JM Insights در کلاس درس
آموزش بینش:
نقل قول کامل:
موسارا، جوزپه، متیو جی رابسون، و کنستانتین اس. کاتسیکس (2022)، "ماکیاولیسم در مشارکت های اتحاد"، مجله بازاریابی، https://doi.org/10.1177/00222429221100186.
خلاصه:
در مقابل پس زمینه تحقیقات محدودی که بر ویژگی های سمت تاریک در اتحادها متمرکز است، نویسندگان استدلال می کنند که ماکیاولیسم در اتحاد بر استراتژی های مربوط به یادگیری دانش جدید و استفاده از قدرت برای دستیابی به اثربخشی عملکرد بهتر تأثیر می گذارد. آن ها مدلی را با استفاده از روش های تئوری های در حال استفاده و برگرفته از دیدگاه های هوش ماکیاولیایی و هدف دستیابی، که در یک مطالعه شبه طولی از ۱۹۹ اتحاد بازاریابی آزمایش می کنند، توسعه می دهند. نتایج حاکی از آن است که ماکیاولیسم به طور منفی با یادگیری مشارکتی و مثبت با اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت مرتبط است. یافته ها همچنین نشان می دهد که یادگیری مشارکتی عملکرد را افزایش می دهد در حالی که اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت منجر به عملکرد ضعیف می شود. یادگیری مشارکتی، اضطراب یادگیری و استفاده از قدرت به طور کامل تأثیر ماکیاولیسم بر عملکرد را واسطه می کند. در نهایت، روابط ماکیاولیسم با یادگیری مشارکتی و اضطراب یادگیری به ترتیب به طور مثبت و منفی توسط سابقه همکاری شرکا تعدیل می شود. این شواهد درک عمیق تری در مورد ماهیت، عملکرد و عملکرد ماکیاولیسم در مشارکت های اتحاد به مدیران ارائه می دهد.
نقل قول کامل:
موسارا، جوزپه، متیو جی رابسون، و کنستانتین اس. کاتسیکس (2022)، "ماکیاولیسم در مشارکت های اتحاد"، مجله بازاریابی، https://doi.org/10.1177/00222429221100186.
Constantine S. Katsikeas، رئیس تحقیقات آرنولد زیف و استاد بازاریابی و مدیریت بین المللی، دانشگاه لیدز، انگلستان است.
جوزپه موسارا، استادیار بازاریابی، دانشگاه لیدز، انگلستان است.