را مجله بازاریابی توسعه و انتشار دانش در مورد سؤالات بازاریابی دنیای واقعی که برای محققان، مربیان، مدیران، سیاست گذاران، مصرف کنندگان و سایر سهامداران اجتماعی در سراسر جهان مفید است. توسط انجمن بازاریابی آمریکا از زمان تأسیس آن در سال 1936 منتشر شده است. JM نقش بسزایی در شکل دادن به محتوا و مرزهای رشته بازاریابی داشته است. کریستین مورمن (T. Austin Finch، استاد مدیریت بازرگانی در دانشکده تجارت فوکوا، دانشگاه دوک) به عنوان سردبیر فعلی خدمت می کند.
https://www.ama.org/jm
محققان مدرسه اقتصاد جدید (مسکو) و دانشگاه عبری اورشلیم مقاله جدیدی را در این مقاله منتشر کردند مجله بازاریابی که یک روش استخراج مستقیم، بدون کمک، مقیاسپذیر و کمی را پیشنهاد میکند که از قدرت بصری برای به تصویر کشیدن بازنمایی دقیق از درک برند پاسخدهندگان استفاده میکند.
چهارم، این روش امکان اندازهگیری منحصربهفرد بودن یک نام تجاری را نسبت به دسته آن، یعنی آنچه که مصرفکنندگان با نام تجاری به طور قابلتوجهی بیشتر/کمتر از سایر مارکهای موجود در دسته آن مرتبط میکنند، اندازهگیری میکند. به عنوان مثال، Old Spice بیشتر با بدنسازی، وسایل نقلیه سنگین، دویدن، ورزش و نظامی مرتبط است تا بقیه رده های زیبایی.
روش های زیادی برای ایجاد تداعی برند توسعه داده شده است. روشهای نظرسنجی از پاسخدهندگان میخواهد تا برندها را بر اساس ابعاد مشخص ارزیابی کنند. مقیاس شخصیت برند برندها را بر اساس پنج ویژگی شخصیتی – صداقت، هیجان، شایستگی، پیچیدگی، و ناهمواری رتبهبندی میکند. مقیاس ارزش ویژه نام تجاری ارزشگذار دارایی برند (BAV) برندها را در چهار بعد – تمایز، ارتباط، احترام و دانش، رتبهبندی میکند. روشهای دیگر کیفی هستند و از محرکهای کلامی و بصری استفاده میکنند تا پاسخدهندگان را تشویق کنند تا افکار خود را در مورد برند به صورت کتبی یا در یک مصاحبه 1-1 به اشتراک بگذارند. در حالی که روشهای نظرسنجی برای اجرا کمی و کارآمد هستند، اما به ویژگیهای از پیش تعریفشده محدود میشوند. روشهای کیفی امکان برانگیختن تداعیها را بدون کمک فراهم میکنند، اما اندازهگیری نتایج و مقیاس آن برای تعداد زیادی از برندها دشوار است.
درمورد مجله بازاریابی
سال گذشته BMW یک فرآیند تغییر نام تجاری را طی کرد، با هدف تغییر وجهه برند شرکت برای تبدیل شدن به یک “برند ارتباط” مرتبط با باز بودن و وضوح. شرکت اسباببازی فیشر پرایس نیز فرآیند تغییر نام تجاری را طی کرد تا ارتباطات خود را به عنوان «سرگرمی، عمل، بازی، جشن، حماقت و شادی» تقویت کند. موفقیت چنین فعالیت های تغییر نام تجاری به توانایی اندازه گیری تداعی برند بستگی دارد. اندازه گیری تداعی های برند چالش برانگیز است زیرا مصرف کنندگان می توانند یک برند را با هر تعداد از اشیا، احساسات، فعالیت ها، مناظر و مفاهیم مرتبط کنند.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی آنلاین این امکان را فراهم میکنند که با استخراج این محتوای تولید شده توسط کاربر، ردیابی برند مقیاسپذیر، کمی و بدون کمک انجام شود. با این حال، بهره برداری از محتوای تولید شده توسط کاربر برای درک انجمن های مصرف کننده نیز از برخی کاستی ها رنج می برد. اول اینکه فقط برای دسته های خاصی در دسترس است. به عنوان مثال، نام تجاری نایک نظرات زیادی را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کند، در حالی که پست های رسانه های اجتماعی برای نام تجاری Colgate، به عنوان مثال، کمتر فراوان هستند. دوم، کنترل ویژگی های مشارکت کنندگان محتوا دشوار است. برای مثال، کاربرانی که رابطه قویتری با برند دارند، یا نظر مثبت یا منفی قویتری دارند، ممکن است مشارکت بیشتری داشته باشند. در نهایت، هر مصرفکنندهای که محتوای برند را ارائه میکند، ممکن است نظر واقعی خود را درباره برند ارائه نکند: مصرفکنندگان ممکن است پستهایی استراتژیک بگذارند تا در مورد خودشان به مردم سیگنال دهند و نیازهای خود را ارائه کنند.
درباره انجمن بازاریابی آمریکا (AMA)
AMA به عنوان بزرگترین انجمن بازاریابی مبتنی بر فصل در جهان، مورد اعتماد متخصصان بازاریابی و فروش است تا به آنها کمک کند تا آنچه را که در آینده در این صنعت پیش می آید کشف کنند. AMA دارای جامعه ای از شعب محلی در بیش از 70 شهر و 350 پردیس کالج در سراسر آمریکای شمالی است. AMA خانه محتوای برنده جوایز، گواهینامه حرفه ای PCM®، مجلات دانشگاهی برتر، و رویدادها و کنفرانس های آموزشی پیشرو در صنعت است.
https://www.ama.org