وضعیت فعلی بینش های مرتبط را آشکار کنید

Zappi تحقیقاتی را با AMA انجام داد تا وضعیت فعلی بینش‌های مرتبط و عملکرد بینش‌ها را کشف کند. برای کشف یافته های کلیدی ما، مقاله را بخوانید.

از آنجایی که شرکت ها و سازمان ها مقادیر زیادی داده را از منابع مختلف جمع آوری می کنند، توانایی یکپارچه سازی و تفسیر جامع این اطلاعات به یک مزیت رقابتی حیاتی تبدیل می شود.

با اتصال بینش خود به روشی ساختاریافته، شرکت ها می توانند تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند، تبلیغات و نوآوری بهتری را هدایت کنند و تجارب مشتری را افزایش دهند.

اما این در واقع در بین سازمان‌های امروزی چگونه است؟ برای پی بردن به این موضوع، زاپی با انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) تحقیقاتی انجام داد تا وضعیت فعلی بینش‌های مرتبط و عملکرد بینش‌ها را آشکار کند. برای کشف خلاصه ای از مهم ترین یافته های ما، ادامه مطلب را بخوانید.

1. کاری که تیم ها انجام می دهند تأثیر مهمی بر کسب و کار دارد

در حالی که متخصصان بینش به طور سنتی برای داشتن یک «صندلی بر سر میز» برای تصمیم‌گیری‌های مهمی که منجر به تأثیر تجاری قابل توجهی می‌شود، تلاش می‌کردند، تحقیقات ما نشان می‌دهد که تیم‌های بینش بیشتر از همیشه توسط سازمان‌ها دیده می‌شوند و نیمی از آن‌ها گزارش می‌دهند که بینش‌هایشان عمل می‌کند. به عنوان یک شریک استراتژیک دیده می شود.

ما همچنین متوجه سطح بالایی از رضایت از عملکرد بینش و رابطه بین بینش و بازاریابی هستیم. مهمتر از همه، اکثر پاسخ دهندگان موافق هستند که بینش مصرف کننده به طور قابل توجهی بر تصمیم گیری تجاری در شرکت های آنها تأثیر می گذارد.

با این حال، شایان ذکر است که 1 از 5 نفر هنوز می‌گویند که تیم Insights سازمانشان به‌عنوان «سفارش‌کننده» تلقی می‌شود، که نشان می‌دهد قطعاً هنوز فضایی برای بهبود در نحوه کار Insights با سهامداران و نحوه درک آنها وجود دارد.

2. توابع بینش داده های مصرف کننده را به هم متصل می کنند

در حالی که فناوری معمولاً توسط توابع بینش برای ایجاد بینش مصرف کننده استفاده می شود، اکثر پاسخ دهندگان گفتند که پروژه های بینش مصرف کننده آنها هنوز به طور سیستماتیک مورد بررسی قرار نگرفته است.

در عوض، آنها یا از ابزارها و نرم افزارهای جداگانه استفاده می کنند یا پروژه های سفارشی را با ترکیبی از فروشندگان و فناوری های مختلف اجرا می کنند.

هنگامی که از شرکت کنندگان در مورد موانع استفاده از سیستم بینش متصل پرسیده شد، از محدودیت های بودجه، داده های آفلاین و محدودیت های زمانی به عنوان بزرگترین محدودیت ها نام بردند.

با این حال، حتی با وجود این موانع، متوجه شده‌ایم که متخصصان بینش در مقایسه با تیم‌های بازاریابی و محصول/برند، به احتمال زیاد می‌گویند که بینش‌هایشان از قبل ساختار یافته است.

3. سازماندهی و چشم انداز های مرتبط رضایت را از تیم های چشم انداز افزایش می دهد

بیشتر شرکت‌ها هنوز چشم‌انداز خود را سازمان‌دهی نکرده‌اند، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که وقتی سازماندهی و متصل می‌شود، این یک محرک کلیدی برای رضایت بالا از دیدگاه تیم و پروژه است.

در اینجا چیزی است که شرکت کنندگان از منظر پروژه احساس کردند:

در اینجا چیزی است که شرکت کنندگان از دیدگاه تیم احساس کردند:

این پیامدهای زیادی برای تیم‌های بینش دارد، از نحوه مدیریت داده‌های مصرف‌کننده گرفته تا نحوه برخورد آنها با وظایف روزمره و موارد دیگر. این همچنین نشانه روشنی از مزایای ارتباط بینش از نقطه نظر تصمیم گیری تجاری است.

هرچه بینش های مرتبط بیشتری وجود داشته باشد، تصمیم گیری آگاهانه برای شرکت ها آسان تر است.

4. تیم های بینش بیشتر از بازاریاب ها برنامه هوش مصنوعی را هدایت می کنند

ظهور هوش مصنوعی اغلب نگرانی هایی را در مورد تسلط فناوری مشاغل ایجاد می کند، زیرا ماشین ها قادر به انجام وظایفی هستند که به طور سنتی توسط انسان انجام می شود. با این حال، در حالی که هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد اختلال در برخی بازارهای کار را دارد، پذیرش آن می تواند مزایای قابل توجهی به همراه داشته باشد.

در حالی که اکثر شرکت‌کنندگان موافق بودند که هوش مصنوعی ابزار مهمی برای استفاده از داده‌های مصرف‌کننده است، تیم‌های بینش به‌عنوان تمایل بیشتری برای تمرکز به هوش مصنوعی و درک بیشتر از اهمیت کلی آن ثبت شدند.

این نشان‌دهنده گشودگی در عملکرد برای پذیرش فناوری‌ها و روش‌های جدید کار، و همچنین مقدار مشخصی از شجاعت در رویکرد به این رویکرد است – چیزی که برندها در رتبه‌های خود برای موفقیت به آن نیاز دارند.

افکار نهایی

این مطالعه توسط Zappi و انجمن بازاریابی آمریکا بزرگترین نمونه شناخته شده از شرکت کنندگان در هر مطالعه بلوغ ایده مشابه است که از زمان تحقیق اولیه توسط گروه مشاوره بوستون در سال 2009 انجام شده است.

از طریق تحقیقات خود، به این نتیجه رسیده‌ایم که سازماندهی بینش‌ها، و ایجاد بلوغ بینش کلی، نه تنها یک روند مهم و رو به رشد است، بلکه یک الزام تجاری است. شرکت‌هایی که نتوانند بلوغ بینایی خود را بهبود بخشند، ممکن است در نهایت نتوانسته‌اند تمرکز مصرف‌کننده را افزایش دهند و خطر عقب‌ماندن آن‌ها را تهدید کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یافته‌های ما و کشف پیامدهای آن برای CMOs و متخصصان بینش، گزارش کامل را دانلود کنید.

[

منبع