آیا تحت عمل جراحی با کمک ربات قرار می گیرید؟ نقش تبلیغات در روش های پزشکی با فناوری پیشرفته

با توجه به خطرات مرتبط با جراحی، یافته های ما در مورد اثربخشی تبلیغات به نیاز به بحث در مورد سیاست بیشتر در مورد شفافیت محتوای تبلیغاتی اشاره دارد.

نتایج ما نشان می‌دهد که تبلیغات جراحی رباتیک می‌تواند تقاضا برای این روش را افزایش دهد. با توجه به پیچیدگی عمل‌های جراحی و خطر آن برای بیماران، تنظیم‌کننده‌ها ممکن است قوانینی را برای بازاریابی روش‌های با فناوری پیشرفته مشابه آنچه برای DTCA دارویی وجود دارد، در نظر بگیرند که نیازمند افشای مزایا و معایب این روش‌ها، از جمله عوارض احتمالی جراحی است. این به بیماران اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری در میان گزینه های جراحی بگیرند.

TI Tongil Kim، استادیار بازاریابی، دانشگاه تگزاس در دالاس، ایالات متحده است.



منبع

مطالعه کامل را برای جزئیات کامل بخوانید

برای بازاریابان بیمارستانی، نتایج ما نشان می‌دهد که DTCA روشی مؤثر برای تحت تأثیر قرار دادن انتخاب بیمار است، حتی برای تصمیم‌گیری‌هایی که مستلزم خطرات سلامتی مستقیم و اساسی است. تا آنجا که ما می دانیم، مطالعه ما اولین مطالعه ای است که کمیت می کند که تبلیغات جراحی با تکنولوژی پیشرفته می تواند بر مصرف کنندگان برای انتخاب این نوع جراحی تاثیر بگذارد. در حالی که ما مزایای سلامتی بلندمدت را برای بیمارانی که جراحی رباتیک انجام می‌دهند مشاهده نمی‌کنیم، مدت اقامت کوتاه‌تر مرتبط با جراحی رباتیک (تقریباً پنج ساعت کوتاه‌تر) یک مزیت واضح است. تا زمانی که هزینه های بیمار کم باشد (مثلاً بدون کسر یا کم باشد)، تبلیغات جراحی رباتیک می تواند رفاه مصرف کننده را بهبود بخشد.

آیا در یک جراحی با کمک ربات شرکت می کنید؟ اگر مطمئن نیستید، ممکن است نیاز به بازاریابی زیرکانه باشد تا شما را در مورد مزایای آن متقاعد کند.

در یک جدید مجله بازاریابی در این مطالعه، ما تقریباً 140000 سوابق فردی بیمار و داده‌های تبلیغات تلویزیونی از فلوریدا را بین سال‌های 2011 و 2015 تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بررسی کنیم که چگونه تبلیغات بیمارستانی جراحی رباتیک بر انتخاب بیماران از جراحی رباتیک نسبت به جراحی‌های لاپاراسکوپی معمولی و باز تأثیر می‌گذارد. ما متوجه شدیم که بیمارانی که در معرض تبلیغات جراحی رباتیک قرار دارند، احتمال بیشتری دارد که آن را نسبت به جراحی لاپاراسکوپی معمولی انتخاب کنند. به طور خاص، هر 1 دلار اضافی به ازای هر 100 نفر صرف تبلیغات جراحی رباتیک در طول یک چهارم، احتمال انتخاب روش را 13.9٪ افزایش می دهد.

جراحی رباتیک و اخلاقیات مربوط به پذیرش آن، از سال 2000 که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین جراحی رباتیک کم تهاجمی جهان به نام سیستم داوینچی را تایید کرد، موضوعی پیچیده بوده است. ربات‌های جراحی یک نمای سه‌بعدی با وضوح بالا از محل جراحی ارائه می‌دهند و به جراحان اجازه می‌دهند بازوهای ربات را کنترل کنند و انعطاف‌پذیری بیشتر و دامنه حرکتی بیشتری نسبت به دست انسان به تنهایی ارائه می‌دهند. سیستم داوینچی به رایج‌ترین سیستم جراحی روباتیک در جهان تبدیل شده است و توسط FDA برای بسیاری از روش‌ها در اورولوژی، جراحی قفسه سینه، جراحی عمومی و زنان و غیره تایید شده است. این سیستم در بیش از 1500 بیمارستان ایالات متحده نصب شده است که برآوردهای انجام شده سالانه از 136000 در سال 2008 به 664000 در سال 2017 افزایش یافته است.

تبلیغات جراحی رباتیک می‌تواند به ارائه‌دهندگان بیمه‌ای که طرح‌هایی را با هزینه‌های ناچیز ارائه می‌دهند، آسیب برساند، به‌ویژه زمانی که مدت اقامت کوتاه‌تر جراحی رباتیک در بیمارستان‌ها حداقل در نظر گرفته شود. نتایج ما همچنین حاکی از آن است که تبلیغات جراحی رباتیک تأثیر بیشتری بر بیماران Medicaid دارند که تمایل دارند از وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین تری برخوردار باشند – یافته ای که ممکن است برای دولت فدرال و ایالتی که بودجه Medicaid را تأمین می کنند جالب باشد.

برای سیاستگذاران بهداشت و درمان

تائه جونگ یون، استادیار بازاریابی، موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره، کره جنوبی است.

حامیان جراحی رباتیک استدلال می کنند که مهارت برتر و برش های کوچکتر منجر به نتایج بهتر بیمار می شود. با این حال، جراحی های رباتیک اغلب به دلیل هزینه بیشتر نسبت به جراحی لاپاراسکوپی بدون شواهد واضحی از بهبود نتایج درمان مورد انتقاد قرار گرفته اند و در نتیجه به هزینه های مراقبت های بهداشتی بالاتر کمک می کنند. این تنش نیاز به تعیین ارزش واقعی جراحی رباتیک را برای جامعه پزشکی و سیاست گذاران برجسته می کند.

مطالعه ما درس هایی را برای چندین ذینفع در بخش مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد:

برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی

یک سوال مرتبط برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی مطرح می شود: آیا تبلیغات مستقیم به مصرف کننده (DTCA) برای جراحی رباتیک در تغییر دادن بیماران به انتخاب آن نسبت به سایر روش ها موثر است؟

آژانس‌هایی مانند FDA باید توجه داشته باشند که اگرچه بیماران ممکن است تحت تأثیر تبلیغات جراحی رباتیک قرار گیرند، اما هیچ مدرک واضحی برتری جراحی رباتیک را با توجه به نتایج طولانی‌مدت درمان نشان نمی‌دهد. اگرچه مقررات FDA تولیدکنندگان دارو را ملزم می کند که دیدگاه متعادلی از خطرات و مزایای تبلیغات ارائه دهند، DTCA جراحی رباتیک خارج از محدوده این مقررات است. در نتیجه، DTCA تلویزیون برای روش های پزشکی یا دستگاه های پزشکی نیازی به افشای مزایا یا خطرات ندارد.

از جانب: تائه جونگ یون و تی تونگیل کیم، “نقش تبلیغات در روش های پزشکی با فناوری پیشرفته: شواهدی از جراحی های رباتیک،” مجله بازاریابی.

برو به مجله بازاریابی

ما بینش های جدیدی را در مورد توسعه و استقرار تبلیغات موثر مرتبط با روش های پیشرفته ارائه می دهیم. به عنوان مثال، ارائه دهندگان می توانند به بینش در مورد پاسخگویی بیشتر بیماران Medicaid به تبلیغات تلویزیونی جراحی رباتیک توجه کنند. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که بیماران خلاقیت‌های تبلیغاتی با فناوری پیشرفته را تشخیص می‌دهند و به آنها پاسخ می‌دهند. بنابراین، بازاریابان باید در هنگام توسعه برنامه های بازاریابی، پاسخ مصرف کنندگان به محتوای تبلیغاتی خاص را در نظر بگیرند.

برای ارائه دهندگان بیمه