س: فکر میکنید پستهای قبلی در رسانههای اجتماعی تا چه اندازه بر رفتار آینده افراد در رسانههای اجتماعی و همچنین رفتار آنها در فضای خصوصی تأثیر میگذارد؟ چرا فکر می کنی مسئله اینه؟
علاوه بر این، بسیاری از زمینههای دیگر میتوانند باعث شوند گروههایی از مردم واکنشهای درونی مشابهی داشته باشند، مانند بررسی آنلاین، اقدامات لابیگری شرکتها، و رویدادهای کمپین سیاسی. بسیاری از این قطبی شدن شدید صرفاً به این دلیل رخ می دهد که افراد در محیط های گروهی با افراد دیگری که عقاید متفاوتی دارند تعامل دارند. بسیاری از نهادها مانند شرکتها، گروههای اجتماعی و جامعه دانشگاهی درخواست گستردهای برای درک و مدیریت این قطبیسازی تهاجمی دارند.
“به چیزی ایمان داشته باشید. حتی اگر به معنای قربانی کردن همه چیز باشد. فقط انجامش بده.» این شعار نایک در تبلیغاتی بود که در آن کالین کپرنیک، مدافع سابق، واکنشهای شدیدی را از سوی گروههایی از مردم برانگیخت که محصولات نایک خود را میسوزانند یا مشتاقانه از این شرکت تمجید میکردند. چنین اقدامات قطبی می تواند بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به برند و تصمیم بعدی آنها در مورد خرید محصولات نایک تأثیر بگذارد. این واکنشها نشاندهنده پدیدهای فراگیر است که در آن افراد در یک گروه تمایل دارند برای تأثیرگذاری بر گروه دست به اقداماتی بزنند که در مقایسه با باورهای واقعیشان بهطور نامتناسبی افراطی است.
پاسخ: در دنیای اجتماعی، محیطهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر یا فیسبوک به ویژه در معرض دوقطبی شدن گروهها هستند، در درجه اول به این دلیل که هزینههای ابراز عقاید قطبی و متفاوت از باورهای گروهی ناچیز است. ناشناس بودن این پلتفرمها نیز انگیزهای برای دیدگاههای اغراقآمیز و افراطی ایجاد میکند.
مقاله کامل را بخوانید:
پاسخ: اول از همه، این واقعیت که این پدیده قطبیسازی بهطور قابل ملاحظهای گسترده بود، ما را مجذوب خود کرد. میتوان آن را در زمینههایی از جمله بررسیهای آنلاین، برداشتهای برند، و لابیهای شرکتی در مورد مسائل ایدئولوژیکی مانند تغییرات آب و هوا، تنوع و گنجاندن، کنترل اسلحه، و بحث سقط جنین یافت. ما متوجه شدیم که در همه این زمینهها، ظهور قطبیسازی گروهی با یک منطق ساده و در عین حال کلی به هم گره خورده است، یعنی انگیزه استراتژیک افراد برای تأثیرگذاری بر گروه و نزدیکتر کردن گروه به باورهای خود. این ما را هیجان زده کرد تا با دقت بیشتری به این پدیده نگاه کنیم و پیامدهای آن را مطالعه کنیم.
س: این مقاله به بررسی قطبی شدن اعضای یک گروه می پردازد که در آن اعمال یا نظرات این اعضا از ترجیحات واقعی آنها افراطی تر است. چه چیزی الهام بخش دامنه این تحقیق شد؟ همچنین چند بار این پدیده را مشاهده کردید؟
کیوونگ یو دانشجوی دکترای بازاریابی، دانشگاه تنسی ناکسویل، ایالات متحده آمریکا است.