بسیاری از اینفلوئنسرها محتوایی ایجاد می کنند که تعامل رسانه های اجتماعی را ایجاد می کند، که با تعداد تعاملات با دنبال کنندگانشان (مثلاً لایک ها، نظرات)، یک شاخص عملکرد بسیار مرتبط که تبلیغ کنندگان به دنبال بهینه سازی آن هستند، ثبت می شود. با این حال، علیرغم محبوبیت روزافزون اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغ کنندگان هنوز درک درستی از چگونگی ایجاد تعامل ندارند، مانند اینکه کدام اینفلوئنسرها در تبدیل بودجه تبلیغات به تعامل بیشتر مؤثر هستند. معیار اصلی غربالگری تعداد فالوور یا درجه یک اینفلوئنسر است که اندازه مخاطبانی را که یک اینفلوئنسر می تواند مستقیماً به آن دسترسی پیدا کند را مشخص می کند.
ما بینش های جدید و عملی را برای کمک به تبلیغ کنندگان برای بهبود استراتژی های بازاریابی تأثیرگذار خود ارائه می کنیم. هنگامی که تعداد فالوورها خیلی زیاد می شود، خطر اثرات فوق اشباع بر تعامل را برجسته می کنیم و نشان می دهیم که مؤثرترین سطح تعداد فالوور بین سطوح تأثیرگذار بسیار کوچک و بسیار بزرگ توصیه می شود. در عین حال، تبلیغ کنندگان و اینفلوئنسرها نیز فضایی برای مانور دارند: برندهایی که به اینفلوئنسرها اجازه می دهند محتوا را به طور مستقل تبلیغ کنند و برندهایی که کمتر شناخته شده اند، رابطه U شکل ضعیف تری بین تعداد فالوور و تعامل مشاهده می کنند که فشار آنها را برای همکاری کاهش می دهد. اینفلوئنسرهای متوسط \u200b\u200bکه تعداد بهینه فالوور دارند.
نتایج ما توصیه های زیر را برای مدیران تبلیغات ارائه می دهد:
- برندها باید اینفلوئنسرها را با پیروان زیادی توانمند سازند تا به جای تکرار ارتباطات رسمی برند، محتوای اصلی را به سبک خودشان ایجاد کنند.
- برای به حداکثر رساندن تعامل، برندهای معروف و جریان اصلی باید با اینفلوئنسرهایی قرارداد ببندند که فالوورهای نه خیلی کم و نه زیاد دارند.
- اینفلوئنسرهایی که تعداد فالوورهای زیادی دارند، ممکن است برای بهره مندی از مزایای متقابل، همکاری خود را با برندهای کمتر شناخته شده گسترش دهند.
سؤالاتی که مطرح می شود عبارتند از: آیا تعداد فالوورهای زیاد به این معنی است که یک تأثیرگذار با محتوای حمایت شده تعامل ایجاد می کند؟ یا اینفلوئنسرهای کوچک برای ایجاد تعامل بهترین هستند؟ در یک جدید مجله بازاریابی در مطالعه، متوجه شدیم که اینفلوئنسرها با تعداد فالوور متوسط، نقطه شیرین تعامل هستند.
فالوور زیاد یا تعامل بالا؟
الکساندر ادلینگ، دانشیار بازاریابی، KU Leuven، بلژیک است.