JM Insights در کلاس درس
آموزش بینش:
Johannes Boegershausen استادیار بازاریابی، دانشگاه اراسموس، هلند است.
در حالی که محققان بازاریابی به طور فزاینده ای از داده های وب استفاده می کنند، چالش های عجیب و غریب و گاه موذیانه در مجموعه آن توجه محدودی را به خود جلب کرده است. چگونه محققان می توانند اطمینان حاصل کنند که مجموعه داده های تولید شده از طریق وب اسکرپینگ و API ها معتبر هستند؟ یک مقاله جدید در مجله بازاریابی یک چارچوب روش شناختی را پیشنهاد می کند که نشان می دهد چگونه پرداختن به نگرانی های اعتبار مستلزم بررسی مشترک سوالات فنی و حقوقی/اخلاقی خاص است. این چارچوب طیف وسیعی از نگرانی های اعتبار ناشی از جمع آوری خودکار داده های وب برای استفاده دانشگاهی را در طول سه مرحله جمع آوری داده های وب پوشش می دهد: انتخاب منابع داده، طراحی مجموعه داده ها، و استخراج داده ها.
تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.
آبیشک بورا، استادیار بازاریابی، دانشگاه واشنگتن است.
نقل قول کامل:
بوگرشاوزن، یوهانس، هانس داتا، آبیشک بورا، و اندرو تی استفن (2022)، «زمینه های طلا: خراش دادن داده های وب برای بینش های بازاریابی،» مجله بازاریابی، 86 (5)، 1-20. doi:10.1177/00222429221100750
Johannes Boegershausen استادیار بازاریابی، دانشگاه اراسموس، هلند است.