تأثیر ورود به فروشگاه متخصص ارگانیک بر عملکرد دسته در فروشگاه‌های فعلی

نقل قول کامل:

این تحقیق تأثیر ورود فروشگاه تخصصی ارگانیک ممتاز را بر فروش طبقه بندی در فروشگاه های عمومی فعلی بررسی می کند. نتایج نشان می‌دهد که فروشگاه‌های فعلی پس از ورود به فروشگاه‌های ارگانیک محلی، حدود 3 درصد از فروش خود را از دست می‌دهند. این مطالعه همچنین عوامل مرتبط مدیریتی را بررسی می‌کند که می‌توانند بر میزان زیان فروش تأثیر بگذارند. نتایج نشان می‌دهد که فروشگاه‌های عمومی فعلی می‌توانند زیان فروش را با کاهش تمایز نسبی شرکت‌کننده در سه بعد کاهش دهند: تنوع، قیمت-کیفیت، و اصالت.

خلاصه:
خرده فروشان ارگانیک ممتاز، خرده فروشان متخصصی هستند که به طور انحصاری محصولات ارگانیک را ارائه می دهند. ادبیات گذشته ورود آنها را مورد مطالعه قرار نداده است و در عوض بر تأثیر ورود به فروشگاه های عمومی مانند وال مارت تمرکز کرده است. این مطالعه تأثیر ورود فروشگاه تخصصی ارگانیک ممتاز را بر عملکرد دسته‌بندی در فروشگاه‌های عمومی فعلی برای 47 دسته مواد غذایی و نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده بررسی می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که فروشگاه‌های فعلی پس از ورود به فروشگاه ارگانیک محلی فروش خود را از دست می‌دهند و تأثیر قیمت بر فروش در فروشگاه‌های عمومی قوی‌تر می‌شود. نویسندگان فرض می‌کنند که فروشگاه‌های فعلی می‌توانند ضررهای فروش را با کاهش تمایز نسبی شرکت‌کننده در سه بعد کاهش دهند: تنوع، قیمت-کیفیت، و اصالت. نتایج تجربی نشان می‌دهد که تنوع بیشتر در محصولات ارگانیک و همچنین ویژگی‌های ارگانیک بیشتر و تبلیغات نمایشی، فروشگاه‌های عمومی را از ورود به فروشگاه‌های متخصص ارگانیک ممتاز محافظت می‌کند. مجموعه‌های متشکل از محصولات ارگانیک ممتاز کمتر آسیب می‌بینند، در حالی که مجموعه‌هایی که محصولات ارگانیک در معرض تبلیغات بیشتر و عمیق‌تر قیمت هستند، آسیب بیشتری می‌بینند. علاوه بر این، شامل محصولات یک برند متخصص ارگانیک در مجموعه‌های ارگانیک جنرالیست، محافظت بیشتری را ارائه می‌دهد.

خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید

دوره های بازاریابی مرتبط:
استراتژی بازاریابی، بازاریابی خرده فروشی

به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید

JM Insights در کلاس درس

آموزش بینش:

Stijn Maesen استادیار بازاریابی، دانشکده بازرگانی امپریال کالج، انگلستان است.

بیشتر از مجله بازاریابی

تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.

سایر اطلاعات بینش را در کلاس درس جستجو کنید

Maesen، Stijn و Lien Lamey (2022)، “تأثیر ورود به فروشگاه متخصص ارگانیک بر عملکرد دسته‌بندی در فروشگاه‌های فعلی،” مجله بازاریابیdoi: 10.1177/00222429221090983

Lien Lamey استاد بازاریابی، KU Leuven، بلژیک است.



منبع