مقاله کامل را بخوانید.
Simone Wies استاد بازاریابی، گروه بازاریابی و موسسه تحقیقات مالی لایبنیتس SAFE، دانشگاه گوته فرانکفورت، آلمان است.
مقاله کامل را بخوانید.
Simone Wies استاد بازاریابی، گروه بازاریابی و موسسه تحقیقات مالی لایبنیتس SAFE، دانشگاه گوته فرانکفورت، آلمان است.
رشد و نوآوری دلایل اصلی برای شرکت ها برای عمومی شدن و دسترسی به منابع از بازار سهام هستند. با این حال، برای اکثر شرکتها، عرضه عمومی با رکود شدید در نوآوری پرخطر همراه است. چرا؟ پس از اینکه شرکتها عمومی شدند، مدیران اغلب فشارهای بازار سهام را درک میکنند که انگیزههای آنها را برای سرمایهگذاری در نوآوریهای پرخطر کاهش میدهد. سرمایهگذاریها ممکن است در بازه زمانی قابل پیشبینی بازدهی نداشته باشند، و سرمایهگذاران ممکن است اهداف سود سه ماهه سختگیری را اعمال کنند و شرکتها را بر اساس عملکرد کوتاهمدتشان قضاوت کنند. مایکل دل با ابراز تاسف از این که هنگام تلاش برای برآورده کردن خواسته های فصلی وال استریت، “همیشه نمی توان بر نوآوری برای مشتریان تمرکز کرد” این فشارها را دریافت کرد. تأمین مالی فعالیتهای نوآوری افزایشی به جای نوآوری بزرگتر، یکی از راههای تضمین عملکرد کوتاهمدت مورد نیاز بازار سهام است. این فشارها و این استراتژی ناشی از رکود به خوبی مستند شده نوآوری پس از عرضه اولیه اولیه سهام ایجاد می کند، که ما متوجه شدیم که تقریباً 70٪ از IPO ها را تحت تأثیر قرار می دهد.
با بررسی نمونه ای از 207 شرکت در صنعت کالاهای بسته بندی مصرفی که طی یک دوره 30 ساله در معرض عرضه اولیه عمومی سهام قرار گرفته اند، ما مجله بازاریابی این مقاله نشان میدهد که آن دسته از IPOهایی که درگیر نوآوری هستند قبل از آنها می توانند عمومی شوند و می توانند این رکود را شکست دهند و به نوآوری ادامه دهند. ما مستند میکنیم که نشاندادن نوآوری قبل از عرضه اولیه زمانی اتفاق میافتد که شرکتها اولویتهای محصول را تعیین میکنند و قابلیتهای بازار مرتبط با نوآوری پیشرو را در سالهای قبل از عرضه عمومی ایجاد میکنند. این نقش، آرمانها و روالهایی را در شرکت ایجاد میکند که از توانایی آن برای مقاومت در برابر فشار احتمالی بازار سهام برای تغییر اولویتها و قابلیتها از نوآوری پیشرو پس از عرضه عمومی پشتیبانی میکند. با این حال، فراتر از حفظ شتاب نوآوری، نشان میدهیم که چاپ نوآوری یک تابع سیگنال خارجی را نیز انجام میدهد که به این شرکتها اجازه میدهد تا بخشی از سرمایهگذاران را جذب کنند که اولویتهای ریسک آنها بیشتر از نوآوری حمایت میکند و نوسانات کوتاهمدت در عملکرد را که اغلب میتواند همراه با آن باشد، بیشتر میبخشد. نوآوری. در مقابل، شرکتهایی که درگیر نوآوری نیستند، سرمایهگذاران بیشتری را جذب میکنند که فشار کوتاهمدتی بر شرکتها وارد میکنند که تمایل مدیران را برای پذیرش ریسکهای مرتبط با نوآوری کاهش میدهد. مهمتر از همه، ما متوجه شدیم که اگر آنها بر این رکود نوآوری پس از عرضه اولیه عمومی غلبه کنند، شرکت های سهامی عام مدت بیشتری زنده می مانند و عملکرد مالی قوی تری را تجربه می کنند.
کریستین مورمن T. Austin Finch Sr. استاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه دوک، ایالات متحده، دریافت کننده جایزه AMA Irwin/McGraw-Hill و عضو AMA، بنیانگذار و مدیر The CMO Survey و سابق است. مجله بازاریابی سردبیر.