صرافی CoinEx ❤️ کاملترین آموزش ثبت نام در اکسچنج کوینکس

در آموزش فیوچرز کوینکس لازم است به این مورد توجه کامل داشته باشیم که استراتژی کار در بخش فیوچرز آن است که سرمایه خود را مدیریت نمایید. پس از این کار سفارش در پایین صفحه قرار گرفته و نمایش داده می شود. در سمت چپ صفحه در لیست قراردادها، جلوی هر قرارداد عددی را نوشته و جلوی آن حرف x گذاشته شده است. روش دیگر آن است که فرض کنید پوزیشن شما در ضرر است و تحلیلی که کرده بودیم اشتباه از کار درآمده است و می خواهیم به سرعت پوزیشن را ببندیم که جلوی ضرر گرفته شود. سپس صفحه ای برای شما باز می شود که در آن باید TOTP Authentication را پیدا کنید ودر قسمت جلوی آن روی Bind کلیک کنید.

در قسمت پنل شخصی ام در وبسایتی که از آن VPN آی پی ثابت خریداری کرده بودم، نام کاربری و رمزعبور را مشاهده و یادداشت کردم. برای اینکه در این مثال پوزیشن سریعتر باز شود می توان پوزیشن را از طریق قراردادها باز کرد. حال در صفحه جدید می بینید که تمام رمز ارز هایی که صرافی کوینکس از آن ها پشتیبانی می کند برای تان نمایان می شود. 3. با طی کردن دو گام قبلی، ثبتنام خود را تمام شده فرض کنید. تا چندین سال پیش، افراد قادر بودند تا تنها چهار ارز دیجیتال معتبر از جمله: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را خرید و فروش کنند؛ اما طی این مدت ارزهای دیجیتالی بسیار دیگری نیز به صرافی افزوده شدند.

در این شرایط می توانیم کل پوزیشن خود را انتخاب کرده و با کلیک بر روی Close position و سپس Confirm، تمامی قراردادهای خود را در قیمت مارکت به فروش برسانیم. در اینصورت هرگاه آن پوزیشن در خطر افتاد و یا نزدیک لیکوئید شدن رسید کل موجودی ولت از میان نرود. ● لیست شدن HIVE: ارز Hive یک بلاکچین و اکوسیستم غیرمتمرکز مبتنی برپروتکل Delegated Proof of Stake (DPoS) است. مانند سایر صرافی های ارز دیجیتال، کوکوین نیز به گونه ای طراحی شده است که به کاربران خود اجازه می دهد از طریق پلت فرم آنلاین یا برنامه های تلفن همراه خود به خرید و فروش ارز دیجیتال و ترید بپردازند.

اپلیکیشن هایی هستند که بر روی موبایل شما نصب میشود که باعث صورت ایمن دارایی شما محافظت می نماید. Transfer: با استفاده از این قسمت شما میتوانید هر مقدار از دارایی که در بخش مارجین دارید را به اسپات یا بالعکس منتقل نمایید. حالا با واردکردن مقدار ارز دیجیتالی که قصد دارید انتقال دهید در کادر Amount، روی Confirm کلیک کنید تا سرمایه شما به میزانی که مشخص کردید از دیگر بخشها به بخش مارجین منتقل شود. متخصصانی که بیش از این روی پروژه های مانند iBox PAY کار کرده بودند و کوکوین یکی از جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال در این صنعت است. کارمزدها یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب صرافی هستند و خوشبختانه ساختار دریافت کارمزد KuCoin ساده و شفاف است. اگر سفارش خود را از نوع Market یا Stop Market انتخاب کنیم در گروه Taker ها قرار می گیریم که کارمزد بیشتری باید پرداخت نماییم. باید توجه داشت شرایطی که در قسمت Stop Limit می گیریم با شرایط پوزیشن ما مخالف نباشد.

در پایین صفحه می توان سود و زیان لحظه ای را بر اساس قیمت مارکت، مشاهده نماییم. تفاوت پوزیشن Market با limit در آن است که در مارکت قیمت را تریدر انتخاب نمی کند و بر اساس قیمت لحظه ای مارکت، خرید انجام می گردد. سپس از قسمت پایین و سمت راست صفحه، قیمت پایین تر مثل 55 سنت را انتخاب می کنیم که بتوانیم سود خود را برداشت کنیم. در اینصورت می توانید با مابقی موجودی خود در معاملات خود نسبت Risk به Reward را برقرار کنید.

این سفارش در پایین صفحه و در قسمت Stop order ها قرار می گیرد. در پایین صفحه مشهود است که پوزیشن روی 60 سنت بسته شده است. زمانی که قیمت XRP در قراردادی که وارد آن شده ایم به 60 سنت برسد پوزیشن اجرا شده و می توانیم سود خود که مابه التفاوت این دو قیمت است را دریافت کنیم. دستور را تایید کنید و بعد منتظر بمانید تا دستور خرید شما سریع اجرا شود. اگر این معامله را ثبت کنیم، در پنجره ای که ظاهر می شود مشخصات معامله جهت تایید دوباره نمایش داده می شود. هم در حالتی که قیمت نزول کرده و پیش بینی ما درست از آب در نمی آید که از Stop Limit استفاده می شود. پس اگر سفارش خود را از نوع Limit یا Stop limit در نظر بگیریم می توانیم در حالتی قرار گیریم که از کارمزد Maker استفاده نماییم. لازم است که بدانید، تفاوت شبکه ها در میزان کارمزد آنها می باشد.

از سوی دیگر ممکن است که قیمت رشد نکند، زیرا همیشه بازار موافق تحلیل ما عمل نمی کند. فرض کنید عدد 55 سنت را انتخاب نماییم و قیمت قرارداد 65 سنت باشد. یعنی پوزیشن شورت خود را که با قیمت Avg Entry گرفته ایم در قیمت 55 سنت خریداری کرده ایم. یعنی باید قرضی که از صرافی گرفته بودیم را به او پس بدهیم. کاری که می توان انجام داد آن است که مقداری از مبلغ پوزیشن و سرمایه خود که کنار گذاشته بودیم را برداریم و روی مبلغ جدید که 53 سنت است با همان قرارداد وارد کنیم. جهت استفاده از این امکان مقداری از ارز CET که ارز صرافی کوینکس می باشد را به بخش Perpetual اضافه می نماییم. هر چقدر لوریج خود را بیشتر قرار دهیم میزانی از ارز که در معامله قرار می دهیم در عمل کمتر می شود. در این حالت اگر قیمت انتخابی از قیمت متوسط ورودی کمتر شود می توان روی قیمت پایین تر قرارداد را خریداری کرده و سود خود را برداشت نماییم.

در اینصورت خود را محک می زنید و با لوریج 20 سود بیشتری کسب می کنید و اگر هم نتیجه نداد و لیکوئید شدید تنها سود خود را از دست داده اید و به اصل سرمایه شما خدشه ای وارد نشده است. از جمله پروژه هایی که KuCoin وعده می دهد در دسته metaverse برای معاملات باز قرار دهد عبارتند از Axie Infinity (AXS) ، Enjin (ENJ) ، Decentraland (MANA) ، Sandbox (SAND) ، Smooth Love Potion (SLP) و SENSO (SENSO) ، و… بازی هایی نیز بر پایه NFT ساخته شده اند مانند Play to Earn و Gamefi و Axie infinity . 4. Finished: پروژه هایی که تمام شده اند و مهلت آن ها به پایان رسیده است.

تعداد قراردادها را نیز می توان دستی یا با حرکت میله ای که تعبیه شده تغییر دهیم. کاربران ایرانی می توانند با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی اقدام به ثبت نام در صرافی کوکوین نمایند و بدون نیاز به احراز هویت از خدمات این اکسچنجر استفاده کنند. با اجباری شدن عملیات احراز هویت در صرافی معتبر و مشهور بایننس، کابران و معاملهگرانی که در کشورهای تحت تحریمهای اقتصادی (مثل ایران) زندگی میکردند، دچار مشکلات بسیاری شدند. در صورت استفاده از لوریج های بالا امکان لیکوئید شدن زیادتر شده و کوچکترین نوسانات قیمتی باعث ضرر و زیان های زیادتری می شود. حساب دمو به کاربران کمک می کند تا ریسک در معاملات خود را کاهش دهند و با ریسک کمتر برای سرمایه گذاری و انجام معاملات خود اقدام کنند.

تریدرها باید چند پوزیشن با قیمت های متفاوت در نظر بگیرند تا بتوانند متوسط قیمت ورودی خود را که در عبارت Avg Entry نمایش می شود پایین بیاورند. هم حالتی که قیمت رشد داشته و در جهت پوزیشن و پیش بینی ما حرکت کند و پوزیشن لانگ به تحقق برسد که در عمل پوزیشن Sell را داریم. حالت Taker مربوط به زمانی هست که تریدر سفارشی را که قبلا در کتاب سفارش یا Order book وجود داشته است را انتخاب می کند و به آن متصل می شود.

نحوه انتقال تتر به حساب صرافی کوکوین مراحل سادهای دارد؛ در واقع به صورت کلی، برای انتقال ارز به صرافی کوکوین، کافیست از بالا سمت راست صفحه اصلی صرافی، روی آیکون کیف پول کلیک کنید و روی قسمت ابتدایی یعنی Overview ضربه بزنید. با داشتن آی پی ثابت، آی پی شما به کشور دیگری غیر از ایران تغییر میکند و همین موضوع باعث میشود تحریمها و محدودیتهای کوکوین را دور بزنید. سپس دو سفارش دیگر یکی برای در نظر گرفتن حد ضرر آن و دیگری برای سفارش فروش آن ایجاد گردید. حالت های Stop Market و Stop Limit دو حالتی هستند که می خواهیم حد ضررهای خود را تعیین نماییم و در حالت عادی ممکن است کاربرد چندانی نداشته باشد. قراردادن حد سود و حد ضرر در معاملات یکی از اصول مدیریت سرمایه است که میتواند ضرر شما را کنترل کند.

نکته دیگر آنکه وقتی به صورت دستی قیمت را در معامله Limit وارد می کنید و قیمتی را تعیین می کنید که مارکت هنوز به این قیمت نرسیده باشد، در عمل این پوزیشن باز نشده و در قسمت پوزیشن ها در زیر صفحه قرار می گیرد تا زمانی که مارکت به قیمتی که تعیین کردیم برسد و پوزیشن باز شود تا از آنجا به بعد بتوان سود و زیان لحظه ای سایت ایران ارز دیجیتال – https://iranarzdigital.com/ – را حساب کرد. حالت ایزوله باعث می شود که کل موجودی ولت ما به خطر نیفتد و نکته دیگر آنکه هیچگاه تمام موجودی خود را در یک پوزیشن و یا در یک معامله قرار ندهید.

به عنوان نمونه برای ارز XRP عدد 50x نوشته شده است.

باید بدانید با توجه به نوبودن بازار ارزهای دیجیتال کلاهبرداری در این حوزه بسیار رایج است. توجه داشته باشید که الزامات توکن ها در قراردادهایی با مارجین USDT و قراردادهایی با مارجین رمز ارزهایی مثل BTC یا ETH، متفاوت است. شما می توانید در صورت نیاز با زبان فارسی با پشتیبانان فارسی زبان کوینکس در ارتباط باشید اما صرافی بایننس این امکان را در اختیار کاربران فارسی زبان قرار نمی دهد. ولی احتمال دارد بازار دچار نوسان قیمت شده و قیمت به 53 یا 55 سنت برسد و Stop loss هم نگرفته باشید. اگر نخواهیم توسط امکان Close position پوزیشن خود را ببندیم می توانیم از دو قسمت Stop Market و Stop Limit هم برای بستن پوزیشن استفاده کنیم. در قسمت پایین سمت راست صفحه که کلید Close position وجود دارد عددی که مدنظر داریم را تعیین کنیم که در این عدد پوزیشن بسته شود.

ممکن است بازار به یکباره ریزش شدید قیمت داشته باشد و به عدد لیکوئید شدن رسیده و در عمل پوزیشن خود را از دست بدهیم و با ضرر از پوزیشن خارج شویم. تفاوت Cross و isolated در این است که در حالت Cross، موجودی که در داخل کیف پول دیجیتال خود داریم اهرمی را ایجاد می کند که از لیکوئید شدن ما جلوگیری نماید. این علامت به معنای آن است که حداکثر لوریج یا اهرمی که می توانید در آن قرارداد استفاده کنید، به چه میزان است. اگر قیمتی کمتر از قیمت مارکت انتخاب کنید، در صف خریدارانی که در حال حاضر در سمت راست سایت مشاهده میکنید قرار میگیرید و بر اساس الویت و اینکه چه زمانی به قیمتی که شما تعیین کردید برسد، سفارش شما انجام خواهد شد. پس از ورود به حساب اصلی، لیستی از ارزها و توکنهای مختلفی که امکان برداشت و واریز آنها برای شما وجود دارد را مشاهده میکنید و میتوانید هرکدام را انتخاب کرده و واریز خود را انجام دهید.

کوینکس به شما اطمینان می دهد که تمام معاملات شما ایمن و بدون هیچ دخالتی انجام می شود و همچنین تمام معاملات از امنیت بالایی برخوردار است. حال اگر بر روی گزینه Leverage cross margin 3x کلیک کنید پنجره ای ظاهر خواهد شد که بالاترین میزان اهرمی که محاسبه می کند برابر با 50x می باشد. به عنوان نمونه برای ارز XRP عدد 50x نوشته شده است. چگونه حساب کوینکس خود را شارژ کنیم و ارز دیجیتال انتقال دهیم؟ توصیه می شود همیشه اهرم خود را در حالت ایزوله تعریف نمایید. البته اگر از همان ابتدا از روش اسکن With QR code استفاده کنید بسیار راحتتر و با استفاده از اپلیکیشن گوگل می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.