اصول طراحی آبنما فروش تخصصی انواع ابنما ها مناسب مکان های مختلف آرتاب شاپ | elitarchgroup

این نوع از آبنما معمولا به صورت کوچک و با وسایل در دسترس و ارزان قیمت ساخته می‌شود. طبیعی است که این نوع از آبنما عمر کوتاهتری دارد و جلوه آبنمای صنعتی را ندارد. در آبنمای سنگی از سنگ برای ایجاد بستر حرکت اب استفاده می‌شود.

آبنما فواره ای وقتی از یک محفظه ی کوچک مقدار زیادی آب بخواهد خارج شود آب با فشار به سمت بیرون پرتاب می شود که به این حرک آب، آبنما فواره ای می گویند. در ایران کمتر آبنما موزیکال دیده می شود و بیشتر هم در درون شهرها و پارک ها دیده می شود و کمتر در ویلاها و این موضوع به دلیل محدود بودن اطلاعات افراد در این حیطه است. امروزه یکی از زیباترین و جدیدترین نوع آبفشان ها، همین آبفشان های موزیکال هستند.

آبنمای رومیزی

به طور کلی یک آبنما (از هر نوعی که باشد) دارای یک مخزن آب است. آبی که داخل این مخزن قرار دارد، با فشار به سمت بیرون هدایت می شود. با پیشرفت تکنولوژی امروزه دیگر نیازی به استفاده از مخزن آب نیست و آبفشان ها با استفاده از سیستم آب شهری و منابع کنترل آب، میزان فشار آب را کنترل می کنند. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید وجود پمپ ها در آبفشان ها میزان فشار آب را تعیین می کند و با استفاده از آن فشار آب کنترل می شود. در اندازهای مختلف این عنصر معماری داخل خانه ها و آپارتمان های ما نیز راه پیدا کرده است. امروزه آبنما را در لابی آپارتمانها ، رستورانها ، ادارات و حتی داخل منزل می توان مشاهده کرد که به زیبایی هر چه بیشتر این مکان ها افزوده است.

شرکت گل چمن آریا

اصول طراحی آبنما فروش تخصصی انواع ابنما ها مناسب مکان های مختلف آرتاب شاپ | elitarchgroup

در تصویر بالا سمت راست به صورت کوزه ای آبنما اجرا شده و در تصویر سمت چپ با استفاده از سنگ آنتیک و به صورت آبنمای دیواری طراحی انجام شده لنگر خمشی است. این طراحی با ادغام آب، نور و شیشه زیبایی بسیار منحصر به فردی را به وجود آورده است. استفاده از این مدل آبفشان ها بیشتر در محیط های داخلی رایج است؛ مثل محیط های اداری، تجاری، پاساژها و… به طور کلی اساس حرکت آب در این آبفشان ها بر روی شیشه است که بسیار شیک و زیبا می باشد.

  • به چه میزان شیب نیاز خواهید داشت؟ حداقل شیب مطلق موردنیاز شما افت ۳ متر جریان ۵ سانتی متر)است.
  • همچنین انتخاب صحیح گیاهان و متریال در طراحی آبشار صخره‌ای موضوع مهم دیگری است که نباید از آن در طراحی این آبنمای ویلایی، غافل شد.
  • آبنماهای مدرن می توانند انواع مختلف ساختاری و معماری مانند سنگ ساختمانی و بتن نمایان داشته باشند.
  • معمولا عمق این حوضچه ها ماسه ای است و ارتفاعی در حدود 20 الی 60 سانتی متر دارد.
  • كابل‌های برق داخل حوض بايد درون داكت‌های مخصوص قرار گيرند كه اين مسئله در مكان‌های عمومي بسيار مهم می‌باشد.