پارتیشن بندی چیست؟

برای اینکه متوجه قدرت دیوارها شوید کافی است یک لحظه منزلتان را بدون دیوار تصور کنید و یا آنکه مجسم کنید که همۀ دیوارهای آن به رنگ دکوراسیون داخلی اداری قرمز درآمده! رنگ روشن مبلمان، دیوارهای کِرِم رنگ، چراغ کریستالی آویز با طراحی هنری، و دسته گل های دکوری، از اجزای مدرن این اتاق به شمار می روند که با روحیه ظریف و زنانه مدیر شرکت همخوانی دارند. هر کدام از این انواع پلان، ویژگیهای مخصوص به خود رو دارند و این فرد هست که با توجه به شناخت آنها و در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد تصمیم نهایی رو میگیرد. همانطور که اشاره کردیم، یک گوشه ساختمان به استراحت و صرف قهوه اختصاص داده شده. این ساختمان قبل از بازسازی ، یک تورفتگی داشت که دست نخورده باقی مانده و به محل استراحت و قرار دادن کاناپه تبدیل شده. استفاده از رنگ هایی مثل سیاه ، سفید یا خاکستری برای محیط سازی، هرچند که می تواند بسیار زیبا باشد، اما میتواند مفهومی کاملا کسل کننده بسازد. استفاده از نظرات کارمندان و کارکنان یک اداره و یا یک شرکت نتایج و فواید زیر را به دنبال دارد چرا که باعث می شود کارکنان از بودن در آن محیط کاری لذت برده و حس مهم بودن و با ارزش بودن و همدلی در بین شان افزایش می یابد.

علاوه بر این، یکی از مهم ترین مزایای پارتیشن چوبی را می توان در هماهنگی بصری آن با مبلمان منزل و دفتر کار دانست؛ چرا که در کلیه محیط ها همواره چند آیتم دکوراتیو و کاربردی چوبی موجود بوده که همین امر هماهنگی این محصول با محیط های مختلف را تایید می نماید. گستردگی این چیدمان بخصوص در ایالات متحده امریکا بسیار زیاد بود ، اگر چه امروزه از آن بعنوان یک نابهنجاری تاریخی یاد می شود ؛ چرا که در این چیدمان نه فضای باز معنا پیدا می کند و نه حریم خصوصی . همچنین اگر به کاغذ دیواری های طرح دار علاقه دارید، می توانید از طرح های راه راه و یا بسیار ساده ای که خیلی توجه را به خود جلب نکنند، استفاده نمایید. می توانید برای پنهان کردن نقص های موجود در بخشهای گوناگون ساختمان از آن استفاده کنید. بنابراین باید پردهای را انتخاب کنید که نور کافی ( نه بیشتر و نه کمتر و کاملا متناسب با محیط کار) را برای شما تنظیم کند.

این دو بخش به صورت های مختلفی با توجه به نیاز مشتری طراحی می گردند. اتاق شخصی مدیر، به صورت کاملا مدرن و حرفه ای طراحی شده. این سالن ها به واسط قفسه های سیمی شبکه بندی شده ای از هم جدا شدند که کاربری هر فضا را تعیین نموده ولی جلوی دیده شدن بقیه اتاق ها را نمی گیرند. در طراحی نمای ظاهری و فریم بندی ها تنها از MDF 16 میلی متری درجه یک استفاده می گردد که در لبه های آن یک نوار pvc به کار برده شده که مانع از نفوذ رطوبت و یا لب پر شدن می شود.

تعدادی اتاق ساده و مرسوم هم در اختیار پرسنل قرار گرفته است، مثل اتاق جلسه ای که در زیر می بینید. این قایق به آرامی روی دریاچه ای که همان کفپوش مرمر است حرکت می کند. تنها چیزی که در این طراحی داخلی ساختمان اداری چند طبقه دیده می شود، شادابی و انرژی است. پس می بینیم که محیط کارِ اداری هم می تواند مفرح و آرامش بخش باشد. برای طراحی دکوراسیون اداری وسایل و لوازمی مورد نیاز است که به آنها میپردازیم: یکی از لوازم لازم و حتمی برای محیط کار، میز و صندلی مدیریت است که باید در انتخاب آن دقت و وسواس زیادی به خرج داد. تجهیزات و مبلمان اداری در سبک دکوراسیون : انتخاب دقیق مبلمان اداری تاثیر شگرفی بر دکوراسیون داخلی دارد البته که شما باید به این نکته در هنگام خرید تجهیزات اداری دقت کنید که مبلمان مورد نظر شما از خستگی کارمندان جلوگیری کند و با داشتن استاندارد های لازم به سلامت فیزیکی کارمندان خود رسیدگی کنید . چون با میز و صندلی های ساده، چراغ های پرنور و رنگ زرد دکور شده.

در این طراحی داخلی ساختمان اداری چند طبقه نور زرد و گرمی که از کرکره های شیشه ای عبور کرده و وارد این اتاق می شود، فضا را صمیمی تر کرده و میزان فشار و استرس افراد را کاهش می دهد. مسلماً هر رنگی معنی خاصی دارد که طراح در ارتباط با محیط اداره به آن توجه می کند و با استفاده از این معانی می توان فضای داخلی اداره را جذاب تر کرد. هسته اصلی طراحی از فضای ورودی با تعبیه کاشی به سبک معماری پرتغال آغاز شد. کاشی های طرح الماسی که روی زمین و دیوارها به کار رفته، با رنگ زمردی کاملا همخوانی دارند. هنگام معماری داخلی ساختمان اداری ، هر کدام نظرات متفاوتی داریم و با توجه به رنگ، بافت و انتخاب اسباب و اثاث، سلیقه مختلفی داریم. در سال های اخیر به نورپردازی در دکوراسیون داخلی اداری فضاهای مختلف اهمیت ویژه ای داده می شود چرا که نور پردازی مناسب در محیط اداری مخصوصاً به کارگیری نورهای گرم باعث خلق فضایی گرم و صمیمی می گردد و از سوی دیگر برایکارکنان و مشتریان شرکت های مختلف آرامش وصف ناپذیری را به ارمغان می آورد.

برای این که بتوان به صورت کارآمد و متمرکز در محیط کار فعالیت کرد، داشتن تمرکز بسیار حیاتی است. از مهمترین عناصر در زیبایی دکوراسیون داخلی اداری تبریز رنگ محیط هس .اگه از رنگ های ساده و شیک در دیوار ها ومبل ها استفاده کنیم تاثیر زیادی در زیبایی محیط ما خواهد داشت . محیط و چیدمان تجهیزات اداری یک شرکت، بیانگر فرهنگ و هویت آنجا است! اما این طراح موفق شده با تقسیم بندی جسورانه فضا، ادغام اتاق ها، و آرایش متغیر، یک محیط کار شاداب و منحصر به فرد خلق کند. اگر مطابق نیاز خود از پارتیشن متحرک استفاده کنید، می توان آن ها را به راحتی حرکت داد اما باید این نکته را در نظر گرفت که این نوع پارتیشن بندی موقتی است و قابلیت های پارتیشن بندی ثابت را ندارد. مواد و طرحهایی مانند میزهای پذیرایی مستقیماً با تصویر شرکت مرتبط هستند، اما اگر در مورد آن خیلی خاص باشید، هزینهها افزایش مییابد.

۵- پارتیشن کوتاه ، هارمونی گرم و گیاهان سبز ، سه ضلع از مثلثِ “طراحی دکوراسیون اداری” تصویر بالا می باشند. بر اساس آماری که از ۱۰۰۰ کارمندان در یک شرکت بزرگ واقع در ایالات متحده به دست آمده است، ۴۰ درصد افراد مایل به کار کردن در شرکتهای پایبند به توسعهی پایدار هستند. از این رو انتخاب طرحی که متناسب با ساز و کار شما و فعالیت های مربوطه باشد، بسیار مهم و ضروری است. امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان و هم چنین کسب تجربه اجرای پروژههای واقعی باعث خواهد شد تا اعتماد به نفس لازم برای ورود به این حوزه به صورت مستقل را نیز کسب نمایید. کاهش هزینه های کسب و کار، امکان تعامل بیشتر گروه های کاری مرتبط با هم، افزایش سرعت انجام کار های گروهی از دیگر مزایای قابل توجه میز کار گروهی مدرن می باشد. معماران و طراحان داخلی به طور معمول دارای مهارتهای متقاطع هستند: برنامهریزی فضا – به روز با قوانین و مقررات ساختمانی دولتی که برای کسب درکی از سبک زندگی شما (نحوه زندگی شما و فعالیتهایی که در خانه انجام میدهید), نیازها و خواستههای شما را برآورده میکند.

طراحی دکوراسیون داخلی یک اداره از آن جهت اهمیت دارد که محل کار شما، به نوعی خانه دوم شما محسوب می شود. معماران باید خانههایی را طراحی کنند که برای ساکنان امن باشند. این راهکارها هم کارکرد هم زیباشناختی برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و از نظر زیباشناسی جذاب هستند. بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی ساختمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. اگر دفترکار و اداره شما دارای رفت و آمد زیادی است، بهتر است تعداد مبلمان کافی و متناسب با سن و نوع ارباب رجوع شما باشد. هر چقدر هم طرح شما لوکس و حرفه ای باشد ، اگر متناسب با بودجه ی کارفرما نباشد ، قابل اجرا نیست . وقتی خسته و خواب آلود باشند، به آشپزخانه رفته و با یک لیوان قهوه و کمی استراحت، انرژی از دست رفته را بازمی یابند. کارمندان مدت بیشتری از شبانه روز را در فضای اداری می گذرانند بنابراین توجه به طراحی پلان و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری حائز اهمیت می باشد. گروه سهلان با ۲۵ سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت ملزومات اداری نظیر مبلمان، تجهیزات اداری و پارتیشن ، همواره در تلاش برای تامین نیاز ادارات مطابق با خواسته های روز آن ها با مناسب ترین قیمت بوده است.

طراحان این پروژه، با استفاده از خطوط ساده و صاف، اتاق جلسه را به یک فضای آرامش بخش و ماورایی تبدیل کردند. طراحان باتجربه داخلی با شما همکاری نزدیکی خواهند کرد تا به ظاهر دقیق از کسبوکار خود دست یابید و راحتی پرسنل خود را در نظر بگیرید, اطمینان حاصل کنید که آنها ابزارهای مناسب را دارند. یک شرکت طراحی باید پویا و پر جنب و جوش به نظر برسد و از این لحاظ با فضاهای اداری خشک و خشن تفاوتهایی داشته باشد. به این سازه زیبا، دیوایدر در دکوراسیون یا پارتیشن اداری گفته می شود. پارتیشن بدون فریم به دلیل وسیع بودن زوایای دید بسیار کاربردی تر در دفاتر و ادارات می باشدو به دلیل نداشتن فریم فضای کمتری را اشغال می کند و فضای بیشتری برای کاربران فراهم میکند. چند وسیله و حرکت تزئینی هم کمک کرد سریع تر به این هدف برسند. پارتیشن ثابت اداری قابل حرکت دادن نبوده و تنها در صورتی میتوان محل نصب آن را تغییر داد که نیروهای متخصص این کار را انجام دهند.

این ساختمان به قدری هوشمندانه و زیبا طراحی شده که پرسنل فشار کار را کمتر حس کرده و بسیاری از اوقات به طور داوطلبانه بیشتر از ساعات اداری کار می کنند ک با طراحی داخلی ساختمان اداری چند طبقه این ساختمان آشنا می شوید. این محصولات متناسب با تمام نیازهای بودجهای طراحی شدهاند. یک محیط کارِ این چنینی که به سبک معاصر طراحی شده، می تواند رسمیت و خشکی فضای اداری را درهم شکسته و از استرس مداوم پرسنل بکاهد. بلکه میتوانید وسایل دکوری کوچک روی میز، یا میز و صندلیهای اداری را نیز با رنگی خاص انتخاب کنید. صندلی های چوبی با انحنای ظریف و دقیق ایده آل هستند . محل تردد پرسنل طبقه بالا، راهرویی است که دیوارش با روکش های چوبی طرح الماس پوشیده شده. طراحان، با ذکاوت تمام، این تورفتگی را با ساختار ساختمان ترکیب کرده و حفره ای ایجاد کردند که به افراد حس راحتی و آزادی می دهد.

در حالی که برخی از سناریوهای طراحی احساس میکنند که تمایل به رسمیتر شدن دارند, افرادی وجود دارند که آنها را تجربه میکنند که احساس راحتی میکنند. به طور کلی ساختمان به سه بخش بزرگ تقسیم می شود: فضای عمومی، فضای کار و محل استراحت و آرامش. محل های گفت و گو، انتظار و استراحت بهتر است به سبک فضاهای مسکونی نورپردازی شوند تا محیطی دوستانه و آرامش بخش به وجود آید. در عکس بعدی یک نمونه از اتاق های استراحت این ساختمان را می بینید که هم برای کار و استراحت و هم برای برگزاری جلسات استفاده می گردد. علائم گرافیکی که قرار است به آهستگی دیده شوند، با صفحات ابریشمی چاپ شده اند و در سراسر لابی و اتاق انتظار قرار گرفته اند تا باعث مکث و تامل مشتری ها شوند. اگرچه گاهی می توان با ترکیب طرح های مدرن و سنتی، دکوراسیون زیبایی را خلق کرد، اما بهتر است هر یک از طرح ها به تنهایی استفاده شود.

امروزه شاید شباهت بسیار زیادی به سبک مدرن داشته باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن و امروزی هیچ چیز از قلم نخواهد افتاد. سرویس بهداشتی این طراحی داخلی ساختمان اداری چند طبقه هم مانند بقیه اتاق ها، طراحی غیرعادی و عجیبی دارد. در طراحی داخلی اتاق نشیمن با شکوه با نور عالی و فضاﯾی دلباز که به سبب داشتن سقف بسیار بلند منظرۀ آن از بالا ھم چون ﯾک گالری ھنری عظیم به نظر میرسد و کتابخانۀ سرتاسری در طبقۀ بالا از فرھیختگی صاحب این خانه حکاﯾت دارد. من میگویم که استفاده از خدمات یک طراح داخلی میتواند با اجتناب از اشتباهات پرهزینه و تامین مواد موثر هزینه, باعث صرفه جویی در هزینه می شود. اهمیت دادن به افرادی که از لحاظ روحی یا جسمی مستثنی هستند، علاوه بر یک وظیفهی انسانی، به برند تجاری شما شخصیت والایی می بخشد. شما میتوانید با مراجعه به سایت فروش مبلمان اداری، از تمامی نمونه کارها دیدن کنید و با اعضای آن مجموعه آشنا شوید. با اینکه تکنولوژی بخش مهمی از فعالیت این شرکت محسوب می گردد، اما هیچ نشانی از آن در طراحی داخلی ساختمان به چشم نمی خورد. در هر قسمت دیوار طرح و بافتی متفاوت دارد مثلا در یک جا نقاشی های جالب جدول دوز با علائم بچگانه مثل پستانک و شیشه شیر دیده می شود و در جای دیگر نوارهای موج دار رنگی که بیشتر یادآور خط خطی بچه های خردسال روی دفتر نقاشی است، به چشم می خورد.