اخبار اقتصادی جدیدترین و آخرین اخبار اقتصادی | artofmarketing

برای این منظور داده‌های تحقیق از ماتریس SAM سال 1390 مرکز پژوهش‌های مجلس و جدول داده–ستانده سال 1395 بانک مرکزی گردآوری گردید. همچنین، جهت تجزیه‏وتحلیل داده‏ها از مدل تعادل عمومی محاسبه‌پذیر پویای بازگشتی و نرم‏افزار MathLab استفاده شد. نتایج نشان داد نرخ غیررسمی ارز و قیمت نفت خام تأثیر معکوس و شاخص کل سهام و بودجه دولت تأثیر مستقیم بر سودآوری شبکه بانکی دارد؛ به‌طوری‌که اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به نرخ غیررسمی ارز وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 73/1، 01/2 و 57/2 درصد کاهش می‌یابد. همچنین، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به قیمت نفت خام وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 41/1، 63/1 و 03/2 درصد کاهش می‌یابد. علاوه براین، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به شاخص کل سهام وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 47/0، 97/0 و 52/1 درصد افزایش می‌یابد. درنهایت، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به بودجه دولت وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 38/0، 44/0 و 61/0 درصد افزایش می‌یابد.

بورس در مدار اصلاح / خروج پول حقیقی از بزرگان بازار

در صورت قطع اینترنت یا سانسور شدید، ایمیل شما ممکن است هنوز در دسترس باشد و مجله خبری هنر مارکتینگ کند. در این صورت، ما آخرین خبرها را از طریق خبرنامه در ایمیل به شما می‌رسانیم. رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن می‌گوید تجارت مستقیم دو کشور به صفر رسیده است رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن از «به صفر رسیدن» تجارت مستقیم دو کشور خبر داد و اعلام کرد ایران تنها با پنج کشور تجارت مستقیم دارد.

ناهماهنگی در دو نرخ سود بانکی/ رفتار ناموزون بانک مرکزی در دو بازار

وقتی مقاله هایی را در مورد موضوعات اقتصادی می خوانید، استدلال نویسنده را درک خواهید کرد و قادر به ارزیابی آن خواهید بود. با شنیدن همکلاسی ها ، همکاران یا نامزدهای سیاسی که در مورد اقتصاد صحبت می کنند، می توانید بین عقل سلیم و مزخرفات تفاوت قائل شوید. روشهای جدیدی برای تفکر درباره وقایع جاری و تصمیم گیری های شخصی و تجاری و همچنین وقایع و سیاست های فعلی پیدا خواهید کرد. مطالعه اقتصاد پاسخ ها را دیکته نمی کند ، اما می تواند گزینه های مختلف را روشن کند. حالا که ما به یک چشم انداز از چیستی اقتصاد رسیدیم، بیایید یک بحث سریع در خصوص این که چرا شما محق هستید تا اقتصاد بخوانید داشته باشیم. اساسا اقتصاد یکسری اطلاعات برای حفظ کردن نیست هر چند که اطلاعات اساسی ای وجود دارد که باید آن ها را دانست.

http://beautyreview.ir

در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است. نزدیک به یک سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و اکنون، با کشف واکسن وآغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف، کسب و کارها در حال ورود به مرحله بهبود و بازسازی‌اند. اما بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت‌ها را به طور جدی اعمال و واکسیناسیون را نیز آغاز کرده‌اند، حداقل تا پایان تابستان ۲۰۲۱ درگیر بیماری کووید-۱۹ خواهند بود.

اما استراتژی سرمایه‌گذاری در بین دارایی‌های مختلف نظیر بورس اوراق بهادار، طلا، ارز و رمز ارز نامشخص بوده و معلوم نیست که علیرغم رکود و رونق موقت برخی از دارایی‌ها (همانند بورس و طلا) و همچنین تأثیرات آن‌ها بر یکدیگر، اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری (به لحاظ ریسک و بازده) بین دارایی‌های فوق چگونه تخصیص یابد. هدف از انجام این تحقیق، پیشنهاد اوزان بهینه سرمایه‌گذاری بین دارایی‌های بورس اوراق بهادار تهران، سکه بهار آزادی، دلار آمریکا و بیت‌کوین از طریق حداقل‌سازی ارزش در معرض ریسک شرطی با روش میانگین– ارزش در معرض خطر شرطی می‌باشد. بدین منظور با توجه به دم‌پهن بودن توزیع بازدهی دارایی‌های مالی جهت پیش‌بینی توزیع دنباله‌ها از نظریه ارزش فرین، رویکرد فراتر از آستانه استفاده شده است. همچنین برای محاسبه ارتباط بین این دارایی‌ها از ترکیب روش همبستگی شرطی پویا و کاپولا استفاده شده است که همبستگی علاوه بر غیرخطی بودن، پویا و متغیر با زمان نیز باشد. با استفاده از اطلاعات روزانه شاخص دارایی‌های فوق در فاصله زمانی مهر 1393 تا فروردین 1397، مرز کارای سرمایه‌گذاری رسم شده است.

  • یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست.
  • در این مطالعه از داده‌های متغیرهای توضیح داده شده برای دوره زمانی 1357 تا 1397 استفاده شد.
  • حتی یک تجارت نسبتاً ساده مانند رستوران وظیفه سرو کردن وعده های غذایی را به طیف وسیعی از مشاغل مانند سرآشپز، سرآشپزهای سس، کارگر آشپزخانه، خدمه ای که باید پای میزها قرار بگیرند، خوشامدگو مقابل در ورودی، تمیزکننده میزها، حسابدار برای بررسی قبوض و صورتحساب ها و … را شامل می شود.
  • گزارش بررسی عملکرد هشت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نشان می دهد تنها ۴۶ درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت تسهیلات شدند.
  • نویسندگان دیگری هم بودند که قبل از اسمیت در قرون قبلی در حوزه اقتصاد قلم زده بودند اما وی اولین کسی بود که به صورت جامع به موضوع پرداخت.
  • نتایج نشان داد نرخ غیررسمی ارز و قیمت نفت خام تأثیر معکوس و شاخص کل سهام و بودجه دولت تأثیر مستقیم بر سودآوری شبکه بانکی دارد؛ به‌طوری‌که اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به نرخ غیررسمی ارز وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 73/1، 01/2 و 57/2 درصد کاهش می‌یابد.