کتاب اقتصاد خرد پژوهشکده الزهرا | artofmarketing

با ترسیم منحنی عرضه و تقاضا برای یک کالا یا خدمات خاص، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که چگونه افراد به تغییر قیمت ها و یا شرایط خاص اقتصادی واکنش نشان می دهند. تغییرات اقتصادی ممکن است قیمت را از حالت تعادلی خارج کند، اما بازیگران اقتصادی با کاهش یا افزایش تولید می توانند آن را به حالت تعادل بازگردانند. مثلا کشش قیمتی کالاهای خرازی را می‌توان صفر در نظر گرفت زیرا تقاضا برای آن با تغییرات قیمتی جزئی تغییری نخواهد کرد.

با نگاهی به سؤالات کنکورهای گذشته می‌توان دریافت که سؤالاتی که از مباحث درس اقتصاد خرد طرح شده ۱۰ سؤال و مابقی سؤالات (۱۰ سؤال) از درس اقتصاد کلان مطرح شده است. بنابراین، برای کسب حداقل نمره قابل قبول، می‌توان تنها درس اقتصاد خرد یا اقتصاد کلان را مطالعه کرد و نیازی به مطالعه هر دو درس که مباحث متفاوتی را بیان می‌کنند، نیست. اما برای کسب نمره ممتاز و عالی، این کار به هیچ عنوان کافی نیست و تسلط کامل بر هر دو درس ضروری خواهد بود. این کتاب تلاش می کند تا دقیقاً نحوه آموزش اقتصاد خرد را تغییر دهد، با شروع با اساسی ترین اصول که فقط شامل یک متغیر است و به طور پیوسته پیچیده تر می شود.

آشنایی با مفهوم مازاد عرضه و مازاد تقاضا

تئوری اقتصاد خرد که بر مبنای درس‌های سال آخر تحصیلات تکمیلی مدرسهٔ اقتصادی لندن نوشته شده، از غنی‌ترین کتاب‌های درسی اقتصاد خرد در جهان است و در آن بر دقایق و ظرایف نکته‌های نظری در هر مبحث توجه شده است. این کتاب علاوه بر اینکه متن درسی اقتصاد خرد است، برای درس‌های اقتصاد رفاه، اقتصاد بخش عمومی، تجارت بین‌الملل، اقتصاد ریسک و اطلاعات نیز مرجع و منبع مفیدی است. اقتصاد خُرد و اقتصاد کلان روابط تنگاتنگی با هم دارند، چرا که تغییرات در سطح کلی اقتصاد از تصمیمات میلیون‌ها فرد سرچشمه می‌گیرد. در واقع، درک گسترش اقتصاد کلان بدون در نظر گرفتن تصمیماتِ اقتصاد خُرد، امکان‌پذیر نیست.

مثال هایی از شکست بازار

به این منظور بهتر است با منابع اقتصاد خرد آشنا شوید و همچنین اهمیت و پیش نیاز های اساسی برای مطالعه و فرا گیری این درس را بدانید. در زمینه ریاضی لازم است تا با مباحثی مثل جبر و احتمال آشنایی داشته باشید و علاوه بر آن کلیات اقتصادی را هم تا حدودی بدانید. ساختار بازارها در اقتصاد خرداقتصاددانان همچنین از اصول اقتصاد برای پیش‌بینی اینکه چگونه تقاضا برای یک محصول یا خدمات تحت تأثیر تغییر قیمت قرار می‌گیرد یا اینکه شرکت با افزایش هزینه‌های ورودی تا چه حد ممکن است تولید را کاهش دهد، استفاده می‌کنند.

  • این دوره اقتصاد خرد در واقع آموزش «حکمت» و تفکر صحیحه و فقط به روخوانی و حفظیات اقتصاد نمیگذره.
  • جان قبل از تعیین قیمت برای محصولات خود هزینه‌های ماهانه خاصی را مد نظر قرار داده است.
  • اقتصاددانان خرد انواع مختلفی از مدل‌ها را بر اساس منطق و رفتار انسان در نظر می‌گیرند و مدل‌ها را در برابر دنیای واقعی آزمایش می‌کنند.
  • در نمودار شماره منحنی عرضه شکر در یک ماه از وصل نقاطی مانند A و B وCوD و Eو F بدست آمده است شیب منحنی عرضه مثبت است چرا که در قیمتهای بالاتر مقدار عرضه بنگاه بیشتر می شود یعنی بین قیمت شکر و مقدار عرضه آن رابطه مثبت برقرار است .

مجله خبری هنر مارکتینگ کلان شاخه ای از علم اقتصاد است که تصویری اساسی را به تصویر می کشد. خود را با اقتصاد در مقیاس گسترده بررسی می کند و چندین موضوع از یک اقتصاد در نظر گرفته می شود. مسائلی که یک اقتصاد با آن مواجه است و پیشرفتی که آن ایجاد می کند به عنوان بخشی از اقتصاد کلان سنجیده و درک می شود. این دسته از داوطلبان نیازمند آن هستند که وقت و انرژی بسیار زیادی برای روند آماده سازی خود برای آزمون بگذارند.

http://beautyreview.ir