روزنامه دنیای اقتصاد پرمخاطب ترین روزنامه اقتصادی کشور | artofmarketing

همواره وابستگی پولی و مالی به بخش نفتی در ایران (به‌عنوان یکی از کشورهای صادرکننده نفت) وجود داشته است که همین امر باعث شده سیاست‌های پولی در کشور به‌عنوان یکی از چالش‌های عمده برای سیاست‌گذاران اقتصادی مطرح باشد. در واقع و بر اساس آمارهای منتظر شده، بخش قابل ملاحظه‌ای از مصارف بودجه از منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و برداشت از حساب ذخیره ارزی تامین می‌شود که بانک مرکزی ناگزیر به خرید ارز و در نتیجه آن افزایش پایه پولی می‌شود. یکی از چالش‌هایی که مقامات پولی در ایران با آن مواجه هستند، عدم امکان پیش‌بینی دقیق درآمدهای نفتی و در نتیجه آن نااطمینانی از درآمدهای نفتی برای بودجه‌ریزی بر اساس آن است.

آغاز مجله خبری هنر مارکتینگ ١۴٠٠ که از سوی مقام معظم رهبری »تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها « نام گرفته است، مقارن با دو رویداد مهم در عرصۀ سیاست خارجی بود. مقالات ارسالی به این فصلنامه از طریق سامانه مشابهت‌یاب کنترل می‌شوند. نشریه اقتصاد باثبات با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

http://beautyreview.irگزارش تحقیقی؛ ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت قطع و اختلال اینترنت طی چهار ماه نخست اعتراضات خسارت قطع و اختلال اینترنت در چهار ماه نخست از اعتراضات سراسری به اقتصاد ایران، ده‌ها هزار میلیارد تومان برآورد شده است. بازار ارزهای دیجیتال، برخلاف شروع روند صعودی پر قدرت در اوایل سال جاری اخیرا متحمل ضررهای سنگینی شده است. اما دلیل این رکود و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر چیست؟ در ادامه به معرفی سه دلیل اصلی در این راستا می‌پردازیم. وقتی وظایف مربوط به تولید یک کالا یا خدمات تقسیم شده و طبقه بندی شده است، کارگران و مشاغل می توانند مقدار بیشتری از بازده تولید کنند. اسمیت در مشاهدات خود در مورد کارخانه های سنجاق اظهار داشت که ممکن است یک کارگر به تنهایی در طول روز ۲۰ سنجاق بسازد، اما این کسب کار با ۱۰ کارگر ( برخی از زنان ممکن است که دو یا سه کار از ۱۸ وظیفه مرتبط با تولید سنجاق را انجام دهند) می تواند ۴۸ هزار سنجاق در روز بسازند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۱

علیرغم همه این ها به ارتباطات اقتصادی رستوران با تأمین کنندگان غذا، مبلمان، تجهیزات آشپزخانه و ساختمان جایی که در آن قرار دارد اشاره نمی کنیم. یک کسب و کار بزرگ و پیچیده مثل کارخانه، کارخانه کفش می تواند صدها وظیفه و کار طبقه بندی شده داشته باشد. بودجه ۱۴۰۲؛ رشد ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی رئیس اتاق بازرگانی ایران از افزایش ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی در بودجه ۱۴۰۲ خبر داده است. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند. درک اساسی از اقتصاد، شما را به یک متفکر کاملاً مشرف به مسائل کلی تبدیل می کند.

  • مطالعات اقتصادی به طور رسمی زمانی که آدام اسمیت(۱۷۲۳–۱۷۹۰) کتاب معروف خود با عنوان «ثروت ملل» را در سال ۱۷۷۶ به چاپ رساند، آغاز شد.
  • حتی اعتصاب‌هایی که صرفاً به رفع نیازهای معیشتی کارگران محدود می‌شود، در ابعاد وسیع‌تر بخش بزرگی از سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و نهادهای مربوط به آنها را به چالش می‌کشند.
  • تقریباً هر مشکلی که امروز جهان با آن روبرو است ، از گرم شدن کره زمین ، گرفته تا فقر در جهان ، گرفته تا درگیری ها در سوریه، افغانستان و سومالی، از بعد اقتصادی برخوردار است.

بسیاری از ما نمی دانیم که چطور همه این ها یا حتی یکی از این ها را انجام دهیم. این به این دلیل نیست که ما نمی توانیم یا بگیریم بلکه به این دلیل است که ما مجبور نیستیم. دلیل اینکه چیزی به نام توزیع و تخصیص کار است ، نوآوری تولید است که برای اولین بار توسط آدام اسمیت در کتاب خود “ثروت ملل” مطرح شده است.

اخبار