پایداری چه نقشی در برندسازی دارد؟

برندسازی پایداری یک کار همیشه سبز است، نه یک اتفاق. هدف آن این است که به طور مداوم یکپارچگی نام تجاری خود را ایجاد کنید و چشم اندازی از رشد شرکت خود را به اشتراک بگذارید که به نفع همه باشد. شما می توانید از طریق اعتماد و شفافیت، شهرت مثبتی را به دست آورید. از آنجایی که برند شما در ذهن سهامداران شما وجود دارد، شما مالک آن نیستید – اما می توانید آن را مدیریت کنید. برندسازی ثابت حول استراتژی پایداری شما، مدیریت برند موثری است زیرا می تواند اعتماد را نسبت به پیوندی که شکستن آن دشوار است، پرورش دهد.

نام تجاری شما در کجا مناسب است؟

آیا مایلید در مورد همسویی اهداف پایداری خود با اهداف شرکت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ BrandExtract از طریق داستان سرایی اختصاصی که ارزش‌های شما را به طور جدی بیان می‌کند و فرصت‌های جدیدی را برای رشد تحریک می‌کند، باور به برند شما را القا می‌کند. ESG Reporting Partners، بخشی از BrandExtract، همچنین می تواند به راه اندازی گزارش ESG شما برای موفقیت برند شما کمک کند. برای یک نسخه نمایشی رایگان از Artisan، پلت فرم گزارش ESG ما، با ما تماس بگیرید.



منبع

برند یک رابطه درک شده بین سهامداران و یک شرکت است. این یک مکالمه دائمی است، بنابراین داشتن کانال های ارتباطی باز ضروری است. گزارش ESG یکی از راه های ارائه داده های ملموس به دارایی نامشهود است که برند یک شرکت است. همچنین به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به صورت عمومی خود را با ارزش‌های خاصی که بر ادراک برند تأثیر می‌گذارند، همسو کنند.

بنابراین، در عصر جدیدی که پایداری تقریباً برای هر برندی کلیدی است، چقدر باید در هویت برند شما نقش داشته باشد؟ پاسخ به ماهیت استراتژی های شرکت و برند شما بستگی دارد. در زیر چند روش وجود دارد که می توانید به طور متفکرانه پایداری را در برند خود بگنجانید و تأثیر معناداری بر تجارت، سهامداران و جامعه خود داشته باشید.

یافتن یک طاقچه پایدار

با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که شرکت ها به پایداری با هدفی عمدی برخورد کنند، نه اینکه فقط از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنند. بسیاری از برندها سعی می کنند با تنظیم سریع هویت خود، با هنجارهای فرهنگی در حال تغییر سازگار شوند. مشکل این است که یک برند همیشه با استراتژی شرکتی که انجام می دهد مطابقت ندارد و عموم مردم می توانند این قطع ارتباط را درک کنند.

اما گنجاندن پایداری در نام تجاری شما با زدن “انتشار” در گزارش ESG به پایان نمی رسد. از آن نقطه به بعد، شما فرصتی دارید تا تمام افکار عمدی را که در برند خود قرار داده اید، تبلیغ و توزیع کنید.

در حالی که ESG مسائل اجتماعی و حاکمیتی خارج از پایداری محیطی را در بر می گیرد، گزارش ESG ارزشمند است زیرا سکوی راه اندازی برای ایجاد یکپارچگی برند از طریق پایداری فراهم می کند. در دنیای امروزی که مسئولیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی برای مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران اهمیت زیادی دارد، اصالت یکی از بهترین راه‌ها برای متمایز شدن از دیگران است. بنابراین، یک گزارش ESG باید به طور شفاف نشان دهد که یک شرکت در کجا متمرکز است، موفق شده است و کجا نیاز به بهبود دارد.

در بسیاری از موارد، گزارش ESG ممکن است به شرکت شما کمک کند تا مسائل ساختاری محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را در استراتژی شرکت شما اندازه گیری کرده و به آنها پاسخ دهد. این اولین گام بسیار مهم به سمت ایجاد یک نام تجاری حول پایداری است که با صداقت و وضوح با مشتریان صحبت می کند. هنگامی که ریسک خود را در سه حوزه ESG اندازه گیری کردید، اکنون قدرت مدیریت آن را دارید. برای ایجاد یک نام تجاری حول پایداری به روشی معتبر، شرکت‌ها باید تأثیر ESG بر استراتژی‌های شرکت و برند خود را بررسی کنند و تعیین کنند که کجا می‌توانند به طور معناداری به گفتگوی پایداری کمک کنند.

ارتباط با یک برند پایدار

بر کسی پوشیده نیست که محیط زیست، اجتماعی و حکمرانی (ESG) موضوعات داغی هستند و تنها زمانی که صنایع برای رسیدگی به تغییرات اجتماعی و محیطی اطراف ما سازگار شوند، داغ تر خواهند شد. در حالی که این امر به ویژه به صنایعی مانند انرژی، ساخت و ساز و حمل و نقل مربوط می شود، نیاز به شیوه ها و محصولات پایدار در حال حاضر شروع به تأثیرگذاری بر انواع شرکت ها و سازمان های مختلف کرده است.

هر سال، سرمایه‌گذاران و مشتریان بیشتری می‌خواهند بدانند که برندها چه کاری انجام می‌دهند تا دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. تقریباً 90 درصد از نسل هزاره حاضرند دستمزد خود را کاهش دهند تا در شرکتی متفاوت کار کنند که با ارزش‌های آن‌ها هماهنگی بیشتری دارد. در نتیجه، در حال حاضر برای اکثر شرکت‌ها عادی شده است که پایداری را به عنوان یک مؤلفه مهم برای یک نام تجاری موفق بگنجانند.

برخی از شرکت‌ها تنها می‌توانند تنظیمات متوسطی را در زنجیره ارزش موجود خود انجام دهند تا مطمئن شوند که کسب‌وکار خود را به گونه‌ای انجام می‌دهند که تأثیر پایدارتری بر جهان داشته باشد. دیگران (اغلب شرکت های B2B) از حرکت به سوی آینده ای پایدارتر از طریق فناوری، خدمات یا محصولات خود حمایت می کنند. و برخی ممکن است متوجه شوند که محصول اصلی آنها یا ارزیابی مجدد استراتژی آنها می تواند به آنها اجازه دهد تا در اقتصاد جدید به عنوان محرک پایداری با تأثیرات قابل توجهی بر جهان شرکت کنند.

نگاه دقیق به اینکه دقیقاً چگونه برند شما می تواند ارزش های پایدار را نشان دهد، راه طولانی را به سمت توسعه ادراک برند شما و مجوز اجتماعی آن برای فعالیت می کند. در دنیایی که عموم مردم به سرعت قضاوت می‌کنند که آیا یک شرکت ارزش‌های شخصی آن‌ها را برآورده می‌کند، مطمئن شوید که با تفکر عمدی در مورد پایداری متمایز می‌شوید.

گزارش زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی

گزارش مالی سالانه سنتی دیگر سطح شفافیت و داده‌هایی را که بسیاری از سهامداران امروز انتظار دارند را نشان نمی‌دهد. گزارش‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در حال تبدیل شدن به یک ابزار مدیریتی پیشرو برای برقراری ارتباط داده‌های ملموس در مورد نحوه همسویی فعالیت‌های یک شرکت با ارزش‌های برند آن است.

برقراری ارتباط بین یک چشم انداز پایدار می تواند مانند یک کمپین بازاریابی گسترده برای مردم، تلاشی هماهنگ برای برقراری ارتباط با سهامداران در مورد یافته های کلیدی ESG یا چیز دیگری به نظر برسد. صرف نظر از روش، مهم است که در نظر بگیرید مردم چگونه اطلاعات را مصرف می‌کنند و ارتباطات را مطابق با مخاطبان تنظیم می‌کنند.

قبل از هر چیز، شرکت شما باید خودارزیابی کند تا بفهمد چگونه با اکوسیستم پایداری سازگاری دارد. بسته به اندازه و دامنه شرکت های مختلف، آنها ممکن است نقش های متفاوتی در گفتگوی پایداری داشته باشند. به طور کلی شرکت ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • شرکت هایی که می توانند کاری که آنها انجام می دهند را انجام دهند پایدارتر و هوشمندانه تر
  • شرکت هایی که می توانند یک انتقال را فعال کنید به آینده ای بهتر
  • شرکت هایی که می توانند تاثیر مستقیم داشته باشند یا مدل کسب و کار خود را تغییر دهند برای بهبود محیط زیست