چرا بازاریابان باید یک رویکرد تعامل مبتنی بر بینش را اتخاذ کنند؟


نظرسنجی Forbes Insights و SAS به این نتیجه رسید که 90٪ مدیران بازاریابی از تجزیه و تحلیل داده های مشتری برای بهبود تجربه کلی مشتری استفاده می کنند. منصفانه است که بگوییم دسترسی به داده های مشتری کلید تجربه مشتری شخصی است. داده ها به نشان دادن علاقه مندی ها و عدم پسندهای مشتریان، مشخصات جمعیتی و محصولات ترجیحی کمک می کند. اما این فقط خراش دادن سطح است.

تقریباً دو سوم (63٪) از بازاریابان هنوز برای ارائه تجربیات شخصی به مشتریان خود در تلاش هستند. این به این دلیل است که فقط داده ها به تنهایی کافی نیستند. بازاریابان به داده ها و بینش مناسب نیاز دارند تا بفهمند چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، و گاهی اوقات داشتن بیش از حد داده های اشتباه – به خصوص اگر داده های قطع شده یا جدا شده باشد – بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. هنگام پیش بینی گام های بعدی مشتریان، آنها به بینش درست نیاز دارند.

داده های Siled منجر به تجارب مشتری تکه تکه می شود

داشتن ابزاری برای جمع آوری داده ها و بینش های مرتبط باید برای بازاریابان در اولویت باشد. ابزارهای Martech به طور قابل توجهی تکامل یافته اند، اما اگر داده های شما در ابزارهای مختلف زندگی می کنند، درک مخاطبان خود و ترسیم تجربه مشتری مناسب بر اساس ترجیحات و رفتارهای آنها چالش برانگیز است. در حالی که داده‌ها می‌توانند تمایلات مشتری شما را نشان دهند، بینش‌ها گام‌های بعدی سفر آنها را پیش‌بینی می‌کنند تا بتوانید تجربیات فوق‌العاده شخصی‌شده را بر اساس تقاضاهای در حال تغییر ارائه دهید.

گزارش MoEngage با عنوان وضعیت تعامل در آمریکای شمالی به رهبری اینسایت گزارش 2022، نشان داد که حدود 40 درصد از 2000 بازاریاب آمریکای شمالی که مورد بررسی قرار گرفتند، عملیات تعامل با مشتری را با امکان دادن به تیم‌های بازاریابی، ایمیل، اجتماعی و تلفن همراه برای فعالیت به عنوان تیم‌های مستقل مدیریت می‌کنند. این اعداد نشان می‌دهند که عملکردهای مختلف در سیلوها چگونه کار می‌کنند، که منجر به داده‌های پراکنده و بدون تمرکز بر بینش می‌شود و اغلب منجر به تجربیات ناهمگون مشتری می‌شود.

چگونه منابع و عملیات تعامل با مشتری را مدیریت می کنید؟

فقدان داده های زمان واقعی: یک چالش مبرم برای بازاریابان

برای تقریباً 34 درصد از پاسخ دهندگان در صنایع، نقش های سازمانی و اندازه ها، فقدان تجزیه و تحلیل در زمان واقعی بزرگترین چالش تعامل مشتری است. این به این دلیل است که بازاریابان به معیارهای مبتنی بر کمپین وابسته هستند که عملکرد کمپین کوتاه‌مدت را ارائه می‌کنند بدون اینکه بفهمند کدام بخش‌های مشتری درگیر شده‌اند و کدامیک نه. از این رو، بازاریابان از دریافت بینش‌های مشتری که احتمال خرید، خرید مجدد یا سرگردانی مشتریان را پیش‌بینی می‌کند و به سرعت چرخش می‌کنند، از دست می‌دهند.

استفاده از پشته راست Martech

امروزه بازاریابان از مجموعه ای از راه حل های Martech برای پیشبرد اهداف تعامل با مشتری استفاده می کنند. برای 23.1٪ از بازاریابان در آمریکای شمالی، پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری ترجیح داده شده است. تقریباً 60 درصد از بازاریابان از ترکیبی از پلتفرم‌های داده‌های مشتری، پلت‌فرم‌های اتوماسیون بازاریابی و پلت‌فرم‌های تحلیل مشتری استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که در حالی که سایر پلتفرم‌ها به درک منصفانه مشتریان کمک می‌کنند، پلتفرم‌های تعامل با مشتری چند کانالی (CEPs) دیدگاهی میکروسکوپی، بینش محور و کل نگر را ارائه می‌دهند. آنها به شما این امکان را می دهند که یک نمایه مشتری یکپارچه بسازید و یک تجربه شخصی و همه کاناله برای مشتریان خود ایجاد کنید.

نیاز به تعامل مبتنی بر بینش

بینش‌های بالا نشان می‌دهد که چگونه بازاریابان بر رویکرد رهبری کمپین تثبیت می‌کنند. کمپین‌های تعامل مبتنی بر تصوری از آنچه مشتریان به دنبال آن هستند، هستند، که ممکن است همیشه تصویر کامل را نشان ندهند. از سوی دیگر، رویکرد تعامل مبتنی بر بینش ابتدا بر مشتریان شما متمرکز است. با در نظر گرفتن رفتار، الگوهای خرید، کانال ترجیحی، زمان و فرکانس ارتباط، تجربه مرتبط تری را برای مشتریان شما ارائه می دهد تا بینش های عملی در زمان واقعی را ارائه دهید که می توانید به عنوان یک بازاریاب از آنها استفاده کنید. با استفاده از یک CEP چند کاناله، بازاریابان می‌توانند داده‌ها را در مقیاس بین کانال‌ها تجزیه و تحلیل کنند و رفتار مشتری را برای ایجاد کمپین‌های مشتری‌محور که ترجیحات فردی در آن لحظه از زمان هستند، پیش‌بینی کنند.

چک لیست شما برای اجرای یک رویکرد تعامل مبتنی بر بینش

بیشتر مشتری مدار باشید
بر اساس سفر منحصر به فرد هر فرد برای راه اندازی کمپین های متمرکز بر مشتری مبتنی بر داده ها، تعامل را اولویت بندی کنید.

سیلوهای داده داخلی را حذف کنید
حفظ یکپارچگی داده ها و کاهش اختلافات بین عملکردی برای بهبود کارایی و بهره وری در سطح سازمان.

داده ها را در میان CEP های چند کاناله یکسان کنید
پشته Martech خود را برای دیدی جامع از مشتریان و سفرهای آنها با CEP های چند کاناله ادغام کنید.

✔تجارب مشتری را بیش از حد شخصی کنید
محتوا را بر اساس علایق فردی مشتری، خریدهای قبلی، کانال های ترجیحی و فرکانس ارتباط تنظیم کنید.

نتیجه

یک تجربه مشتری منفصل از محدودیت‌های قابلیت پلتفرم، داده‌های محو شده و ارتباطات غیرشخصی و به دنبال آن یک رویکرد کمپین محور ناشی می‌شود. یک رویکرد مبتنی بر بینش به بازاریابان این امکان را می دهد که با بینش هدایت شوند تا یک استراتژی تعامل موثر با مشتری ایجاد کنند و مشتریان را در اولویت قرار دهند.

بنابراین، چه چیزی شما را متوقف می کند؟ سفر تعامل مشتری مبتنی بر بینش خود را از امروز شروع کنید. با تماس با ما برای یک نسخه نمایشی، بیاموزید که چگونه MoEngage می تواند کمک کند.


درباره MoEngage

MoEngage یک پلت فرم تعامل مشتری مبتنی بر بینش است که بیش از 1200 برند مصرف کننده جهانی مانند Ally Financial، McAfee، Flipkart، Domino’s، Nestle، Deutsche Telekom، OYO و غیره به آن اعتماد دارند. MoEngage بازاریابان و صاحبان محصول را با بینش هایی در مورد رفتار مشتری و توانایی عمل بر روی این بینش ها برای تعامل با مشتریان در سراسر وب، تلفن همراه، ایمیل، کانال های اجتماعی و پیام قدرت می دهد. برندهای مصرف کننده در 35 کشور از MoEngage برای تقویت تجربیات دیجیتال بیش از 1 میلیارد مشتری در هر ماه استفاده می کنند. MoEngage با دفاتری در ده کشور توسط Goldman Sachs Asset Management، B Capital، Steadview Capital، Multiples Private Equity، Eight Roads، F-Prime Capital، Matrix Partners، Ventureast و Helion Ventures پشتیبانی می شود.



منبع