در صورت شک، به اصلاح طرح های خود ادامه دهید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که کار می کند. اگر طرح های خود را تازه و جذاب نگه دارید، موفقیت بیشتری خواهید داشت.
دو نوع لیست پستی وجود دارد: الف لیست پستی داخلی و الف اجاره لیست شخص ثالث:
- یک پست داخلی لیست شامل نام افرادی است که قبلاً با آنها رابطه برقرار کرده اید، از جمله مشتریان فعلی، مشتریان قبلی و افرادی که در گذشته در مورد محصول یا خدمات شما پرس و جو کرده اند.
- اجاره لیست شخص ثالث شامل فهرستی از نامهایی است که از یک شرکت پست مستقیم با خدمات کامل خریداری یا اجاره شدهاند.
5. از پیام کوتاه با یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.
1. مخاطبان مناسب را با پیشنهاد مناسب هدف قرار دهید.
7. از ارزش تکرار استراتژیک استفاده کنید.
“آیا بازاریابی پستی مستقیم متعلق به گذشته است؟” این یک سوال منصفانه است. به هر حال، چرا تیمهای بازاریابی در حالی که روشهای مدرنتری مانند ایمیل، تاکتیکهای رسانههای اجتماعی، بازاریابی محتوا و ایجاد ویدیو دارند، ارسال «نامههای حلزونی» قدیمی را به زحمت میاندازند؟
طراحی نقش بزرگی در میزبانی یک کمپین پست مستقیم عالی دارد. طراحی مناسب می تواند چشم مشتری را به خود جلب کند، آنها را در تبلیغات شما راهنمایی کند و در نهایت آنها را وادار به عمل کند – همه اینها به روشی بسیار بصری و جذاب. طراحی عالی همیشه باید مطابق با استانداردهای برند شما باشد و به راحتی در صندوق پستی قابل تشخیص باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که تیم ما می تواند با شما در میان بگذارد:
- رنگ ها و لوگوی سازمان خود را بگنجانید. باید واضح باشد که قطعه از شرکت شما می آید. بهترین پستکنندهها مشتریان را جهتدهی میکنند و توجه آنها را جلب میکنند.
- با تئوری رنگ پایه آزمایش کنید. رنگ های مختلف می تواند اثرات روانی متفاوتی بر مصرف کنندگان داشته باشد. به عنوان مثال، از قرمز برای اضطرار، نارنجی برای اشتیاق، بنفش برای تجمل، یا سبز برای پایداری استفاده کنید.
- از استفاده از طرح کم رنگ خودداری کنید. پاپ های رنگی و طرح های چشم نواز خیلی کمک می کند. اگر نتوانید در عرض چند ثانیه چشمان آنها را جلب کنید، ممکن است قطعه نامه شما مستقیماً به سطل بازیافت برود.
- برای دسترسی آسان به وب سایت، از یک کد QR استفاده کنید. دسترسی سریع به وب سایت خود را برای کاربران گوشی های هوشمند آسان تر از همیشه کنید! یک کد به سبک ماتریسی نیاز به تایپ URL را از بین می برد.
- داده های متغیر را اضافه کنید کپی یا سرفصل ها را بر اساس لیست ها، رفتارها یا عادات خرید متفاوت حذف کنید. در بیشتر موارد، چاپ داده های متغیر نتایج بهتری نسبت به چاپ عمومی ارائه می دهد.
- از تست A/B استفاده کنید. مطمئن نیستید که کدام طراحی بهتر عمل می کند؟ دو گزینه ایجاد کنید و ببینید کدام طراحی بهترین پاسخ را ایجاد می کند.
در حالی که این تکنیکها نسبتاً آنی هستند، کم هزینه هستند و میتوانند بازگشت سرمایه بالایی داشته باشند. بازاریابی پستی مستقیم می تواند به همان اندازه در دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه حتی در عصر دیجیتال ما موثر باشد، اگر نه موثرتر. برای یافتن نکات مورد علاقه ما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی مستقیم استراتژیک که نتایج قابل توجهی برای سازمان شما ایجاد می کند، ادامه مطلب را بخوانید.
بازاریابی پست مستقیم چیست؟
موارد زیر را در نظر بگیرید: آیا ترجیح می دهید به a کوچکتر چندین بار مخاطب یا الف بزرگتر مخاطب فقط یک بار؟ این احتمال وجود دارد که مخاطبان کوچکتر و مختصر شما پیام بازاریابی شما را بهتر از مخاطبان بزرگی که فقط یک بار از شما می شنوند به خاطر بسپارند.
تعریف مخاطبان خود یک گام اساسی برای هر استراتژی بازاریابی موفق است، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید. مطمئن شوید که به طور واضح مشخص کرده اید که می خواهید به چه نوع افرادی بفروشید. ترسیم برخی تعمیم ها از جمله موارد زیر می تواند مفید باشد:
- محدوده سنی مخاطبان شما چقدر است؟
- جنسیت مخاطب شما چیست؟
- سوابق تحصیلی آنها چیست؟
- چه قدرت خریدی دارند؟
- کجا زندگی می کنند یا در کجا فعالیت می کنند؟
- رفتارهای مصرف کننده آنها چیست؟
- از چه بسترهای رسانه ای استفاده می کنند؟
- انگیزه آنها برای خرید چیست؟
ایجاد یک کمپین پست مستقیم قوی ممکن است ترسناک به نظر برسد، با این حال، ممکن است متوجه شوید که این استراتژی به اندازه روش های بازاریابی دیجیتال شما موثر است، به خصوص اگر از استراتژی های زیر استفاده کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.
خبر خوب؟ پست مستقیم می تواند کمک کند. ارسال یک کالای فیزیکی از طریق پست، راه مناسبی برای برندها است تا از شلوغیها عبور کنند و از رقبا متمایز شوند. در واقع، بسیاری از سازمانها پاسخهای بیشتری را از سوی مصرفکنندگان از طریق پست مستقیم مشاهده میکنند. موارد زیر را در نظر بگیرید:
- یک مطالعه نشان داد که پستهای مستقیم معمولاً کمتر از ایمیلهای ناخواسته «هرزنامه» هستند.
- یک مطالعه توسط Postary نشان داد که پست مستقیم نرخ های باز می تواند بین 57.5 تا 85 درصد متفاوت باشد، حدود 3 تا 4 برابر بیشتر از نرخ باز شدن ایمیل.
- همین مطالعه نشان داد که میانگین نرخ خواندن پست مستقیم حدود 42 درصد است.
- ایمیل مستقیم نرخ پاسخ بین معلق است 2.7٪ – 4.4٪، در حالی که ایمیل حدود 0.6٪ است.
آیا می دانستید که پست مستقیم نیز بر نسل ها تأثیر متفاوتی می گذارد؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:
بازاریابی پستی مستقیم شامل ارسال مکاتبات فیزیکی به مشتریان یا مشتریان بالقوه با هدف حمایت از آنها برای کسب و کار شما است. نمونه هایی از پست مستقیم ممکن است شامل کاتالوگ ها، بروشورها، کوپن ها، کارت پستال ها، پاکت های مارک دار، نامه ها و چند پستی باشد.
4. نام تجاری را در کمپین های بازاریابی پستی مستقیم بگنجانید.
بازاریابان این را می دانند استفاده استراتژیک از تکرار کلید کمک به مصرف کنندگان برای یادآوری برند شما است. به همین دلیل است که داشتن یک لیست پستی مختصر و قابل اعتماد مهم است. علاوه بر این، اکثر کسب و کارها بودجه بازاریابی محدودی دارند، بنابراین استفاده از تکرار به نفع شما کلیدی است. پیشنهاد می کنیم از پست مستقیم در کنار سایر کانال های رسانه ای (به عنوان مثال ایمیل، رسانه های اجتماعی، PPC، تبلیغات پولی) استفاده کنید تا به طور مداوم به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
راهنمای استراتژی بازاریابی را به صورت رایگان دریافت کنید!
اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را مدیریت کنید. بنابراین، داده ها بخش مهمی از بهینه سازی کمپین پست مستقیم شما هستند. ایجاد شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) به تیم شما کمک میکند تا خود را برای موفقیت آماده کند و در عین حال ببیند کدام تاکتیکها کار میکنند و کدام نه. بحثی پیرامون موارد زیر ایجاد کنید:
- چه نتایجی از این کمپین می خواهیم؟
- از چه روش هایی می توانیم برای پیگیری موفقیت خود استفاده کنیم؟
- چند وقت یکبار پیشرفت کمپین را بررسی خواهیم کرد؟
- چگونه بازگشت سرمایه (ROI) خود را ردیابی و گزارش خواهیم کرد؟
- چگونه ما را تنظیم و بهبود خواهیم داد؟
تعیین بازگشت سرمایه (ROI) کمپین پست مستقیم شما فقط به افزایش فروش یا سرنخ نیست. همچنین باید داده های مرتبط با کمپین خود را ردیابی کنید تا بررسی کنید که موفقیت های شما کجاست. روشهای ردیابی به شما کمک میکند از دقت و عملکرد تمام تلاشهای پست مستقیم اطمینان حاصل کنید.
هدف کلی شما این است که پروفایل های شخصی خریدار ایجاد کنید تا مشخص کنید به چه کسی می خواهید بفروشید. سپس، درک کنید که چه چیزی آنها را به خرید انگیزه می دهد. آنها چه چیزی از شما به عنوان یک شرکت می خواهند یا نیاز دارند؟ با بازاریابی پستی مستقیم به این علایق متوسل شوید.

نکتهای که ما اغلب میدهیم ارائه یک URL ساده است که خواننده میتواند آن را تایپ کند تا درباره پیشنهاد شما بیشتر بداند. یک راه عالی برای افزودن جذابیت بیشتر این است که پیوندی به یک راهنمای رایگان، چک لیست، یا بخشی از محتوایی که توسط یک فرم کوتاه بسته شده است، ارائه دهید. به این ترتیب، آدرس ایمیل شخص را برای تلاشهای بازاریابی آینده به دست خواهید آورد.
هدف پست مستقیم این است که به مصرف کنندگان تجربه ملموسی از برند شما بدهد. همچنین در معرض دید قرار خواهید گرفت، ارتباط برقرار میکنید و به مشتریان اطمینان بیشتری در خریدشان میدهید.

داده ها و مزایای بازاریابی مستقیم ایمیلی قابل توجه
هنگامی که مجموعه ای از شخصیت های خریدار هدف را ایجاد کردید، به یک لیست پستی با کیفیت بالا نیاز خواهید داشت. این مرحله کلیدی است، زیرا نمیتوانید یک پیشنهاد بسیار موفق یا جذاب ایجاد کنید بدون اینکه بدانید به چه کسی ایمیل میفرستید. ارسال ایمیلهای خود به مخاطبان اشتباه حتی میتواند چشماندازهای مناسب را از بین ببرد و باعث از دست دادن پول تیم شما شود.
6. ROI کمپین های بازاریابی پستی مستقیم را پیگیری کنید.
در حالی که هزینه تبلیغات پست مستقیم می تواند بالا باشد، یک قطعه خوب اجرا شده می تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. برای اطمینان از موفقیت خود از نکات زیر استفاده کنید.
یک کمپین بازاریابی مستقیم موفق بسازید: 7 نکته برای سرقت
در حالی که طراحی یک کمپین پست مستقیم هیجان انگیز است، این تنها بخشی از پازل استراتژی یک بازاریاب حرفه ای است. کتاب الکترونیکی رایگان ما در تاکتیک های مطمئن بازاریابی که هر تیمی می تواند از آن استفاده کند موضوعات مفید مختلفی را پوشش میدهد، از جمله نحوه فرمولبندی شخصیتهای خریدار، ایجاد وفاداری به برند، افزایش ترافیک وب، تولید سرنخ فروش و تقویت استراتژی بازاریابی شما. همین امروز نسخه رایگان خود را دانلود کنید!
