سفر به ایران از 12 کشور ممنوع شد مجله علی بابا-irantoursguide

سفر به ایران از 12 کشور ممنوع شد مجله علی بابا-irantoursguide

جاذبه و دیدنی های این شهر بی شمارند اما ما در این مقاله به تعدادی از پر بازدیدترین ها اشاره می کنیم. خانه های قدیمی زیادی در تهران هستند که تبدیل به موزه یا مکانی دیدنی و تفریحی شدند و مهم تر از همه اینکه حالتان را خوب می کنند. خانه هایی که در و دیوارشان، حیاط و گلدان هایشان حرف هایی دارند که در سکوت مطلق و آرامش شنیده می شوند.کاخ گلستان تهران نمونه ای بارز از باغ های زیبای تهران است. این کاخ که درمیدان ارگ واقع شده، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت شاهان قاجاری و از زیباترین و کهن ترین بناهای دویست سالانه ایران به حساب می آید. این باغ تالارهای زیبا با سنگ تراشی های بی نظیری دارد که می تواند مدتها خیره تان کند. محوطه از آرامش خاصی برخوردار است و کافه ی داخل آن آماده میزبانی از شماست با نوشیدنی هایی از جنس آرامش.

به عبارت دیگر در ایران به صورت افراطی با حجاب برخورد نمی‌شود و با تماشای پوشش شهروندان ایرانی به این موضوع پی خواهید برد. خیره شدن به افراد به ویژه بانوان ایرانی و بوسیدن و درآغوش کشیدن غیر همجنسان در مکان‌های همگانی با فرهنگ عمومی ایران همخوان نیست. همچنین پیشگام شدن مردان در دست‌دادن به زنان ایرانی نیز خلاف آداب معاشرت به شمار می‌آید.

اين پوشش شامل يك روسري براي سر، پوشيدن لباس گشاد كه بالاتنه‌ي پوشيده‌ي داشته باشد و شلوار است. پوشش سر با روسري از فرودگاه شروع مي‌شود، بنابراين بانوان بهتر است يك روسري در كيف‌شان داشته باشند. استفاده از برخي از سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مثل Facebook ، Twitter ، YouTube و Telegram در ايران ممنوع مي‌باشد. متاسفانه كشور با تمدن بزرگ ايران، در سراسر دنيا به درستي معرفي و درك نشده است. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

سعادت شهر

برخلاف اغلب کشورهای دنیا، هزینه بلیت اتوبوس و تاکسی در ایران نه تنها گران نیست، جز ارزان‌ترین ها در جهان نیز به شمار می‌رود. مثلا اگر از مرز مهران وارد ایران می‌شوید، تنها با پرداخت 64 هزار تومان می‌توانید بلیت اتوبوس معمولی بخرید و خودتان را به تهران برسانید. با پرداخت 107 هزار تومان نیز می‌توانید با اتوبوسهای ویژه خودتان را از مرز مهران به تهران برسانید. این در حالی است که روسیه طی دو سال گذشته تا قبل از سال ۲۰۲۲ سختگیرانه‌‌ترین محدودیت‌‌های سفر را هم برای دیگر گردشگران بین‌المللی برای سفر به روسیه و هم برای شهروندان روس اعمال کرده بود. از این رو سفرهای خارجی روس‌‌ها تقریبا به صفر رسیده بود و اگر سفری بود، به کشورهای همجوار همچون اوکراین و مولداوی و دیگر کشورهای اروپای شرقی انجام می‌شد. روس‌ها که عمدتا ایران را در زمره کشورهای منتخب خود برای سفر قرار نمی‌دهند، اگر فرصتی برای سفر باشد، ترکیه و مصر بهترین گزینه موجود برای سفر در خاورمیانه است.

تصاویر: مراسم گرامیداشت «روز جهانی افراد دارای معلولیت» با حضور رییس جمهور

هرچند این رقم به نسبت نوع رستوران، سبک غذا و منطقه‌ای که قرار دارد می‌تواند بالاتر و پایینتر باشد. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد در آمارهای ارائه شده گفته شده حدود ۵/ ۱ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ایران سفر کرده‌اند که از این میان ۶ هزار گردشگر روس عنوان شده است. او آمار دقیقی از میزان لغو این تورها ارائه نکرد، اما ادامه داد که لغو این تورها پس از انتشار هشدار وزارت خارجه برخی کشورها برای عدم سفر به ایران صورت گرفت. وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود به‌ویژه شهروندان دوتابعیتی ایرانی-آلمانی خواست از انجام هرگونه سفر به ایران خودداری کنند. این باغ در دوران صفویه از مهم ترین گردشگاه پادشاهان بوده و توسط شاهان صفوی مورد استفاده قرار می گرفته است.باغ گلشن در منطقه اعیان نشین شیراز قرار دارد و توسط میرزا علی محمد خان قوام الملک دوم ساخته شده است.

همچنین، همان‌طور که یکی از مقامات این کشور اعلام کرده، گردشگران روس عمدتا علاقه‌ای به سفر به ایران ندارند؛ زیرا ذائقه و سلایق آنها در سفر به ایران تامین نمی‌شود. بنابراین گردشگران بسیار کمی به ایران سفر خواهند کرد که این دلایل با آمارهای ارائه شده همسانی ندارد. همچنین فعالان بخش خصوصی چه در حوزه هتلداری و چه بخش سفر و گردشگری از استقبال بسیار پایین گردشگران خارجی به ایران سخن گفتند و دو دلیل مهم را برای این عدم استقبال مطرح کردند. نخست، بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در ایران به‌‌ویژه با شیوع اُمیکرون این رقم افزایش یافت. این امر منجر به بی‌‌اعتمادی بسیاری از مسافران برای سفر به ایران می‌شد چرا که ایران عمدتا در لیست مقاصد قرمز یا کهربایی برای سفر در اکثر کشورهای جهان به‌‌شمار می‌‌رفت.

اگر به استفاده از دستمال اصرار دارید، در کیف دستی یا جیبتان چند برگ قرار دهید. برای استفاده از بعضی از سرویس‌های بهداشتی بین راهی، لازم است هزینه بسیار کمی( 500 تومان) بپردازید. البته اگر پول خرد به همراه نداشته باشید و هزینه‌ای نپردازید، کسی مانع استفاده کردنتان از سرویس بهداشتی نخواهد شد.

در ادامه به جزئیات مقرراتی که برای ورود مسافران خارجی از طرف ستاد مقابله با کرونا اعلام شده، می‌پردازیم. در ترکیه میانگین هزینه‌‌کرد مسافران هزار دلار ارزیابی می‌شود و این آمار در جهان در سال ۲۰۲۱ با توجه به تغییر سبک سفرها به ۱۵۰۰ دلار رسید. آخرین و مهم‌ترین نکته در غیرواقعی بودن آمارهای ارائه شده را می‌توان در بایکوت ماندن آمارهای حوزه گردشگری دانست؛ چرا که آخرین آمارهای رسمی ارائه شده در مرکز ملی آمار ایران در حوزه گردشگری مربوط به سال ۹۶ است و تنها آمار فصلی در سال ۹۷ و ۹۸ وجود دارد.

چگونه به ایران سفر کنیم

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین افزود که ورودی سفارت این کشور در واتیکان نیز تخریب شده و سفارت این کشور در قزاقستان پیامی مبنی بر ارسال مواد منفجره به این ساختمان دریافت کرده هر چند بعد مشخص شد که صرفا یک The best Tours to Tehran تهدید بوده است. سخنگوی وزارت خارجه اوکراین روز جمعه ۱۱ آذر گفت در روزهای اخیر شش سفارتخانه این کشور بسته‌های حاوی چشم حیوانات دریافت کرده‌اند. پیش از این خانه موسیقی اعلام کرده بود که دست‌کم ۲۳ خواننده، آهنگ‌ساز و نوازنده و هنرمند حوزه موسیقی از آغاز اعتراضات سراسری به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

  • پرسپولیس ایران بدون نیاز به هرگونه مقدمه ای احتمالا مشهورترین مکان تاریخی ایران است، اما تنها مکان تاریخی این کشور نیست.
  • لطفاً با توجه به راهنمای ویرایش و شیوه‌نامه، محتوای آن را بهبود بخشید.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که شباک، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، با رصد افزایش اظهارات از سوی فعالان اپوزیسیون بحرین علیه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی خلیج فارس، تدابیر امنیتی را در قبال این سفر «به میزان قابل ملاحظه‌ای» افزایش داده است.
  • شش ورودی برای داخل شدن به این مسجد بزرگ در نظر گرفته شده است که در قسمت های مختلف آن تعبیه شده است.
  • ایران از سوی بسیاری از مراجع، به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد سفر در سال 2014 معرفی شده است.