پیشرفت های فناوری فرصت های جدیدی را برای بازاریابان، مصرف کنندگان و محققان بازاریابی باز کرده است. بازاریابان از رویکردهای جدید برای ایجاد و جذب ارزش مشتری (به عنوان مثال، طراحی محصول جدید، قیمت گذاری پویا) و انتقال آن ارزش (به عنوان مثال، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی) استفاده می کنند. مصرف کنندگان به روش های جدیدی با محصولات، خدمات، سازمان ها و با یکدیگر تعامل دارند. محققان به اشکال جدیدی از داده ها از منابع متعدد و شاید راه های جدیدی برای مشارکت در تحقیقات خود دسترسی دارند.
در این شماره ویژه، مقالاتی را منتشر خواهیم کرد که رویکردهای جدید و بهبود یافته را برای آینده بازاریابی آزمایش می کنند. این روش ها ممکن است بینش هایی را از منابع جدید جمع آوری کنند، داده های جدید یا موجود را به روش های جدید تجزیه و تحلیل کنند، داده ها را از منابع متعدد یا رسانه های متعدد ادغام کنند، یا روش های موجود را با تجزیه و تحلیل دقیق تر یا کارآمدتر داده ها بهبود بخشند. ما چندین نمونه را در زیر به اشتراک می گذاریم:
- منابع جدید داده: گسترش چشمگیر آزمایش ژنتیکی مصرف کننده به دولت ها و شرکت ها این امکان را داده است که مجموعه های عظیمی از داده های ژنومی را جمع آوری کنند، و ما تازه در حال درک چگونگی استفاده از این داده ها برای درک بهتر ترجیحات مصرف کننده هستیم (Daviet and Nave 2024). مدل های زبان بزرگ (LLM) پتانسیل تولید داده های تحقیقات بازاریابی را دارند (Arora، Chakraborty و Nishimura 2024)، اگرچه در مورد استفاده از داده های تولید شده مکرر هشدارهایی وجود دارد (Shumailov و همکاران 2024). بازاریابان چه منابع داده جدید دیگری را باید در نظر بگیرند؟
- تجربیات جدیدLLMها امکانات جدیدی را برای طراحی محصولات به محققان ارائه می دهند (مانند Sisodia، Burnap و Kumar 2024)، ایجاد محیط های جدید مصرف کننده (به عنوان مثال، اتاق های اتصال مجازی؛ Yang، Xiong و Ma 2023)، و تولید محتوا (Resisenbichler et al. 2022) و تعامل با مشتریان (به عنوان مثال، عوامل مجازی). فرصت ها و محدودیت های این رویکردها برای مشتریان، کسب و کارها و سیاست گذاران چیست؟ چگونه محققان می توانند به طور موثر از این فرصت ها در تحقیقات خود استفاده کنند؟
- بینش جدید از منابع داده سنتی: داده های تراکنش طولی دهه ها تجزیه و تحلیل شده اند، اما فناوری های جدید ممکن است به این داده ها اجازه دهند تا بینش های جدیدی مانند برآورد انعطاف پذیر اقدامات مشتری ارائه دهند (Dew et al. 2024). تکنیک های جدیدی نیز برای استخراج بینش های اضافی از داده های بدون ساختار، مانند استفاده از مدل های یادگیری ماشین برای داده های بررسی آنلاین (کیم، لی، و مک کالو 2024) یا افزودن استعاره ها به تحلیل احساسات بازار (Luri، Schau و Ghosh 2024) مورد نیاز است.
- چارچوب های جدید جاده ای: در حالی که چارچوب های نوظهوری برای تجزیه و تحلیل متن وجود دارد (پکارد، مور، و برگر 2023)، هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد (به عنوان مثال، مطالعه Luangrath، Xu و Wang 2023 در مورد فرازبانی). بازاریابی همچنین به راهنمایی سیستماتیک تری برای روش هایی مانند تصاویر و صدا (Melzner and Raghubir 2023) و برای کانال های چندرسانه ای مانند ویدیو نیاز دارد.
- مجموعه های جدید داده ها از منابع متعدد، رسانه ها و روش ها: JMRشماره ویژه 2021 Marketing Insights from Multimedia Data، کاری را که داده ها را در منابع و روش ها، مانند ویژگی های صوتی، ابرداده، و متن گرد هم می آورد، برجسته کرد (Boughanmi and Ansari 2021). کار اخیر منابعی مانند تاریخچه پست های رسانه های اجتماعی را با پاسخ های نظرسنجی ترکیب کرده است (Schoenmueller، Blanchard و Johar 2024). از کجا فرصت هایی برای به دست آوردن بینش های جدید با ترکیب منابع و روش ها در نقاط حساس سفر مشتری وجود دارد؟
- بهبود روش های موجود: ما همچنین می خواهیم ارسال هایی را ببینیم که بر افزایش دقت یا کارایی روش های موجود تمرکز دارند، مانند استخراج مؤثرتر اطلاعات حساس در نظرسنجی ها (گرگوری، دی جونگ و پیترز 2024)، و اندازه گیری بهتر تمایل به پرداخت (هی، اندرسون). و راکر 2024)، یا سوگیری را در تخمین های رگرسیون های درون زا کاهش دهد (Qian and Xie 2024). روش های جدید ممکن است مزایای عملی داشته باشند، مانند پیش بینی بهبود یافته های نتایج حیاتی مانند اینکه آیا مشتریان به فروشگاه بازخواهند گشت (اندرسون و همکاران 2024) یا افزایش مقیاس پذیری، مانند توانایی مدیریت محتوای ویدیویی بزرگ (ژو، چن، فریرا، و اسمیت 2021).
اینها فقط چند نمونه هستند. ما مشتاقانه منتظر بررسی مقالات شما هستیم که رویکردهای جدید و بهبود یافته را در حوزه های رفتاری، کمی و استراتژیک بازاریابی پیشنهاد و آزمایش می کنند.
فرآیند ارسال و بررسی موارد خاص
تمام موارد ارسالی تصویب خواهد شد JMRبررسی مضاعف ناشناس بود و استانداردها و فرآیندهای استاندارد مجله دنبال شد. ارسال باید از طریق JMRوب سایت ScholarOne، با دستورالعمل های نویسنده در اینجا موجود است.
مهلت درخواست: 1 سپتامبر 2025
تیم تحریریه ویژه شماره
حاضر JMR دستیار ویراستاران ربکا همیلتون و برت آر. گوردون، راغورام آینگار، کاپیل تالی، و کارن پیج وینتریچ - رسیدگی به موارد ارسالی برای شماره ویژه.