می شود.
ما توصیه می کنیم که مدیران از ارزش ویژه برند مادر و تناسب توسعه برای افزایش موفقیت توسعه برند استفاده کنند. با این حال، مدیران باید توجه بیشتری به تناسب توسعه دهندگان داشته باشند، زیرا کمی تاثیرگذارتر از ارزش ویژه برند مادر است.
- مدیران باید به اثرات متمایز ابعاد مختلف ارزش ویژه برند مادر و تناسب توسعه توجه کنند. برای مثال، هنگام معرفی یک محصول افزودنی، ایجاد و برجسته کردن شباهت ها در ویژگی های محصول (در مقایسه با موارد استفاده) و تصاویر برند مادر و افزونه سودمندتر است.
از جانب: Chenming Peng، Tammo HA Bijmolt، Franziska Völckner و Hong Zhao، "یک متاآنالیز موفقیت توسعه برند: اثرات ارزش ویژه برند والدین و تناسب توسعه"، مجله بازاریابی.
Chenming Peng استادیار بازاریابی، دانشگاه تجارت بین الملل و اقتصاد چین است.