دانلود الگوی خیاطی آماده Couture Stitching Methods, Sewing Techniques, Crochet Bag Tutorials

قبل از این که به توضیحات مرحله ی دوم رسم الگو بپردازیم توجه داشته باشید که ما ادامه ی رسم الگو را روی همان الگویی که در مرحله ی قبل کشیده ایم الگوی تولیدی ادامه خواهیم داد. چون اندازه ی دور باسن بزرگ تر است، این اندازه برای محاسبه ی خط گردن استفاده می شود، ۱۲۶ تقسیم بر ۲ می شود ۶۳، سپس ۶۳ با ۱۰ جمع می شود و حاصل ۷۳ خواهد شد که یعنی طول کادر ما یا خط گردن ۷۳ خواهد شد. با استفاده از سایزهای اماده و یا تغییراتی که می توانید روی الگو ایجاد کنید می توانید الگو را به اندازه های مورد نظر خود تغییر دهید. استفاده از الگو اشتباهاتی که ممکن است در زمان خیاطی به دلیل عدم تمرکز خیاط و یا اشتباه در محاسبات و یا هر گونه اشتباه دیگری که اتفاق بیافتد به حداقل برساند. الگوساز معمولاً یکی از دو روش را برای ایجاد یک الگو بکار می‌برد.

دانلود الگوی خیاطی آماده Couture Stitching Methods, Sewing Techniques, Crochet Bag Tutorials زمانی که پارچه را با همکاری نخ و قیچی و سوزن به‌ شکل لباس، پرده یا حتی روبالشی درمی‌آورید، لذت بی‌چون‌وچرایی نصیبتان می‌شود. اگر کمی خیاطی بلدید و بی‌نیاز از آموزش مقدمات خیاطی هستید، در این مقاله رسم الگوی خیاطی را به شما آموزش می‌دهیم. جالب است بدانید که با وجود این که بدن طراحی سه بعدی دارد و دارای طول، عرض و عمق است، الگوهایی که برای تولید لباس مورد استفاده قرار می گیرند دارای طراحی مسطح هستند.

معمولاً الگوی تخت با ایجاد یک الگوی برش‌دار یا بلوک، یک لباس ساده و متناسب، با اندازه‌گیری پوشنده، شروع می‌شود. برای زنان، معمولاً سرشانه و سینه و دامن باریک، برای مردان برش بالاتنه و برش پایین‌تنه شلوار است. الگوی برشدار نهایی معمولاً از کاغذ یا مقوا ساخته می‌شود، بدون درز یا جزئیات سَبک (کاغذ یا مقوا ضخیم‌تر، امکان رسم و توسعه الگو را از برش اصلی فراهم می‌کند). هنگامی که شکل برش‌دار با ساخت یک سری لباس‌های ماکت به نام toiles (انگلستان) یا muslins (ایالات متحده) اصلاح شد، از برش نهایی برای ایجاد الگوهای بسیاری از سبک‌های لباس با گردن، آستین، سرشانه‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

اگر بخواهید دامنی کلاوش بدوزید به ۶ تکه الگوی مشابه هم نیاز دارید که با تکه‌ای از کاغذ الگوی مربوط به بخش کمر به هم‌ متصل می‌شوند. هردوی آنها با خیاطی آشنا هستند و مریم اگر خیاطی بلد نبود نمیتوانست برش و دوخت را انجام دهد پس لطفا اصلا انتظار معجزه از الگوی آماده نداشته باشید. به هرحال باید آشنایی اولیه با خیاطی و دوخت بالاتنه و لقی ها و … داشته باشید. الگو آماده فقط کار شما را سریع‌تر، لذت‌بخش‌تر و حرفه‌ای تر میکند و تنخور لباسهایتان بسیار زیباتر و مزونی میشود.

ویژگی های کاغذ الگو مومی :

اگر شما هم صاحب یک مزون خیاطی باشید، به خوبی این موضوع را درک می‌کنید. دقیق ‌ترین روش برای اینکه بدانیم چقدر پارچه نیاز داریم این است که الگوها را اندازه گیری کنیم. با اندازه‌ گیری کلی الگو و در نظر داشتنِ قطعه‌ های تکرار شونده، می ‌توانید پارچۀ مورد نیازتان را به طور دقیق اندازه‌ گیری کنید. همانطور که گفتیم انواع الگو خیاطی را می توان از چندیدن قسمت مورد بررسی قرار داد. در خیاطی الگوی دیگری هم وجود دارد که از آن به عنوان الگوی پایه یا مادر یاد می کنند. اما الگو پایه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ تفاوت الگوی پایه و دیگر الگو ها در چه چیزهایی است که از آن به عنوان پایه یاد می شود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را هم ارائه دهیم.

دستورالعمل هایی وجود دارند (بعضی از آنها وجود هم ندارند!) که همراه با ابزار الگوهای خیاطی می آیند. این راهنما برای خواندن الگوهای خیاطی می تواند به شما کمک کند تا هرگونه سردرگمی احتمالی درباره نمادهای الگوئی، نقشه چیدمان الگو، راه پارچه، اندازه گیری بدن شخص، انواع پارچه و موارد دیگر را به حداقل برسانید. کاغذ الگو خیاطی یکی از ابزارهای مهم خیاطی است که خیاطان و طراحان لباس با استفاده از آن، طرح اولیه خود را رسم می کنند و روی پارچه پیاده می کنند.

  • به عنوان مثال، آستین برای تکه دوخته شده به جلوی بالا تنه، یک چرت و یک چرت مضاعف بر روی تکه ای که به بالا تنه عقب دوخته می شود، دارد.
  • الگوسازی با استفاده از الگوهای استاندارد ما که تنها الگوهایی هستند که به صورت بین المللی وقابل قبول در تمام تولیدیهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اما با کمی صبر و حوصله در هنگام ترسیم الگو به روش گرلاوین می‌توانید لباسی با اندازه‌های دقیق‌تر به دست بیاورید.
  • لباس را روی کاغذ الگو بگذارید و بعد سوزن‌هایی را در فاصله ۷٫۵ تا ۱۰ سانتی‌متر از لبه کاغذ الگو به کاغذ و لباس بزنید تا به هم متصل شوند.

خیاطی در شمار مهارت هایی محسوب می شود که باید با صبر و حوصله کافی انجام شده و نیاز به ذوق و خلاقیت و البته پشتکار خیاط دارد. خیاطی به دو طریق و روش استفاده از الگو و یا خیاطی بدون الگو قابل انجام است. بسیاری از خیاطان و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، ترجیح می دهند که از روش خیاطی با الگو استفاده کنند، زیرا استفاده از الگوی خیاطی را به دلیل ساده تر شدن کار به روش بدون الگو ترجیح می دهند. به همین دلیل، می خواهیم در این مقاله شما را با الگوی خیاطی و اهمیت استفاده از آن در دوخت لباس آشنا نماییم.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

اگر مقصود ارائهٔ مقاله برای مخاطبان آن زبان است، باید در نسخه‌ای از ویکی‌پدیا به همان زبان نوشته شود (فهرست ویکی‌پدیاها را ببینید). در غیر این صورت، خواهشمند است ترجمهٔ این مقاله را با توجه به متن اصلی و با رعایت سیاست ویرایش، دستور خط فارسی و برابر سازی به زبان فارسی بهبود دهید و سپس این الگو را از بالای صفحه بردارید. همچنین برای بحث‌های مرتبط، مدخل این مقاله در فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی را ببینید. اگر این مقاله به زبان فارسی بازنویسی نشود، تا دو هفتهٔ دیگر نامزد حذف می‌شود و/یا به نسخهٔ زبانی مرتبط ویکی‌پدیا منتقل خواهد شد. نساجی دات کام، یک مجله آنلاین نساجی و با نگاهی وسیع و عمیق به طور پیوسته در حال رصد کردن تحولات این بخش از بازار در سراسر جهان می باشد.