فراخوان مقالات | مجله سیاست عمومی و بازاریابی: کاهش اطلاعات نادرست
انتشار: دی 17، 1403
بروزرسانی: 05 اردیبهشت 1404

فراخوان مقالات | مجله سیاست عمومی و بازاریابی: کاهش اطلاعات نادرست


اطلاعات نادرست به ادعایی اطلاق می شود که حقایق قابل تأیید را در تضاد یا تحریف قرار می دهد. انتشار اطلاعات نادرست خطرات قابل توجهی در زمینه های مختلف در زمینه های سیاسی، بهداشت عمومی، تغییرات آب و هوا و تبلیغات ایجاد می کند و در عصر رسانه های اجتماعی در حال افزایش است. هدف این شماره ویژه تحریک و توسعه تحقیقات پیشرفته در مورد مداخلات و مکانیسم های مبارزه با اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست است. انواع مختلفی از اطلاعات غلط وجود دارد، از جمله دروغ های آشکار، تئوری های توطئه، شک و تردید و کنایه. اطلاعات نادرست به زیرمجموعه ای از ادعاهای اطلاعات نادرست اشاره دارد که عمدا ایجاد یا به اشتراک گذاشته شده است.

سه بازیگر در اکوسیستم اطلاعات غلط آنلاین وجود دارد: ناشران، پلتفرم ها و مردم. ناشران به تولیدکنندگان محتوا، مانند شرکت های رسانه سنتی یا افرادی که محتوا تولید می کنند، اشاره می کنند. این محتوا بر روی پلتفرم ها ارسال شده و توسط افراد با شبکه های خود به اشتراک گذاشته می شود. مداخلات برای کاهش اطلاعات نادرست می تواند هر یک از این سه بازیکن را هدف قرار داده یا انتخاب کند. به عنوان مثال، مداخلاتی که افراد را هدف قرار می دهد، می تواند آنها را بهتر تشخیص دهد بین حقیقت و دروغ، اشتراک گذاری اطلاعات واقعی را افزایش می دهد، به اشتراک گذاری اطلاعات نادرست را کاهش می دهد، یا صحت اطلاعات را قبل از به اشتراک گذاری تأیید می کند. یک مطالعه بزرگ اخیر (فازیو و همکاران 2024) اثربخشی 9 مداخله مختلف را مقایسه کرد و دریافت که همه آنها زمانی که به صورت مجزا گرفته شوند مفید بودند، اما این مطالعه در مورد اثر ترکیبی آنها اظهار نظر نکرد. این می تواند فرصتی برای طراحی یک مداخله فراهم کند.

برای برانگیختن ایده های خلاقانه و همچنین کاهش انگیزه امتحان ایده های کوچک و تدریجی که احتمالاً از نظر آماری مهم هستند اما ممکن است منطقی نباشند، ما درخواست می کنیم. گزارش های ثبت شده[1] «گزارش های ثبت شده یک قالب انتشاری است که بر اهمیت سؤال تحقیق و کیفیت روش با انجام بررسی همتایان قبل از جمع آوری داده ها تأکید می کند، سپس در صورتی که نویسندگان از روش ثبت شده پیروی کنند، پروتکل های با کیفیت بالا به طور موقت برای انتشار پذیرفته می شوند.» ). این فراخوان برای مقالات از نویسندگان می خواهد که یک گزارش ثبت شده ارسال کنند کار تجربی جدید پیشنهاد شده است این برنامه برای شروع، توسعه و آزمایش راه حل های بالقوه برای کاهش تولید و انتشار اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست، به روشی معتبر از نظر زیست محیطی طراحی شده است. هدف ما تشویق آزمایش ایده های مبتنی بر تئوری است که امکان پذیر و مقیاس پذیر هستند.

نویسندگان باید در ارسال خود به سؤالات کلیدی بپردازند و همچنین چارچوب نظری یا مکانیسم، پیش آزمون ها و مطالعات تجربی مربوطه و آزمون تجربی پیشنهادی را ارائه دهند. این سؤالات کلیدی شامل این است که آیا مداخلات پیشنهادی بر روی پلتفرم های اجتماعی واقعی کار می کنند، آیا از منظر اجتماعی مطلوب هستند، نکات منفی و انتقادات احتمالی مداخله، امکان سنجی و مقیاس پذیری آن، و اینکه آیا تأثیرات در طول زمان پایدار می مانند یا خیر. همچنین مهم است که یافته های مرتبط مورد علاقه در مبارزه با اطلاعات نادرست را به دقت در نظر بگیرید.

مداخلات می تواند به بازیگران کلیدی مرتبط باشد و می تواند به موضوعاتی مانند (اما نه محدود به):

  • ناشران
    • پرداختن به اهداف تولید اخبار جعلی
    • پرداختن به مشوق ها و مشوق ها برای ناشران
  • پلت فرم
    • محصولاتی مانند راه حل های الگوریتمی و مبتنی بر پلت فرم ایجاد کنید
    • آزمایش سیگنال های مبتنی بر پلت فرم (مانند سیگنال های اخبار جعلی) و خط مشی ها (مانند محدودیت های حساب)
  • مردم
    • ایجاد جوامع/ جوامع انعطاف پذیر در مواجهه با اخبار جعلی
    • آزمایش مکانیسم های شناختی و انگیزشی برای افزایش تمایز حقیقت از دروغ و محدود کردن انتشار اخبار جعلی

علاوه بر این، مداخلات می توانند راه حل های سیاستی بالقوه را آزمایش کنند یا به مشوق های پلتفرم ها، مانند جریان های درآمدشان (به عنوان مثال، مداخلات مبتنی بر آگهی) رسیدگی کنند.

ما از ارسال هایی که حاوی کارهای تجربی، چه تجربی و چه غیر تجربی، از جمله مطالعات میدانی هستند، استقبال می کنیم. ما به ویژه از ورودی هایی استقبال می کنیم که راه حل هایی مبتنی بر بینش های مفهومی اصلی، نوآوری های روش شناختی، و مشارکت های مدیریتی یا خط مشی روشنی ارائه می دهند. ایده های پیش آزمون و آزمایش آزمایشی می تواند به بهبود قدرت گزارش ثبت شده کمک کند. این ممکن است شامل پیش آزمون محرک ها / روش ها / اقدامات و آزمایش آزمایشی، همراه با تجزیه و تحلیل توان مناسب، برای اثبات مفهوم، برآورد اندازه اثر، و امکان سنجی روش های پیشنهادی باشد. هر آزمایش آزمایشی باید در نسخه نهایی دست نوشته (در متن اصلی یا ضمیمه) گنجانده شود و باید به وضوح از داده های به دست آمده برای نسخه خطی توسط مطالعه یا مطالعات از پیش ثبت شده، همانطور که در ارسال گزارش ثبت شده اولیه پیشنهاد شده است، متمایز شود.

جزئیات ارسال

ارسال ها مشمول یک فرآیند بررسی ناشناس دو مرحله ای خواهند بود، که در آن مرحله اول ارسال گزارش ثبت شده و مرحله دوم ارسال نسخه خطی (در صورت پذیرش گزارش ثبت شده) است. گزارش های ثبت شده توسط ویراستاران مهمان بررسی می شوند و گزارش هایی که از صفحه اولیه عبور می کنند برای نظر داوران ارسال می شوند. از همان داوران نیز خواسته می شود تا نسخه خطی را بررسی کنند.

مرحله 1: گزارش ثبت شده را ارسال کنید

نویسندگان ابتدا یک گزارش متقاطع ارائه خواهند کرد JBMScholarOne (لطفاً "ارسال ویژه شماره" را به عنوان نوع دستنوشته انتخاب کنید). این اساساً یک پیشنهاد در قالب یک دست نوشته جزئی است که شامل فرضیه ها، منطق مطالعه/های پیشنهادی، طراحی تجربی و روش ها می شود. نویسندگان همچنین باید یک جدول زمانی (که از نه ماه تجاوز نکند) برای تکمیل مطالعه یا مطالعات ثبت شده پیشنهاد کنند و با پیش ثبت نام مطالعه خود قبل از انجام آن موافقت کنند. گزارش های ثبت شده باید برای بررسی همتایان ناشناس باشند. نویسندگان به شدت تشویق می شوند که مطالعات پیشنهادی را برای تایید IRB در این مرحله ارائه کنند. اگر گزارش ثبت شده پذیرفته شود، بدون در نظر گرفتن نتیجه مطالعه، به منزله پذیرش موقت نسخه خطی نهایی است. گزارش های ثبت شده نباید بیش از 5000 کلمه متن بدون ذکر منبع باشد.

مرحله دوم: ارسال مقاله

برای گزارش های ثبت شده که پذیرفته می شوند، از نویسندگان خواسته می شود که طرح جمع آوری داده های خود را دنبال کنند و گزارش ثبت شده را با نتایج کار آزمایشی خود (که پس از پیش ثبت نام انجام شده است) تکمیل کنند. نویسندگان حداکثر تا 9 ماه فرصت خواهند داشت تا مطالعه/ها را انجام دهند و مقاله را ارسال کنند. نسخه کامل برای اطمینان از اینکه به پیشنهاد در گزارش ثبت شده پایبند است و با اصول علمی باز مانند در دسترس قرار دادن داده ها در یک مخزن و دسترسی به محرک ها و مواد مطالعه کامل در یک ضمیمه وب، مطابقت دارد، بررسی می شود. پذیرش مشروط به نتایج حامی انتظارات ذکر شده در گزارش ثبت شده نیست. برای ارسال نسخه های نهایی باید تعهد شود مجله سیاست عمومی و بازاریابیراهنمای ارسال برای .

پرسش و پاسخ در وب

ویراستاران مسائل ویژه یک وبینار رایگان برای بحث در مورد موضوع ویژه و پاسخ به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید برگزار می کنند. برای حضور در اینجا ثبت نام کنید

تاریخ/زمان وبینار: جمعه، 24 ژانویه 2025، ساعت 9 تا 10 صبح EST

برای سؤالات خاص، لطفاً با ویراستاران در [email protected] تماس بگیرید.

آخرین مهلت ارسال گزارش های ثبت شده: 15 سپتامبر 2025

ویراستاران مسائل ویژه

گیتا جوهر، دانشکده بازرگانی کلمبیا، دانشگاه کلمبیا

لئونارد لی، دانشکده بازرگانی دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور


[1] در اینجا توجه داشته باشید که ارسال دعوت شده از یک گزارش ثبت شده با درخواست برای پیش ثبت نام مطالعات متفاوت است. مطالعات تجربی از پیش ثبت شده به ثبت فرضیه ها و طرح هایی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در سایت هایی مانند AsPredicted یا OSF اشاره دارد. این پیش ثبت نام تنها در صورتی لازم خواهد بود که مجله ارسال گزارش ثبت شده را بپذیرد.


[
منبع