چگونه از سرمایه گذاری های اینفلوئنسر مارکتینگ خود بازده بیشتری کسب کنید

بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ برندها و محصولات خود در رسانه های اجتماعی به اینفلوئنسرهای آنلاین روی می آورند و رشد اینفلوئنسر مارکتینگ را افزایش می دهند. با این حال، در مورد معیارهای تصمیم گیری که شرکت ها می توانند برای افزایش اثربخشی تلاش های بازاریابی تأثیرگذار خود استفاده کنند، اطلاعات کمی وجود دارد. یک جدید مجله بازاریابی این مطالعه بررسی می‌کند که چگونه شرکت‌ها می‌توانند این اثربخشی، یا درصد تغییر در مشارکت مصرف‌کننده را به دلیل افزایش 1 درصدی هزینه بازاریابی تأثیرگذار، با مدیریت عوامل مرتبط با فرستنده پیام (اینفلوئنسر)، گیرنده پیام (پیروان تأثیرگذار) افزایش دهند. ، و خود پیام (پست های اینفلوئنسر).

از جانب: Fine F. Leung، Flora F. Gu، Yiwei Li، Jonathan Z. Zhang و Robert W. Palmatier، «اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار»، مجله بازاریابی.

Fine F. Leung استادیار بازاریابی، دانشکده بازرگانی، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، هنگ کنگ است.

مقاله کامل را بخوانید.

ما متوجه شدیم که افزایش بودجه بازاریابی تأثیرگذار می‌تواند تعامل مصرف‌کننده را افزایش دهد: Ceteris paribus، افزایش 1 درصدی در هزینه بازاریابی تأثیرگذار، تعامل را تا 0.457 درصد افزایش می‌دهد. در ایجاد تأثیر مثبت هزینه بازاریابی تأثیرگذار بر تعامل مصرف‌کننده، یافته‌های ما اثربخشی این شیوه ارتباطی را تأیید می‌کند. برآورد کشش تعامل همچنین روشن می کند که چگونه شرکت ها واقعاً بودجه خود را بین تأثیرگذاران نسبت به نحوه انجام این کار تخصیص می دهند. همانطور که تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد، شرکت‌های متوسط ​​در مجموعه داده‌های ما بودجه‌های خود را به صورت غیربهینه تخصیص می‌دهند و پتانسیل صعودی قابل توجهی در رابطه با ایجاد تعامل دارند.

فلورا اف گو، دانشیار بازاریابی، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، هنگ کنگ است.

هنگامی که شرکت‌ها تأثیرگذاران را انتخاب می‌کنند و محتوا را مدیریت می‌کنند، تنش‌های متعددی به وجود می‌آیند: فعالیت تأثیرگذار، تناسب فالوور با نام تجاری، و پست مثبت، همگی تأثیرات تعدیل‌کننده U شکل معکوس بر اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار دارند، که نشان می‌دهد شرکت‌هایی که رویکرد متعادلی را در این ابعاد اتخاذ می‌کنند، می‌توانند به اثربخشی بیشتری دست یابند. .

Yiwei Li استادیار دانشگاه Lingnan، هنگ کنگ است.

جاناتان ز. ژانگ، استادیار بازاریابی، دانشگاه ایالتی کلرادو، ایالات متحده است.

ابتکارات بازاریابی اینفلوئنسر از شرکت‌ها می‌خواهد که اینفلوئنسرهای آنلاین را انتخاب کرده و تشویق کنند تا دنبال‌کنندگان خود را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنند تا بتوانند پیشنهادات شرکت‌ها را تبلیغ کنند. از آنجایی که بازاریابی تأثیرگذار به طور فزاینده ای رقابتی می شود، توانایی شرکت ها برای تخصیص بهینه بودجه خود با انتخاب افراد تأثیرگذار و مدیریت پست های فردی به روش هایی که کشش تعامل را به حداکثر می رساند، می تواند مزیت های رقابتی آنها را ایجاد کند. تیم تحقیقاتی ما داده‌های هزینه و تعامل اینفلوئنسر را جمع‌آوری کرد و یک ارزیابی سیستماتیک از اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار در شرایط مختلف انجام داد.

مطالعه ما ارزیابی جامعی از این که چگونه عوامل مرتبط با فرستنده (اینفلوئنسر)، گیرنده (فالوئرها) و پیام (پست بازاریابی تأثیرگذار) منجر به اثربخشی بازاریابی اینفلوئنسر متفاوت می شود ارائه می دهد. این پیامدهای عملی می تواند به بازاریابان کمک کند تا به طور استراتژیک اینفلوئنسرها را انتخاب کنند، دنبال کنندگان را هدف قرار دهند و محتوا را برای دستیابی به اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار درخشان مدیریت کنند.

برو به مجله بازاریابی

علاوه بر این، ما دریافتیم که انتخاب اینفلوئنسرهایی که پست‌های اصلی‌تری را نسبت به پست‌های ایجاد شده توسط دیگران و کسانی که تعداد فالوور بیشتری جمع‌آوری کرده‌اند، ارسال می‌کنند، منجر به اثربخشی بیشتر می‌شود. پست‌های حمایت‌شده که برند حامی را برجسته‌تر نشان می‌دهند، با ارائه منشن‌ها و لینک‌های قابل کلیک بیشتر، اثربخشی را افزایش می‌دهند. با این حال، پست هایی که راه اندازی محصول جدید را اعلام می کنند، اثربخشی را کاهش می دهند.

رابرت دبلیو پالماتیر، استاد بازاریابی و کرسی جان سی. نارور در مدیریت بازرگانی، دانشگاه واشنگتن است.



منبع

چارچوب مفهومی ما مدل‌های ارتباطی و ویژگی‌های اجزای آن‌ها مربوط به فرستنده پیام، گیرنده پیام و خود پیام را منعکس می‌کند. به طور خاص، ما بررسی کردیم که آیا: (1) انتخاب تأثیرگذارانی که پست‌های بیشتر یا کمتری ارسال می‌کنند (فعالیت اینفلوئنسر)، محتوای اصلی (اصالت) ارائه می‌دهند یا تعداد دنبال‌کنندگان بیشتر یا کمتری دارند (اندازه فالوور). (2) هدف قرار دادن شبکه های پیرو با سطوح مختلف تناسب فالوور-برند؛ و (3) پست کردن محتوا با درجات مشخصی از مثبت بودن پست و برجستگی حامیان مالی، یا محتوایی که به راه اندازی محصول جدید مربوط می شود، اثربخشی بازاریابی تأثیرگذار را تغییر می دهد.