Kapil R. Tuli استاد بازاریابی لی کونگ چیان، دانشگاه مدیریت سنگاپور، سنگاپور است.

بروزرسانی: 27 خرداد 1404
چگونه افشای هزینه های تبلیغاتی می تواند عدم اطمینان سرمایه گذاران و تحلیلگران را کاهش دهد و احتمالاً ارزش شرکت ها را افزایش دهد
برو به مجله بازاریابی
منبع
شرکت اپل در بازه زمانی 2011 تا 2015 هزینه تبلیغات خود را از 933 میلیون دلار به 1.8 میلیارد دلار افزایش داد، اما در سال 2016 این شرکت افشای جزئیات این هزینه ها را برای سرمایه گذاران متوقف کرد. تحلیلگران و سرمایه گذاران از این تصمیم ابراز تاسف کردند زیرا اطلاعات مربوط به هزینه های تبلیغاتی به آنها اجازه می دهد تا درک بهتری از نحوه دستیابی یک شرکت به عملکرد مالی خود داشته باشند.
در یک جدید مجله بازاریابی در مطالعه، ما استدلال می کنیم که افشای هزینه های تبلیغاتی برای سرمایه گذاران و تحلیل گران مفید است، زیرا تصویر کامل تری از هزینه های تبلیغاتی متحمل شده توسط شرکت ارائه می دهد، حتی اگر برآوردهایی از این معیار از سوی ارائه دهندگان داده در دسترس باشد. تجزیه و تحلیل 2285 شرکت سهامی عام در طی 25 سال نشان می دهد که افشای هزینه های تبلیغاتی ریسک خاص را تا حدود 7 درصد کاهش می دهد. ما همچنین دریافتیم که اثر منفی افشای مخارج تبلیغاتی بر ریسک خاص تا حدی با اثر آن بر کاهش عدم اطمینان در مورد عملکرد مالی آتی شرکت در بین تحلیلگران مالی واسطه می شود.
Sungkyun Moon استادیار بازاریابی در دانشگاه Bocconi ایتالیا است.