دکوراسیون داخلی منزل با چند ترفند ساده

این نوع روش محاسبه دکوراسیون داخلی روشی رایج و سرراست می طراحی داخلی خانه باغ کوچک باشد. البته آشنایی با گیاهانمتناسب با محیط خانه شما و همچنین روش نگهداری از آنها امری لازم و ضروری است. اگر به دنبال صرف هزینه های کمتر هستید و پیرو سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه می باشید می توانید این سبک را برای خرید وسایل و چیدمان خانه دوبلکس خود انتخاب کنید که در این صورت باید توجه داشته باشید که در سبک مدرن نباید از وسایل پر زرق و برق و مجلل و سقف های تزئینی و دیوارهای پر از تزئین استفاده کنید، زیرا اصلی ترین ویژگی سبک مدرن سادگی و بی آلایش بودن آن است و در این سبک همه چیز ساده و بدون اضافه کاری می باشد. برای این که بتوانید خانهای منظم و مرتب داشته باشید و در عین حال از فضای خانه استفاده بهینه نمایید بهتر است در چیدمان اثاثیه و لوازم منزل خود، تقارن و تعادل را رعایت نمایید. در طبقه پایین این کابینت ها تبدیل به فضاهایی برای نگهداری لوازم و کمدهای دیواری شده اند و در طبقه بالا آشپزخانه را تشکیل می دهند. یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است.

از پارامترهای مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی مکانهای مسکونی و سایر محیط ها باید به آن توجه شود، نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون می باشد؛ زیرا این نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود و اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار بگیرند و سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون منزل در تناسب و هماهنگی باشد و میزان نور در مکان های مختلف با توجه به نیاز هر قسمت باشد. با به کار گرفتن کتابخانه در طراحی دکوراسیون داخلی و منزل و قرار دادن کتاب های مختلف داخل طبقهها و شلف ها می توانید فضای فرهنگی و لاکچری در خانه خود ایجاد کنید و علاوه بر کتاب، میتوانید داخل این قفسه ها را با جام های افتخار و تابلوها و وسایل یادگاری پر کنید. معمولا زمانی که دیوار راهرو یا قسمت ورودی منزل را کاغذ دیواری میکنید، علاوه بر تغییر دکوراسیون و زیباتر شدن محیط، هزینه کمتری را نیز صرف کرده و جلوهای خاص به محیط میدهید.

ترمیم و مرمت قسمتهایی از خانه که نیاز به تعمیر دارند مثل دیوارها، سقفها، لولهها، درزهای ساختمان وغیره کمک شایانی به زیباتر شدن خانه میکند. دیوار خاطرات، اشیای قدیمی که با تعمیر و مرمت جزئی میتوانند ارزش واقعی خود را به دست آورند، گویهای شیشهای، مجسمهها و وسایل کریستالی، چراغهای رومیزی با کارکرد نورپردازی کاربردی و یا نقطهای و عناصر طبیعی مثل سنگها با طرحها و شکلهای خاص، صدفها، میوههای درختان مثل میوه درخت کاج، عناصری از دل طبیعت، پر پرندگان و غیره اشاره کرد. بهتر است تلویزیون را در جایی قرار دهید که از هر طرف خانه به راحتی قابل دیدن باشد تا از این طریق هم منزل شما زیباتر به نظر برسد و هم تمامی اعضای خانواده از تماشای آن لذت ببرند. طراحی دکوراسیون در فضای خانه های کوچک اگر بدرستی انجام شود فضای منزل بی نظیر و دلبازتر به نظر می رسد و علاوه بر این حس آرامش و امنیت در نقاط مختلف منزل بوجود می آید.

ولی هزینه کمتری را برای شما ایجاد مینماید، استفاده کنید. سعی کنید چیدمان اتاق ها به هم شبیه نباشد می توانید برای هر کدام از رنگ ها و تم های جداگانه استفاده کنید. با انتخاب نوع سبکی که میخواهید در تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل خود به کار ببرید مسیر تغییراتی که اعمال خواهید کرد مشخص میشود. یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل تغییر و تحول در کفپوش خانه ها متناسب با دکوراسیون داخلی منازل می باشد. با این تفاسیر میتوان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک دانش محسوب میشود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد. اگر در رنگ آمیزی دیوارهای خانه از رنگهای سرد و بیروح استفاده کردهاید از تابلوها و تصاویر شاد و یا وسایل تزئینی رنگی در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید؛ چرا که این کار باعث میشود فضای خانه از حالت سرد و بیروحی در بیاید. با این کار نه تنها متحمل هزینههای زیادی نمیشوید بلکه با ایجاد تنوع در فضای داخلی منزل، شور و نشاطی جدید را به فضای خانه خود میبخشید. گاهی هم این شلف ها میتواند انعکاسی از روحیات و اخلاقیات شما باشد و یک روح تازهای به فضای منزل شما ببخشند.

فرشها و تابلوها را هم از فروشگاه معروف رزمجو در همان شهر کرمانشاه خریدهاند. استفاده از تک رنگ با سایه های متفاوت از همان رنگ که خطوط و اشکال هندسی دارد در طراحی داخلی امروزی بسیار رایج می باشد. اگر نتوانستید به علت هزینههایی که برای شما ایجاد میکند از رنگ متریال طلایی استفاده کنید میتوانید به جای آن از رنگ طلایی که همان کارکرد را دارد. به طور مثال اگر خانه شما جایگاه همیشگی مهمان هاست و باید فضای گرم و دل انگیزی در خانه ایجاد شود، می توانید از چوب پارکت استفاده کنید و اگر خواهان محیط رسمی تر هستید استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش خانه شما خواهد بود. مسلم است که اگر طراحی داخلی و یا دکوراسیون داخلی خود را به یک فرد با تجربه و ماهر بسپارید برایتان هزینه هایی را در پی خواهد داشت، اما این کار باعث می شود، پروژه شما سر وقتی که می خواهید و با بودجه ای که در نظر دارید، به پایان رسیده و به شما تحویل داده شود.

توجه داشته باشید که سلیقه شما در طراحی دکوراسیون منزلتان حرف اول را در تهیه ملزومات لازم میزند. وجود برخی سنتها، آداب و رسوم سبب میشود که در چیدمان و دکوراسیون منزل خود برخورد کلیشهای داشته باشید. به منظور چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس اولین گزینه سلیقه و هدف شماست که تعیین کننده سبک دکوراسیون خانه دوبلکس خواهد بود که معمولاً باید تصمیم بگیرد یا سبک مدرن و یا کلاسیک را برای انتخاب و خرید وسایل و چیدمان آنها در نظر بگیرید. البته در خرید و یا دوخت کوسنها سبک مبلمان و رنگ مبلمان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. طراحان در ابتدای کار تصمیم گرفتند از وسعت سالن پذیرایی کم کنند و این فضا را به اتاق کودکان اختصاص بدهند. نور و روشنایی خانه شما رو بزرگ تر نشون میده؛ به خصوص که قراره خانه تون رو دوبلکس کنین و طبقه پایین رو صرفا به آشپزخانه و سالن پذیرایی اختصاص بدین.

علاوه بر آن تعداد کوسنی که استفاده مینمایید باید متناسب با تعداد مبلمان باشد. اگر از گل های آپارتمانی در داخل فضای خانه خود استفاده کنید علاوه بر ایجاد طراوت و سرزندگی در فضای خانه، فضای منزل شما زیباتر می شود و در روحیه افراد خانه هم تاثیر گذار خواهد بود. روش محاسبه بر مبنای متراژ ، روشی مطلوب برای تعیین قیمت طراحی داخلی پروژه های تجاری می باشد. نكته ای را كه بایستی در این روش به خاطر داشت، آن است كه سطح نهایی تعمیرات صاف نبوده و بسته به اندازه سنگدانهء مخلوط، دارای زبری و ناهمواری است. زیرا روش شابی شیک و روش آنتیک فرانسوی که هر دو سبک خارجی هستند، با هم تلفیق می شوند تا این روش به وجود می آید.

بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی می تواند دلایل متعددی داشته باشد از مهمترین دلایل آن می توان به هزینه های زیاد نوسازی و ساخت مجدد اشاره کرد. قفسه ها را می توان مهمترین عنصر در هر مغازه دانست . می توانید در بیرون از خانه دقیقا در کنار درب ورودی، از گیاهان سبز و زنده استفاده کرده و این درب های بزرگ، سرد و سنگین را به عناصری زیبا و دلنشین تبدیل کنید. اما نمونههای این مطلب دقیقا برعکس این موضوع عمل کردهاند. در طراحی عناصر این سبک استفاده از نقوش سنتی و اسلامی بسیار رایج است. ۴-حل کدام یک از این مشکلات بر عهده شما و کدام یک بر عهده ماست؟ از جمله اکسسوریها و وسایلی که جنبه تزئینی دارند میتوان به قاب عکس که ممکن است بر روی دیوار نصب شود و یا بر روی میز خاطرات قرار بگیرد. معمولا فضا هایی که روی دیوار ها قاب و یا تابلو قرار می گیرد، پشت آن ها را نور های مخفی و ال ای دی های خطی به کار می برند. خانه هایی که مساحت طبقه ی دوم آن ها از طبقه ی اول کوچکتر است. در طبقه اول سالن پذیرایی و اتاق نشیمن قرار دارد و در طبقه بالا نیز اتاق خواب ها و اتاق کار و اتاق مطالعه قرار می گیرند.

بعضی از گلدان ها طوری طراحی شده اند که برای خانه هایی با سبک کلاسیک مناسبتر هستند و بعضی ها دقیقاً برای خانه هایی با سبک مدرن طراحی و ساخته شده اند. استفاده از فرشها با طرحهای یکسان و یا متفاوت تا حد زیادی به سلیقه و سبک انتخابی شما برای چیدمان وابسته میباشد. اگر به دنبال تغییری چشمگیر با هزینهای کم هستید میتوانید چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید. سبکی که امروزه مورد پسند اکثر مردم قرار دارد دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن میباشد.در پذیرایی مدرن معمولا از شلف برای قرار گیری تلویزیون استفاده میشود و مبلمان های از حالت پایه استیل و سلطنتی به حالت راحتتر و کاناپه تغییر شکل میدهند.از دیگر مواردی که در پذیرایی مدرن می توان اشاره کرد استفاده از پرده های سبک زبرا یا اکاردیونی می باشد.این پرده ها دارای ظرافت و یک نواختی خاص خود می یاشند.نور پردازی در سبک مدرن به صورت یک نواخت میباشد و معمولا از نور مخفی و ریسه و یا نورخطی استفاده میگردد.سقف ها در سبک مدرن به صورت کناف میباشد که در کنارها به صورت فرورفتگی قراردارد. برای پایین آوردن کنتراست نور می توانید از نورهای تو کار هم در قسمتهای مختلف مانند آشپزخانه استفاده کنید. از جمله سبکهایی که میتواند شما را در این کار یاری نمایید استفاده از سبک کلاسیک است.

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از آینههای بزرگ استفاده نمایید، علاوه بر آن که به شما وسعت دید میدهد روح و طراوت را از طریق بازتاب نور و بازتاب رنگهای اثاث و وسایل خانه به خانه شما هدیه میدهد. البته علاوه بر زیبایی باعث بهبود بخشیدن به کیفیت هوای داخل خانه هم خواهند شد. عنصری که احساسات و خلق و خوی ما را پدیدار کرده و تأثیر قابل توجهی بر روح و روان، نشاط و شادابی ما دارد. بعد از انتخاب سبک دکوراسیون و انتخاب رنگها که از جمله موارد کلی و جهت دهنده در طراحی دکوراسیون خانه هستند نوبت به رعایت نکاتی میرسد که تأثیر به سزایی در زیبا کردن خانه دارند. پیشنهاد میکنیم خواندن مقاله تفاوت تلویزیونای ال سی دی و ال ای دی را از دست ندهید. برای انتخاب صحیح سبک مورد نظر خود در طراحی دکوراسیون توصیه میکنیم که از متخصصان ما در آچاره کمک بگیرید. ولی باید بدانید که حساب کردن نرخ طراحی برای هر فردی ممکن است، متفاوت باشد و از روش های متفاوتی برای آن استفاده کنند. در قسمت قبلی با سبک های مختلف طراحی داخلی و خصوصیات و ویژگی های هر کدام آشنا شدیم، ولی تمامی این سبک ها، اصول طراحی و روش های مختلف قبل از مرحله ی اجرا، تنها یک سری طرح و نقشه و یا بهتر است، بگویم که خط خطی بر روی یک کاغذ طراحی هستند.

با کمی جستجو در جدول رنگ ها می توان رنگ های متضاد که البته با محیط مورد نظر شما سازگاری داشته باشند را در کنار هم استفاده کنید تا تجربه بصری خوبی را برای بیننده ایجاد نمایید. اگر وسیله یا مبلمانی قدیمی دارید میتوانید آن را رنگ آمیزی کنید و یا لکه ایی از روی آن بردارید. تاجایی که مقدور است روی کابینت ها را خالی نگه دارید و لوازم اضافه را به داخل کابینت ها انتقال دهید. زیرا اینگونه به نظر میرسد که میخواستهاید یک سری لوازم را به زور در کنج یک منطقه به عنوان پذیرایی بگنجانید و ابهت این قسمت را از بین ببرید و فضایی با کیفیت بسیار پایین را ارائه کنید. این نوشتار سعی کرده است با ارائه راهکارهایی در مورد زیبا کردن خانه به خانمهایی که دوست دارند فضای خانه خود را با کمترین هزینه و به کارگیری نهایت ذوق و سلیقه به فضایی شیک و زیبا تبدیل نمایند کمک کند.

ممکن بود هزینه بیشتری را متحمل شوید. برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کمترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون داخلی خانه ها انجام شود. کابینت ها انواع مختلفی دارند که قیمت هر یک از آنها متفاوت بوده و صاحب خانه باید نوع کابینت را با توجه به میزان بودجه خود برای طراحی داخلی انتخاب کند تا در اجرای طراحی با مشکل کم بودن بودجه روبرو نشود. اولین چیزی که در دکوراسیون داخلی و سپس چیدمان داخلی مهم است، این است که افراد اغلب در ابتدای طرح به سادگی و به روز بودن دقت نمی کنند . این رنگ حس گران قیمتی و لوکس بودن را به شما القا مینماید. به طور مثال استفاده از پردههای گران قیمت و سنگین در صورت عدم نیاز به آن، نمونهای از برخورد کلیشهای در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل است.