پنج نکته UX برای تقویت برند خود در سال 2023

اولین برداشت کاربر از وب سایت شما نیز ممکن است اولین برداشت او از برند شما به عنوان یک کل باشد. یک وب سایت سریع با برندی بسیار قوی تر از وب سایتی که مشتریان را منتظر نگه می دارد ارتباط برقرار می کند.

هنگام پیمایش یک وب سایت یا برنامه، هیچ چیز خسته کننده تر از کلیک کردن مکرر روی پیوند اشتباه نیست، به خصوص زمانی که به دلیل طراحی ضعیف یا گیج کننده باشد. هنگامی که عناصر یک صفحه خیلی فشرده، نامرتب یا طاقت فرسا هستند، پیمایش موثر آنها به سرعت تبدیل به یک کار طاقت فرسا می شود. اینجاست که تست چشم می تواند کمک کند.

نکته 2: برای هر میلی ثانیه بجنگید

در مطالعه‌ای که در سال 2006 توسط آمازون انجام شد، آنها دریافتند که هر 0.1 ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه، حدود 1٪ از فروش آنها را به همراه دارد. در آن زمان، 1 درصد از درآمد سالانه آمازون حدود 107 میلیون دلار بود. امروزه این رقم در هر سال 3.9 میلیارد دلار خواهد بود.

در واقع، کاری که تست squint انجام می دهد این است که به سرعت نحوه پایبندی یک صفحه به اصول گشتالت را آزمایش می کند، عناصری از طراحی بصری که تعیین می کنند مغز ما چگونه از محرک های پیچیده معنا می گیرد. این می تواند به روشن شدن سلسله مراتب بصری یک صفحه کمک کند و تعیین کند که آیا به طور موثر چشم کاربر را به جایی که باید باشد هدایت می کند یا خیر.

وقتی کاربر برای دریافت اعلان‌ها ثبت‌نام می‌کند، به شما اعتماد می‌کند تا با اطلاعات به موقع و مفید به او کمک کنید. ممکن است به نظر یک دعوت باشد که تمام اطلاعاتی را که می‌توانید برای آنها ارسال کنید، اما اعلان‌ها تنها زمانی مفید هستند که اطلاعاتی را که کاربر واقعاً می‌خواهد ارائه کنند.

در یک بازار دیجیتال بسیار رقابتی، برجسته شدن از هر زمان دیگری سخت‌تر است – اما تجربیات کاربر فردی می‌تواند متمایزکننده‌های کلیدی باشد که به مشتریان نشان می‌دهد چگونه نیازهای آنها را در ذهن دارید. از این پنج نکته برتر UX برای کمک به متمایز کردن وب سایت، برنامه یا برنامه و به نوبه خود برند خود در سال 2023 استفاده کنید.

نکته شماره 3: تصمیم گیری را برای کاربران آسان کنید

تجربه کاربری خود را ارتقا دهید

راه هایی برای ثبت نام کاربران برای اعلان های مرتبط با نیازهایشان ارائه دهید تا فقط اعلان هایی را دریافت کنند که به آنها کمک می کند. پلتفرم‌هایی مانند Slack همچنین اعلان‌های خود را بر اساس وضعیت کاربر ارائه می‌کنند، به طوری که وقتی وضعیت خود را روی Do Not Disturb تنظیم می‌کنند، اعلان دریافت نمی‌کنند.

یک تجربه کاربری قوی باعث می‌شود مشتریان برای خرید بیشتر بازگردند و وفاداری به برند را افزایش دهد. از این پنج نکته برای متمایز کردن وب سایت یا برنامه خود در سال 2023 استفاده کنید.

نکته 1: از تست قابلیت استفاده برای بهبود عملکرد استفاده کنید

نکته 5: حواستان به طراحی نوتیفیکیشن باشد

یک نگاه سریع به صفحه اصلی آمازون قانون هیک را در عمل نشان می دهد: یک نوار جستجوی عظیم در بالای صفحه شروع به جستجوی دقیقاً آنچه را که می خواهید آسان می کند. منوی درست در زیر نوار جستجو به شما امکان می دهد به جای نمایش هر گزینه ممکن، به سرعت بر اساس چند دسته اصلی مرور کنید.

زمان بارگذاری اولین برداشتی است که وب سایت یا برنامه شما هنگام شروع تعامل کاربر با آن ایجاد می کند. حتی اگر بقیه تجربه کاربری سایت شما تا حد کمال اصلاح شده باشد، اگر نمایش آن به آنها خیلی طول بکشد اهمیتی نخواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که هدف این است ساده کردن فرآیند تصمیم گیری، اما نه حذف آن. از بینش‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات کاربران خود استفاده کنید تا بدانید چه انتخاب‌هایی باید انجام دهند، اما به‌کلی از دست انتخاب‌های آن‌ها خلاص نشوید.

همچنین می توانید به گروه هایی از عناصر نگاهی بیندازید و تشخیص دهید که آیا آنها از یکدیگر قابل تشخیص هستند یا خیر. اگر خیلی به هم نزدیک باشند، تشخیص اینکه چه چیزی مرتبط است و چه چیزی نیست، ممکن است سخت باشد.

ایده پشت قانون هیک را می توان با نام اختصاری KISS: Keep it Short and Simple خلاصه کرد. بر روی چند عملکرد کلیدی برای تسریع در تصمیم گیری کاربران به جای دادن همه گزینه ها به آنها تاکید کنید.

به این دلایل، مهم است که توسعه دهندگان را در مراحل اولیه طراحی مشارکت دهید تا بتوانند به اطمینان از زمان بارگذاری سریع تر و نگه داشتن کاربران در صفحه کمک کنند. تجربه کاربری طراحی بصری و همچنین عملکرد وب سایت یا برنامه را در بر می گیرد، بنابراین مطمئن شوید که این دو در کنار هم کار می کنند تا به مشتریان کمک کنند آنچه را که نیاز دارند به راحتی و سریع پیدا کنند.

طبق گفته HubSpot، پنج ثانیه اول زمان بارگذاری صفحه بیشترین تأثیر را بر نرخ تبدیل دارد. این نرخ ها به طور متوسط ​​4.42٪ در هر ثانیه کاهش می یابد، به این معنی که تنها یک تاخیر پنج ثانیه می تواند 22.1٪ در تبدیل برای شما هزینه داشته باشد.

از این نکات در طول فرآیند طراحی استفاده کنید تا به مشتریان نشان دهید که نیازهای آنها را در ذهن دارید. اگر می‌خواهید درباره نحوه ارتقای تجربه کاربری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، بررسی کنید که آیا مرتکب هر یک از این اشتباهات رایج در استفاده هستید یا خیر. یا با BrandExtract تماس بگیرید تا با یک استراتژیست خبره مشورت کنید و برند خود را ارتقا دهید.



منبع

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست قابلیت استفاده و اینکه چگونه به وب سایت های بهتر منجر می شود، راهنمای ما را در مورد این موضوع بخوانید.

تجزیه و تحلیل از یک تست قابلیت استفاده می تواند به پاسخ به سوالات زیر در مورد محصول شما کمک کند:

  • مخاطب من انتظار داشت چیزی کجا باشد؟
  • چقدر سریع توانستند آنچه را که نیاز داشتند پیدا کنند؟
  • آیا سایت یا برنامه من نقاط اصطکاک جدی دارد؟
  • آیا الگوهایی در مشکلاتی که آزمایش کننده ها پیدا می کنند وجود دارد؟

نکته 4: از تست Squint استفاده کنید

خبر خوب این است که آزمایش های زیادی لازم نیست تا بتوانید یافته های بسیار مفیدی را به دست آورید. یک مطالعه توسط گروه نیلسن نورمن نشان داد که آزمایش‌ها فقط به حدود پنج کاربر نیاز دارند تا بیش از 75٪ از مشکلات قابلیت استفاده را پیدا کنند. پس از آن، هر کاربر اضافی به طور متوسط ​​بازده کاهشی را ارائه می دهد. اگر بودجه لازم برای آزمایش با 15 نفر را دارید، اگر 3 مطالعه تکراری با هر کدام از 5 کاربر انجام دهید، نسبت به زمانی که با هر 15 نفر به طور همزمان آزمایش کنید، بازدهی بهتری از سرمایه خود دریافت خواهید کرد.

تست squint یک تست سریع و سریع برای کمک به تعیین منسجم بودن صفحه در طراحی بصری آن است. شما می توانید آن را با نگاه کردن به معنای واقعی کلمه در یک صفحه (یا با محو کردن اسکرین شات یک صفحه) و تجزیه و تحلیل اینکه کدام عناصر برجسته تر هستند، انجام دهید.

این بدان معناست که تنها دادن آنچه کاربران به دنبال آن هستند کافی نیست. شما هم باید به آنها بدهید سریع. در غیر این صورت، آنها ممکن است به سرعت تصمیم بگیرند که از وب سایت دیگری بازدید کنند که می تواند مشکل آنها را بسیار سریعتر حل کند.

این عناصر همان چیزی است که چشم کاربر به طور طبیعی به آن جلب می شود. از آنجا، می‌توانید تعیین کنید که آیا طراحی بر قسمت‌های درست صفحه تأکید دارد یا خیر، و آیا تجربه‌ای ساده را برای کاربر تسهیل می‌کند یا خیر.

همه ما قبلاً خستگی اعلان‌ها را تجربه کرده‌ایم—زمانی که تلفن شما از بی‌شمار برنامه‌هایی که به شما اجازه ارسال اعلان‌ها را داده‌اید، صدای وزوز، بیپ و زنگ را متوقف نمی‌کند، به‌سرعت خسته‌کننده می‌شود. در طراحی معماری اعلانات خود متفکر باشید تا از خسته شدن کاربران از محصول خود جلوگیری کنید.

طراحی یک تجربه کاربری قوی به این معنی است که مراقب نحوه تعامل کاربران با برنامه یا وب سایت شما باشید و این توجه به نحوه اطلاع رسانی اطلاعات جدید به آنها گسترش می یابد. اگر آزاردهنده، طاقت‌فرسا یا فرصت‌طلبانه به نظر برسد، خطر آسیب رساندن به برند خود و کاهش اعتماد کاربر را دارید.

تست‌های قابلیت استفاده بسته به نیاز و قابلیت‌های شما اشکال مختلفی دارند. آنها می توانند تعدیل شوند، به این معنی که کاربر شخصی را دارد که دستورالعمل های خاصی برای یافتن اطلاعات یا تکمیل یک کار به او بدهد. ناظر در مورد اینکه کاربر چگونه به راحتی می‌توانست دستورالعمل‌ها را دنبال کند، یادداشت می‌کند، که می‌تواند برای نتیجه‌گیری در مورد قابلیت استفاده وب‌سایت یا برنامه استفاده شود.

یک تجربه کاربری خوب نیاز به تحقیق در مورد عملکردهای اصلی دارد که برای افرادی که از وب سایت یا برنامه شما بازدید می کنند بسیار مفید است. به محض اینکه بدانید چرا افراد به سایت شما می آیند، می توانید آن را بر اساس آن طراحی کنید تا انتخاب های مورد نیاز را برای آنها آسان تر کنید.

یکی از بهترین شاخص‌های یک برند قوی زمانی است که مشتریان به دنبال خرید بیشتر هستند. اما برای به دست آوردن این مشتریان مکرر، برندها باید هر زمان که ممکن است یک تجربه مثبت ارائه دهند. تجربه کاربری یا UX مستقیماً بر رضایت و وفاداری مشتریان تأثیر می گذارد و می تواند در بلندمدت بر قدرت برند شما تأثیر بگذارد.

ساده و شهودی بودن طراحی سایت یا برنامه شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند به راحتی در آن حرکت کنند. این کار تعامل با برند شما را آسان‌تر می‌کند و به احتمال بیشتری برای بازگشت آنها در آینده منجر می‌شود. طراحی با تمرکز آگاهانه برای به دست آوردن مشتریان مکرر که از کار با شما لذت می برند.

طبق قانون هیک، زمان تصمیم گیری با تعداد و پیچیدگی انتخاب ها افزایش می یابد. این بدان معناست که پرتاب همه اطلاعات ممکن به یک کاربر در یک زمان مفید نیست. این تنها توانایی آنها را برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، مختل می کند.

تست قابلیت استفاده یک روش کلیدی برای درک نحوه تعامل کاربران با محصول شما است. مهم نیست که چگونه کاربران را برای استفاده از وب‌سایت یا برنامه‌تان پیش‌بینی می‌کنید، آزمایش قابلیت استفاده می‌تواند به شما نشان دهد که دقیقاً چگونه از آن استفاده می‌کنند، گاهی اوقات در زمان واقعی، که می‌تواند به تنظیمات حیاتی مورد نیاز برای کاربردی کردن و مفید کردن آن برای مشتریانتان اشاره کند.