سرریزهای اجتماعی تبلیغات تلویزیونی – فاصله گذاری اجتماعی در طول یک بحران بهداشت عمومی

دوره های بازاریابی مرتبط:
تبلیغات و تبلیغات؛ استراتژی بازاریابی

برندها فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای انتشار پیام‌های مرتبط اجتماعی دارند که در روایت‌های تبلیغات تلویزیونی آنها تعبیه شده است تا بر نتایج مفید اجتماعی تأثیر بگذارند. برندها باید در مورد تبلیغات خود نه تنها از دیدگاه نتیجه برند، بلکه از نقطه نظر نتیجه اجتماعی نیز استراتژیک باشند. تبلیغات نام تجاری واقعاً می تواند برای جامعه مفید باشد!

سایر اطلاعات بینش را در کلاس درس جستجو کنید

خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید.

به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید

دنیش شاه، دانشیار بازاریابی باربارا و المر ساندی، مدیر مؤسس آزمایشگاه هوش رسانه‌های اجتماعی و مدیر میزگرد بازاریابی دانشگاه ایالتی جورجیا، ایالات متحده آمریکا است.



منبع

آیان قوش دستیدار، استادیار بازاریابی، دانشگاه کلارک، ایالات متحده آمریکا است.

سارنگ ساندر دانشیار دانشگاه ایندیانا، ایالات متحده آمریکا است.

چکیده مقاله:
آیا تبلیغات تلویزیونی فراتر از نتایج بازاریابی سنتی مانند فروش و آگاهی از برند می تواند بر نتایج اجتماعی تأثیر بگذارد؟ نویسندگان این سوال را در زمینه همه‌گیری کووید-19 با تجزیه و تحلیل داده‌های تبلیغاتی و تحرک روزانه برای 2194 شهرستان در 204 منطقه بازار تعیین‌شده در ایالات متحده مطرح می‌کنند. نویسندگان با استفاده از یک استراتژی شناسایی مرز که از ناپیوستگی‌ها در بازارهای تلویزیونی استفاده می‌کند، یک رابطه علی مثبت و معنادار بین تبلیغات تلویزیونی از مارک‌های حاوی روایت‌های COVID-19 و رفتار فاصله‌گذاری اجتماعی افراد در حین کنترل مداخلات سیاستی دولت (مانند سرپناه در مکان، دستورات ماسک). اثرات تخمینی تقریباً 11 برابر بیشتر در شهرستان‌هایی است که مداخلات سیاستی دولت ندارند (در مقایسه با شهرستان‌هایی که مداخلات سیاسی دارند). قابل ذکر است، در حالی که تأثیر کلی تبلیغات دولتی بر رفتار فاصله‌گذاری اجتماعی غیر قابل توجه است، تأثیر آن در حضور (غیاب) مداخلات سیاستی به طور قابل‌توجهی منفی (مثبت) می‌شود. نتایج نسبت به مشخصات مدل جایگزین، عملیاتی سازی متغیرها و سایر ملاحظات داده قوی هستند. این یافته‌ها بر نقش مهمی که اثرات سرریز تبلیغات تلویزیونی تحت حمایت برند می‌تواند در طول بحران‌های عمومی عمومی، از جمله کاهش فقدان مداخلات سیاستی دولت‌های محلی، ایفا کند، تأکید می‌کند. این یافته‌ها پیامدهای اساسی برای مدیران و سیاست‌گذاران در رابطه با اینکه چگونه استراتژی‌های تبلیغاتی ممکن است به بهبود نتایج سلامت عمومی یا پیشرفت خیر اجتماعی کمک کند، دارد.

بیشتر از مجله بازاریابیرا

نقل قول کامل:
آیان قوش دستیدار، سارنگ ساندر، دنیش شاه (2022)، “سرریزهای اجتماعی تبلیغات تلویزیونی – فاصله گذاری اجتماعی در طول یک بحران بهداشت عمومی”، مجله بازاریابیdoi: 10.1177/00222429221130011

JM Insights در کلاس درس

بینش آموزشی

تشکر ویژه از دمی اوبا، دانشگاه دوک، برای حمایت او در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.