چگونه شرکت ها می توانند اثر منفی فروش داخلی را کاهش دهند

آلینا سورسکو استاد بازاریابی و پائولا و استیو لتبتر 70 کرسی در تجارت، دانشگاه A&M تگزاس، ایالات متحده آمریکا است.

Zixia Cao دانشیار بازاریابی، دانشگاه کلرادو دنور، ایالات متحده است.

رئو سانگ، دانشیار بازاریابی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است.

نتایج ما به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا شرایطی را که تحت آن فروش‌های داخلی رخ می‌دهد بهتر درک کنند: به طور متوسط، اگر شرکت دارای خط لوله نوآوری غنی باشد، افراد داخلی احتمال کمتری برای فروش دارایی‌های خود دارند. خودی ها می توانند بفروشند یا به این دلیل که می خواهند به دلایل نقدینگی پول نقد کنند یا به این دلیل که انتظار دارند ارزش شرکت در آینده کاهش یابد. عدم تقارن اطلاعاتی قابل توجهی که در زمان IPO وجود دارد ممکن است به سرمایه گذاران اجازه ندهد که انگیزه های پشت اقدامات خودی ها را تعیین کنند. اگر سرمایه گذاران دلیل دوم را زیربنای فروش فرض کنند، تمایل دارند قیمت کمتری را برای سهام IPO بپردازند: مدل ما نشان می دهد که تغییر در فروش داخلی از 0 به 1 درصد، بازده روز اول IPO را به طور متوسط ​​0.95 درصد کاهش می دهد. .

مفاهیم مدیریتی

آنسلی چوا، دانشیار امور مالی، دانشگاه ایالتی کانزاس، ایالات متحده آمریکا است.



منبع

مدیرانی که به دنبال عمومی کردن شرکت خود هستند می توانند موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  1. پیش‌اعلان‌های محصول جدید ممکن است قوی‌ترین سیگنال پتانسیل نوآوری باشد، و تأثیر کلی پیش‌اعلان‌ها بر بازده روز اول IPO بیشتر از پتنت‌ها و مراجع عمومی نوآوری است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران، پیش‌اعلان‌ها را واضح‌ترین نشانه رقابت پذیری شرکت IPO می‌دانند. پیش‌اعلام یک محصول جدید اضافی، ارزش IPO را تا 34.88 میلیون دلار افزایش می‌دهد، اگرچه در صنعت داروسازی، ارزش پیش‌اعلان‌ها ممکن است ناشی از چرخه عمر طولانی‌تر باشد که مشخصه محصولات است.
  2. اگر مدیران شرکت‌های IPO محصول جدیدی نداشته باشند که به اندازه کافی توسعه یافته باشد، یا اگر از پیش اعلام آن راحت نباشند، منابع عمومی نوآوری آینده نیز می‌تواند توجه پذیره‌نویسان و سرمایه‌گذاران خرد را جلب کند و ابتدا تأثیر مثبت مستقیم بر عرضه اولیه عمومی داشته باشد. -بازده روز بالاتر از حق ثبت اختراع است. اطلاع رسانی جهت کلی برنامه های نوآوری آینده خود برای افزایش ارزش گذاری یک شرکت IPO کافی است، هرچند نه به اندازه پیش آگهی های محصول.
از جانب: Zixia Cao، Reo Song، Alina Sorescu و Ansley Chua، “پتانسیل نوآوری، فروش داخلی و عملکرد عرضه اولیه سهام: چگونه شرکت ها می توانند اثر منفی فروش خودی را کاهش دهند.” مجله بازاریابی.

در یک جدید مجله بازاریابی در مطالعه، ما بر نقش پتانسیل نوآوری به عنوان یک سیگنال معتبر که انتخاب نامطلوب موجود در معاملات IPO با فروش داخلی را کاهش می دهد، تمرکز می کنیم. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که مدیران شرکت‌های IPO تمایل زیادی به حذف اطلاعات مربوط به نوآوری‌های آینده از دفترچه‌های IPO دارند تا از اطلاع رقبا در مورد برنامه‌هایشان جلوگیری کنند. در 40 درصد از IPOها، مدیران به دنبال حفظ مزیت رقابتی خود با ویرایش اطلاعات در مورد محصولات آینده و بازارهایی هستند که قصد ورود به آنها را دارند.

مقاله کامل را بخوانید.

برخی از پروکسی های بالقوه نوآوری از نظر کیفیت واقعی شرکت بهتر از سایرین کار می کنند. ما متوجه شدیم که پتنت‌ها نسبت به پیش‌اعلان‌ها و مراجع عمومی نوآوری‌های آینده، تأثیر قوی‌تری بر فروش داخلی دارند. این نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد خودی‌ها سهام بیشتری را در نوآوری فن‌آوری قرار می‌دهند – که شاید آن را ملموس‌تر می‌دانند – تا اقدامات استراتژیک یا ارتباطات شرکتی که منعکس‌کننده تمرکز بر نوآوری‌های مبتنی بر بازار است. همچنین، پیش‌اعلان‌ها قوی‌ترین تأثیر را بر بازده روز اول IPO دارند، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد بر معیار پتانسیل نوآوری که نزدیک‌ترین به تجاری‌سازی است تمرکز کنند.

برو به مجله بازاریابی

پتانسیل نوآوری نه تنها مستقیماً بر بازده روز اول IPO تأثیر می گذارد، بلکه تأثیر غیرمستقیمی بر کاهش تأثیر فروش داخلی بر ارزش گذاری IPO دارد. ما این روابط را با استفاده از داده‌های 370 IPO از کالاهای بسته‌بندی مصرف‌کننده و صنایع دارویی آزمایش می‌کنیم، که در آن پتانسیل نوآوری با استفاده از پتنت‌ها، پیش‌اعلان‌های محصول جدید و ارجاعات عمومی به نوآوری‌های آینده در دفترچه IPO اندازه‌گیری می‌شود. حتی اگر شرکت‌ها تصمیم بگیرند که هیچ جزئیاتی در مورد محصولات جدید فاش نکنند، اشاره‌های عمومی از نوآوری‌های آینده به تنهایی می‌تواند به عنوان سیگنال‌های معتبر کیفیت شرکت باشد.

با این حال، تحقیقات ما تأثیر مثبتی بر ارزش‌گذاری IPO از اطلاع سرمایه‌گذاران از برنامه‌های نوآوری آتی را مستند می‌کند. این به مدیران اجازه می‌دهد تا عدم تقارن اطلاعات را کاهش دهند، اطلاعات پس‌زمینه‌ای را ارائه می‌دهد که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تأثیر فروش داخلی را بهتر ارزیابی کنند، و در نهایت ارزش IPO را افزایش می‌دهد.

برای اثبات اینکه پتانسیل نوآوری یک سیگنال واقعی از کیفیت شرکت است که برای سرمایه گذاران غیرقابل مشاهده است، ما اثر غیرمستقیم آن را بر ارزش گذاری IPO از طریق فروش سهام خودی در زمان IPO ثبت می کنیم. به طور گسترده نشان داده شده است که فروش سهام خودی تأثیر منفی بر عملکرد IPO دارد. ما متوجه شدیم که شرکت‌هایی با پتانسیل نوآوری بالاتر، فروش سهام خودی کمتری دارند و زمانی که این فروش‌ها اتفاق می‌افتد، شرکت‌ها جریمه قیمت سهام نسبتاً پایین‌تری را متحمل می‌شوند.

اثرات مستقیم و غیر مستقیم پتانسیل نوآوری

IPOهای مستقر در ایالات متحده بیش از 155 میلیارد دلار در سال 2021 جمع آوری کردند که یک سال رکورد برای ارزیابی IPO است. به گزارش VerityData، در همان زمان، افراد داخلی 35.5 میلیارد دلار از سهام شرکت هایی را که در سال 2021 در ایالات متحده عمومی شدند فروختند. این فروش های داخلی یک سیگنال منفی از کیفیت هستند و معمولا ارزش IPO ها را کاهش می دهند.