چرخش اقتصاد فقط باعث شده است که رابطه صخره ای بین فناوری بزرگ و تبلیغ کنندگان بدتر
سایر صنایع به سادگی دلار را تغییر می دهند. به عنوان مثال، خودروسازان پس از مشاهده کاهش بازدهی از فروش تلویزیون در نیمه اول 2022، بیشتر روی تجربه مصرف کننده و برنامه های وفاداری سرمایه گذاری می کنند تا تبلیغات.
نیومن میگوید: «افزایش نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو با کاهش قیمت سهام، بهویژه در بخش فناوری همزمان شده است». کاهش بودجه می تواند شامل کاهش بودجه تبلیغاتی باشد. در حال حاضر، به نظر میرسد که بیشتر کاهشها در سرمایهگذاریهای سوداگرانه آیندهمحور یا ظرفیتهای بیش از حد ساخته شده ناشی از همهگیری باشد، نه در بودجههای تبلیغاتی، که میتواند خط مستقیمی برای درآمد داشته باشد.
تورم شتابان باعث می شود مصرف کنندگان هزینه های خود را دوباره ارزیابی کنند. اگرچه ما انتظار داریم که مصرف کنندگان ایالات متحده علیرغم افزایش هزینه های کالاها به هزینه خود ادامه دهند رشد خرده فروشی 6.4 درصد امسال، عمدتاً به دلیل تورم – نگاهی دقیق تر به عادات خرید و خرید، داستان ظریف تری را بیان می کند.
اکنون، بیش از یک سال پس از تغییرات حریم خصوصی اپل، شرکت ها همچنان در تلاش برای توسعه راه حل های تبلیغاتی هستند و درآمدها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. خوشبختانه، تبلیغکنندگانی که از فیسبوک و اینستاگرام استفاده میکنند در موقعیت مذاکره قویتری نسبت به گذشته قرار دارند. متا به سختی میجنگد تا تبلیغکنندگان خود را در جمع نگه دارد، اما زمانی بهتر از اکنون برای بازاریابان وجود ندارد که بودجههای اجتماعی خود را به سایر پلتفرمها تقسیم کنند – به خصوص زمانی که TikTok با محصولات تبلیغاتی جدید متمرکز بر عملکرد در را می زند.
غولهای فناوری، آژانسهای تبلیغاتی و برندها همگی در حال آماده شدن برای یک رکود در سطح صنعت هستند – اما اینکه چقدر شدید خواهد بود مشخص نیست. ترسیم بینش و آمار از آخرین سری گزارش Insider Intelligence، “عصر عدم قطعیت“ ما سه عامل اصلی را که بر صنعت تبلیغات و بازاریابی تأثیر میگذارند، بررسی میکنیم، زیرا این صنعت برای یک H2 سنگی آماده میشود.
1. هزینه مصرف کننده در جریان است
با اضافه شدن 390000 شغل در ماه می سال جاری توسط اقتصاد ایالات متحده، چشم انداز اشتغال این کشور به طور کلی مثبت است. با این حال، در همان زمان، تبلیغات و روابط عمومی همچنان 2400 شغل را از دست دادند، طبق دفتر آمار کار ایالات متحده. این اولین کاهش اشتغال در صنعت تبلیغات از نوامبر 2020 بود، که نشانهای از کند شدن رونق ناشی از همهگیری است.
کاهش قدرت مصرف، مصرف کنندگان را مجبور می کند که انتخاب های سخت تری در مورد خرید و نحوه خرید داشته باشند، به خصوص وقتی صحبت از اقلام غیر ضروری و گران قیمت باشد. هزینه کالاهای بادوام 3.2 درصد کاهش یافت زیرا مصرف کنندگان از محصولات پرفروش مانند مبلمان عقب نشینی کردند. علاوه بر این، برای پوشش هزینه ها، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از پس انداز استفاده می کنند. نرخ پس انداز پس از کاهش به 5.2 درصد در ماه آوریل تا 5.4 درصد افزایش یافت که پایین ترین سطح آن در بیش از یک دهه گذشته است.
در نتیجه، تبلیغکنندگان دیگر اطلاعاتی درباره اقدامات خارج از پلتفرم دریافت نمیکنند، و هدفگیری مؤثر تبلیغات، پیگیری تعامل و اندازهگیری تبدیلها را دشوار میکند. در واقع، متا گفت که این تغییرات ممکن است در سال 2022 بیش از 10 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و شکست آن در ایجاد یک جایگزین قابل اعتماد باعث فرار تبلیغ کنندگان از فیس بوک شده است. به همین دلیل است هوش درونی پیشبینی میکند متا کمترین نرخ رشد سالانه درآمد تبلیغاتی خود را داشته باشد که تنها 12.4 درصد افزایش مییابد.
مشکلات فناوری تنها بخش کوچکی از رکود کلی صنعت تبلیغات است. اخراج چندین آژانس تبلیغاتی را تحت تأثیر قرار داده است و تبلیغ کنندگان بزرگ شروع به مهار هزینه ها کرده اند.
چشم انداز تبلیغاتی Big Tech در حال حاضر تحت تأثیر تغییرات گسترده حریم خصوصی، مانند AppTracking اپلسیاست شفافیت (ATT). تحت ATT، همه برنامههایی که از طریق اپ استور توزیع میشوند باید از کاربران بخواهند شرکت کنند و به تبلیغکنندگان اجازه دهند آنها را در سایر سایتها یا برنامهها ردیابی کنند. عرضه ATT در آوریل 2021 به طور موثر روش اصلی ناشران و تبلیغکنندگان را برای ردیابی کاربران در iOS حذف کرد و نحوه رویکرد صنعت تبلیغات تلفن همراه به کسب درآمد و اندازهگیری را تغییر داد.
«این روندها و بینشهای خرید سیگنالی حیاتی برای تبلیغکنندگانی خواهد بود که به دنبال تنظیم هزینههای خود هستند. اگر هزینههای مصرفکننده در طی چند ماه آینده به کاهش خود ادامه دهد، این نشان میدهد که بازاری برای حمایت از سطوح فعلی هزینههای تبلیغاتی وجود ندارد.” می گوید پیتر نیومن، تحلیلگر ارشد پیش بینی در Insider Intelligence.
2. نبرد بین تبلیغ کنندگان و فناوری بزرگ ادامه دارد
برای پیوستن به بیش از 100000 مشترک شرکتی در باز کردن فرصتها با قابل اعتمادترین پیشبینیها، تحلیلها و معیارهای جهان، یا پیشنمایش گزارش «عصر عدم قطعیت»، امروز با ما تماس بگیرید.