چگونه شرکت‌های قهوه‌سازی صنعتی و تجاری شیوه‌های خود را گسترش داده و بازارها را توسعه می‌دهند

خلاصه مدیریتی این مقاله را بخوانید

آرایشگری، آبجو، قهوه، صابون دست، خالکوبی و حتی بستنی. جنبش صنایع دستی در همه جا وجود دارد. همه چیز در حال تبدیل شدن به صنایع دستی، بوتیک، سفارشی و دست ساز است. چگونه به آنجا رسیدیم؟ چگونه شرکت ها می توانند از این مزیت استفاده کنند؟

سایر اطلاعات بینش را در کلاس درس جستجو کنید

دوره های بازاریابی مرتبط:
نوآوری/توسعه محصول جدید؛ استراتژی بازاریابی؛ اصول بازاریابی، بازاریابی اصلی، مقدمه ای بر مدیریت بازاریابی

به عنوان مثال، در بازار قهوه، شرکت‌های صنایع دستی دستور العمل‌های دم کردن دانه‌های قهوه را برای کامل کردن طعم قهوه نوآوری می‌کنند. شرکت‌های تجاری محصولات سودآور و مقیاس‌پذیری تولید می‌کنند، مانند غذاهای شیرین مانند Pumpkin Spice Latte. شرکت های صنایع دستی و تجاری نوآوری می کنند و نوآوری های یکدیگر را با هدف مربوطه خود یعنی کمال زیبایی شناختی یا حداکثر کردن سود تطبیق می دهند. شرکت تجاری دانکین از شرکت های صنایع دستی وام گرفته و تولید قهوه دست ساز را خودکار کرده است. کافی‌شاپ‌های کرافت، لاته ادویه‌ی کدو تنبل را از لحاظ زیبایی شناختی بالا برده‌اند، با استفاده از شربت صنعتگر و ادویه‌هایی که با ویژگی‌های یک دانه قهوه خاص مطابقت دارند.

اطلاعات بیشتر از مجله بازاریابی

تشکر ویژه از Demi Oba، Ph.D. نامزد در دانشگاه دوک، برای حمایت در کار با نویسندگان در مورد ارسالی به این برنامه.

به اسلایدهای سخنرانی کلاس درس دسترسی پیدا کنید

این مطالعه توضیح می‌دهد که چگونه توسعه بازارها به سمت نگرانی‌های بیشتر برای زیبایی‌شناسی و صنایع دستی – خواه جستجوی یک شات اسپرسوی عالی باشد یا ایجاد یک خالکوبی پیچیده بصری – ناشی از تعامل بین صنایع دستی و شرکت‌های تجاری است.

Aya Aboelenien استادیار بازاریابی، HEC Montreal، کانادا است.



منبع

خلاصه:
چگونگی تکامل بازارها یک سوال همیشگی و مهم در تجارت است. نویسندگان با تکیه بر یک مجموعه داده کیفی بزرگ در بازار قهوه که شامل مصاحبه‌های اولیه و ثانویه، داده‌های بایگانی و کار میدانی است، یک مکانیسم نظری جدید – گسترش تمرین – را معرفی می‌کنند تا توضیح دهند که چگونه پیچیدگی نهادی مداوم باعث رشد بازار می‌شود. برای نظریه‌پردازی گسترش عمل، نویسندگان منطق نهادی را با تقسیم منابع ترکیب می‌کنند و یک نوع شناسی دو به دو از شرکت‌های در حال تکامل در بازارها را معرفی می‌کنند: صنایع دستی در مقابل تجاری و عمومی در مقابل متخصص. تحلیل نویسندگان، مبتنی بر این گونه‌شناسی، سه مکانیسم را شناسایی می‌کند که بسط تمرین (تفصیل، ترجمه و تبدیل) را توضیح می‌دهد. سپس نویسندگان نشان می‌دهند که چگونه گسترش عمل با افزایش تنوع محصول، گسترش مهارت‌ها و دانش و غنی‌سازی سیستم معنای بازار به تکامل بازار کمک می‌کند. نظریه جدید معرفی شده در این مقاله با نظریه‌پردازی تکامل بازار به‌عنوان ناشی از گسترش عمل، و با گسترش درک ما از انواع شرکت‌ها و تعاملات آنها که برای آن تحول مهم است، به کارهای موجود کمک می‌کند. تئوری جدید همچنین به پیامدهای استراتژی مهم برای چگونگی مشارکت انواع مختلف شرکت ها و بهره مندی از الگوهای تکاملی شناسایی شده و پیچیدگی نهادی مداوم اشاره می کند.

زینپ آرسل دانشیار بازاریابی، کرسی تحقیقات دانشگاه کنکوردیا در مصرف، بازار و جامعه، دانشگاه کنکوردیا، کانادا است.

نقل قول کامل:
Dolbec، Pierre-Yann، Zeynep Arsel و Aya Aboelenien (2022)، “چشم انداز تمرینی در مورد تحول بازار: چگونه شرکت های قهوه و صنایع دستی و تجاری فعالیت ها را گسترش داده و بازارها را توسعه می دهند.” مجله بازاریابیdoi.org/10.1177/00222429221093624

با گذشت زمان، نوآوری ها و انطباق ها بین شرکت های صنایع دستی و تجاری منجر به بسیاری از محصولات و روش های جدید برای تهیه قهوه شد و منجر به گسترش صنایع دستی در بازار شد. قهوه به طور گسترده ای به عنوان دست ساز به بازار عرضه می شود، مصرف کنندگان به یک خبره تبدیل شده اند و باریستاها صنعتگران هستند.

پیر یان دولبک، استادیار بازاریابی، کرسی تحقیقات دانشگاه کنکوردیا در پیچیدگی و بازار، دانشگاه کنکوردیا، کانادا است.