سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت

گوگل در چند سال اخیر بیش از پیش به موضوع UX (تجربه کاربری) اهمیت میدهد و دوست ندارد کاربرانش را به سایتهایی هدایت کند که از بودن در آن سایت تجربه خوبی نداشته باشند. این اشتباه بسیار معمولی است که صاحب وب سایت بتواند به وب سایت خود نگاه کند و فکر کند “من آن را دوست دارم و برای من منطقی است”. راحت ترین تعریف برای این الگوریتم این است که از لحاظ مفهومی عبارات جستجو شده را درک میکند و بهترین نتیجه را به کاربر نمایش میدهد؛ رفتار کاربر برای این الگوریتم حائز اهمیت است و طبق آن نتایج گوگل را مرتب می کند. حتی اگر شما اطلاعات کمی درمورد سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو داشته باشید بی شک نام سئو کلاه سفید،سئو کلاه سیاه،سئو کلاه خاکستری به گوش شما خورده است. سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat Seo)؛ نه شرقی نه غربی! متدهای سئو (SEO) به طور دائم در حال پیشرفتند.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. وب سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، به زبان کاربران و مخاطبان با آنها صحبت میکند. کلمات کلیدی همان زبان ارتباطی بین وبسایت و مخاطبان هستند. برای هدف قرار دادن مخاطبان مختلف که به روشهای مختلف با ترکیب عبارات متنوعی در گوگل جستجو میکنند، چه باید کرد؟ به عبارت دیگر، چرا شخص این جستجو را انجام داده است؟ آیا به دنبال یک وب سایت خاص است؟ مشتریان خاص خود را بیابید! بهترین راه برای به دست آوردن کلمات کلیدی هدفمند محصول، بسیار ساده است، کافی است به لیست محصول خود نگاه کنید، سپس برای هر یک از آنها توضیحات دقیق ایجاد کنید.

در مراحل اولیه راه اندازی یک وب سایت، باید یک ساختار استاندارد برای URLهای وب سایت خود بسازید. با تأکید بر عواملی مانند تراکم واژه کلیدی، که بهطور انحصاری تحت کنترل مدیر وبسایت است، موتورهای جستجوی اولیه از سوءاستفاده و دستکاری رتبهبندی رنج میبردند. این سایت به بازدیدکننده اجازه میدهد تا سقف 10 کلمه را بهطور رایگان بررسی کنند و میزان جستوجو و سطح رقابتپذیری آن را مشاهده نماید. شما باید 8 نوع کلمه کلیدی را مدنظر قرار دهید، چنین عباراتی را بیابید و از آنها در محتوای صفحات سایت بهره ببرید. مثلا: دونالد ترامپ ، نتایج فوتبال، وردپرس- جستجوی چنین عباراتی نشاندهنده قصد کسب اطلاعات از جستجوست. باکس نتایج محلی نه تنها به دلیل نزدیکی به کاربر اهمیت دارد، بلکه چون یک بخش متفاوت و کاملتر در نتایج جستجوست و جلوی دید کاربر قرار میگیرد، نرخ کلیک بالاتری هم دارد. بلکه برای کمک کردن به بهبود نمایش و ارتباط وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شده است. مثلا اگر محصولات خاصی برای ماه رمضان به فروش میرسانید، میتوانید از ماه های قبل صفحه ای ایجاد کنید و آن را به خوبی سئو نمایید و اعتبار خوبی در گوگل کسب کنید، تا در وقت مقرر و رسیدن به این ماه، از رقبای خود در نتایج جلوتر باشید.

چرا سئو اینقدر مهم است؟ سئو بسیار مهم است، زیرا به افراد کمک میکند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و صفحات با اطلاعات مورد نیاز خود را در شبکه وب کشف کنند. برای اینکه به طیف وسیع تری از افراد دسترسی داشته باشید و شانس خود را در تضمین مشتری افزایش دهید، چه کلماتی را باید هدف قرار داد؟ سئو باید طیف وسیعی از قوانین و مقررات، از جمله بهینهسازی فنی محتوا، محتوای بازاریابی، تجربه کاربری، و رده بندی محتواها را در بر داشته باشد. از آنجا که در سال¬های اخیر سیاست های گوگل مبتنی بر بهینه ساختن تجربه کاربران در جستجو را مد نظر قرار می¬دهد و با توجه به رفتار کاربران رتبه بندی نتایج را بهینه می¬کند. این کتاب سئو به وسیله واحد آموزشی جی ادز ایجاد شده و در مورد موتورهای جستجو و نحوه کار آنها توضیحات خوبی ارائه شده است.

زمان بارگذاری یک صفحه می بایست زیر چهار ثانیه باشد. تمامی خدمات و اصول بهینه سازی سایت در درلتاسافت توسط متخصصین با تجربه سئو اجرا می شود. در ادامه نیز سرفصل هایی در باب سئو بیرون صفحه و سئو داخلی سایت وجود دارد. دلیل جایگیری برخی از محتواها در صفحه اول و برخی در صفحات دیگر دقیقا در همین قسمت مشخص میشود. حجم جستجوی بسیار کمتری در مقایسه با کلمه کلیدی کوتاه دارند، پس به دلیل رقابت کمتر شانس کسب رتبه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بیشتر خواهد بود. در این مقاله سعی کردم اول از همه شما را با مفهوم سئو آشنا کنم، اهمیت آن را توضیح داده و انواعش را هم به شما آموزش دهم. اینها کلمات کلیدی هستند که محصول شما را توضیح می دهند.

بنابراین برای به دست آوردن بازدید و کاربر بیشتر، باید دایره کلمات سایت را گسترده تر کنید. بنابراین چنین عباراتی که در حوزه فعالیت و کسب و کار شما هستند را بیابید. برای اینکه رقابت بر سر چنین کلماتی را از دست ندهید، همواره باید در یافتن و تحقیقات کلمات کلیدی فعال باشید. شما باید بدانید که مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه میدهید، تا به راحتی شما را پیدا کنند. اگر سایت شما در موتورهای جستجو گر اینترنت رتبه بالایی نداشته باشد کاربران نمی توانند سایت شما را پیدا کرده و از خدمات شما استفاده کنند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این فاکتورها می تواند به قرار گرفتن صفحات شما در بالاترین نتایج جستجو کمک کند.

همراه با سئو داخلی، این موارد شامل چندین عامل می کبود سئو شود. اما ممکن است بخشی از موارد نامبرده شده از قبل در وبسایت شما انجامشده باشد و باید از لیست خدمات سئو سایت شما برداشته شوند. در ادامه به معرفی لیستی از کتاب های سئو موجود در وب فارسی می پردازیم و لینک دانلود هر کدام در انتهای معرفی آن آمده است. به همین دلیل تهیه لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. برای تثبیت در وب و افزایش اعتبار دامنه سایت در طول زمان، رتبه بالا سایت به ازای کلمات کلیدی، حیاتی است – حتی اگر حجم جستجو کم باشد. هدف جستجو دلیل پشت سرچ یک عبارت است. درجه سختی معیاری است که حجم جستجوی کلمات را مشخص میکند، یعنی هرچقدر عبارتی دفعات بیشتری در گوگل جستجو شود، درجه سختی بالاتری دارد. AMP یک نسخه سبک از یک صفحه وب است که از عناصر بسیاری تشکیل شده است که باعث میشود یک صفحه وب با سرعت بیشتری بارگیری شود. آیا به دنبال خرید است؟

مثلا در جریان شیوع کرونا، برای مدتی جستجوی خرید ماسک یا خرید الکل افزایش چشمگیری داشت. بنابراین اگر میخواهید رتبه سایت خود را در تمام کلمات کلیدی سایت خود افزایش دهید, باید سئو انجام دهید. بنابراین این قضیه نشون میده که ما در فرآیند سئو با محتوای چند رسانه ای هم سرکار داریم و صرفا قرار نیست با یک سری متن و چیزهای فنی در ارتباط باشیم و فعالیت های چند رسانه ای هم در فرآیند کاری ما دخیل هست. روشهایی مانند استفاده از لینکهای اسپم در این دسته قرار دارند که گوگل با الگوریتم پنگوئن خیلی راحت آنها را شناسایی میکند. درواقع با کمک سئو، باعث می شوید سایت شما توسط گوگل شناسایی گردد، زمینه فعالیت شما مشخص شود و بر اساس کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما (در مثال خرید لباس) سایتتان را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. اطلاعات کامل تر در مقاله هدف کاربر (user intent) یا قصد جستجو چیست؟ تحقیق تجاری: بهترین شرکت سئو، بررسی نظرات هتل، مقایسه مکمل 1و2 ،چنین جستجوهایی با قصد تحقیقات در مورد برندهای تجاری انجام میشود.

اغراق نیست اگر بگوییم امروزه برای کسب رتبه خوب حتما و باید محتوایی باکیفیت تولید کنید که منطبق با هدف جستجو باشد. استفاده از تکنیک های سئو میتواند در افزایش ترافیک سایت شما ، اعتماد بازدید کنندگان، حفظ رتبه وب سایت و اعتبار آن موثر باشد. این ابزارها به شما کمک میکنند که عباراتی که بیشترین جستجو در حوزه فعالیت سایت شما را دارند بشناسید، عباراتی که کاربران برای یافتن یک محصول یا خدمات استفاده میکنند را مشخص میکنند تا در نهایت ترافیک قابل قبولی را به سایت خود هدایت کنید. از آن جایی که هدف نهایی سئو تنها افزایش ترافیک سایت نیست و در نهایت آنچه اهمیت دارد نرخ تبدیل مخاطب به مشتری است، به نظر می رسد تبلیغات گوگل در این زمینه نیز تا حدودی می تواند کمک کننده باشد. بنابراین هنگام سئو سایت که یک کلمه تعریف کننده محصول را هدف قرار می دهید، به یاد داشته باشید که تا حد امکان جزئیات را ارائه دهید. هنگامی که جستجوگران به دنبال کلمه تعریف کننده محصول می روند، بیشتر در مراحل اولیه خرید هستند. همچنین کسانی در ابتدای راه هستند و علاقه مند به یادگیری اصول اولیه این علم دارند نیز می تواند مفید باشد.

اما با توجه به اینکه این دانش همواره در حال تغییر و تکامل است، کتاب های سئو نیز می بایست مرتبط به روز رسانی گردند، اما این کار در اکثر کتاب ها انجام نمی شود. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند. Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی مثل روابط خانوادگی است. انجام معامله: جستجوی کلماتی مثل خرید کفش، خرید لپتاپ ارزان، محصولات تخفیف خورده سامسونگ و موارد مشابه نشان از قصد خرید کاربر است. مثل زندگی که همیشه سیاه سیاه نیست و همیشه سفید سفید نیس، یک مفهوم میانه ای هم در سئو وجود دارد. شما برای دیده شدن سایت خود نیاز به ساختاری قابل درک و فهم برای موتور های جستجو دارید.در واقع این ساختار باید به گونه ای باشد که زبان کاربران را درک کند و آن را به گونه ای به موتورهای جستجو عرضه کند که این نیاز به راحتی شناخته شود برای این منظور شما نیاز به کلید واژه هایی دارید تا از طریق آنها کاربران سایت شما را در موتور های جستجو بیابند.

در پایان امیدواریم که مطالب گفته شده در این متن برای شما سودمند واقع شده باشد تا از آنها برای تولید محتوایی که به بهترین نحو بهینه شده است استفاده کنید. برای مثال، یک سئوکار با اصول تولید محتوا آشنا باشد؛ اما قلمی خوبی نداشته باشد. سئو مجموعه فعالیتهایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، می توانید از اطلاعات بیشتری به نفع خود استفاده کنید. چرا که به جنبههای دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر دادهاند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیفتر، بازدید و فروش بیشتری کسب میکنند. بیایید اینگونه به آن نگاه کنیم، کلیدواژه اصلی شما سئو است، کلمات کلیدی LSI آن می تواند بهینه سازی سایت، افزایش بازدید گوگل، بالا بردن سرعت سایت یا هر عبارت دیگری که مفهوم مشترکی با سئو دارد. به عبارت دیگر، محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلفی که کاربران جستجو می کنند نشان داده می شود. مهمترین چیزی که باید در مورد کلمه کلیدی دم بلند بدانید این است که به راحتی می توانید هدف جستجو را مشخص کنید، چون حالت جملات کامل دارند.

اگر تیم شما تجربه کمی داشته باشد و تا به حال مدیریت وبسایتی را برعهده نداشته است، به احتمال زیاد بین سه تا شش ماه زمان لازم خواهید داشت. اگر می خواهید در سال 2022 سایتی را سئو کنید، باید محتوا را به گونه ای ایجاد کنید که مرتبط ترین نتیجه برای جستجوی کاربر باشید. شاید باور نکنید اما توضیحات متا در بهبود رتبه سایت تأثیرات زیادی می گذارد و گوگل توجه ویژه ای به آن نشان خواهد داد. سئو نیز مانند هر دانشی در حیطه تکنولوژی دارای منابع زیادی است. همه چیز درباره سئوسئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته در اینجا منظور، انتخاب نام دامنه نیست، بلکه بیشتر دامنه به همراه پیشوند اصلی و پروتکل امنیتی آن موردنظرمان میباشد. وب سایتی که در حال حاضر موفق بوده و دارای اتوریتی دامنه بالایی است، احتمالا از قبل برای کلمات کلیدی دشوار رتبه خوبی بدست آورده.