اقتصاد خرد و کلان مدرس:استاد علی صادقین دی وی دی آموزشی سنجش و دانش جامع ترین مرکز آموزش مکاتبه ای کشور ارشد-دکتری-وکالت | artofmarketing

پدر سوسیالیزم علمی کسی جز مارکس نیست ، او در کتاب سرمایه که حاصل 20 سال زحمت وی در عین تهی دستی و فقر می باشد با دیدی انتقادی به نظام سرمایه داری ، سعی کرده است خواننده را تفهیم نماید که سرمایه داری خود موجبات انحدام خویش را فراهم می کند . او بدرستی بحرانهای اقتصادی سالهای آتی را پیش بینی کرده بود ، اساس بحث مارکس برروی نمایش تضاد درونی سرمایه داری و استثمار نیروی کار قرار دارد . این دوره اقتصاد خرد در واقع آموزش «حکمت» و تفکر صحیحه و فقط به روخوانی و حفظیات اقتصاد نمیگذره. اگه آدم مطالب این دوره رو عمیق یاد بگیره به نظرم در کل ابعاد زندگیش میتونه اثر خیلی خوبی بذاره و حسن تدریس دکتر سعدوندی اینه که روی درک کامل مفاهیم تمرکز میکنند و نه صرفا بیان عناوین درسی.

تئوری ارزش ورودی تولید

مجله خبری هنر مارکتینگی که با هدف شرکت در آزمون کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد اقدام به مطالعه منابع اقتصاد خرد می کنند احتمالا مطلع هستند که این درس درست مثل مبحث اقتصاد کلان ضریب چهار را دارد و همین ضریب هم نشان دهنده اهمیت بالای آن در تاثیر گذاری رتبه و نمره داوطلبان دارد. این مدل نوعی شیوه اقتصادی برای به تعادل رساندن قیمت کالا های عرضه شده با میزان تقاضای آن ها در بازار است. این نظریه بیان می کند که چگونه قیمت کالا بر میزان عرضه اثر می گذارد و تولید را تحت کنترل قرار می دهد. اقتصاد خرد مطالعه چگونگی انتخاب افراد و کسب و کارها در مورد بهترین استفاده از منابع محدود است. اصول آن را می توان به طور مفید در تصمیم گیری در زندگی روزمره به کار برد. آن‌ها نمی‌توانند هر کاری را که می‌خواهند بخرند یا انجام دهند، بنابراین تصمیمات خرد اقتصادی حساب شده در مورد نحوه استفاده از منابع محدود خود برای به حداکثر رساندن رضایت شخصی می‌گیرند.

http://beautyreview.ir

تکنولوژی عبارت است از روشهای شناخته شده برای ترکیب عوامل مختلف تولید به منظور تولید یک کالای خاص.در صورتی که در تکنولوژی موجود تغییراتی حاصل شود مثلاً پیشرفت تکنولوژی رخ دهد . تابع فوق تابع تقاضا نام دارد که در آن مقدار تقاضای کالای x و Px قیمت آن کالا است . جدول شماره که جدول تقاضا نام دارد تقاضای فرضی یک مصرف کننده را برای شکر در یک ماه نشان می دهد در این جدول مقادیر شکر تقاضا شده از طرف فرد در هر سطحی از قیمت شکر ادائه شده است. توضیح این که اقتصاد خرد بر پایه مبانی فکری اقتصاد آزاد یا کلاسیک بنا شده و تا قبل از سال‌های ۱۹۲۹ تفکر غالب در اکثر کشورها بوده است. بر اساس پایه‌های اقتصاد آزاد، جامعه همیشه در تعادل است و نیاز به دخالت هیچ عامل بیرونی حتی دولت نیست؛ اگر هر سیاستی از طرف دولت یا عامل بیرونی اعمال شود اگر چه در کوتاه مدت ممکن است بر روی برخی متغیرها تاثیرگذار باشد، اما در بلندمدت بی‌تاثیر است. لذا بر طبق این اصول، اقتصاد همیشه در تعادل دائمی و اشتغال کامل است.

گروه اول) برنامه ریزی سه ماهه برای داوطلبانی که از قبل مطالعه داشته اند:

بدنبال مطرح شدن سوالات چه کالاها و خدماتی و چه مقدار ، چگونه و برای چه کسانی باید تولید شوند وسیله ای بنام منحنی امکانات تولید معرفی می شود این منحنی کمک می کند تا با توجه به مسئله کمیابی فکر کنیم که چه کالاهایی واز هر یک چه مقداری می توانیم تولید کنیم. قدمت اقتصاد بعنوان راهبر معیشت انسان درست به اندازه اخلاق که نحوه ارتباط مردم را با همدیگر تنظیم می کند می باشد . معیارهای اخلاقی را در روابط اقتصادی مردم حاکم می دانستند حتی ادام اسمیت خود معلم اخلاق بود و از دید اخلاق و فلسفه به اقتصاد می نگریست . همچنین قابل ذکر است که جایزه نوبل اقتصاد در سال 1998 به آمارتیاسن اقتصاد دانی داده می شود که کارهای او بیانگر پیوند عمیق اقتصاد و اخلاق است. اما به تدریج علم اقتصاد پس از عبور از علم گرایی مفرط قرن نوزدهم از مبنای اخلاقی خود به دور ماند.

  • در خصوص نظریه عرضه و تقاضا در اغلب موارد تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان یک مدل عرضه و تقاضا ارائه داد.
  • 1- فرض می کنیم که کالاهای مورد نظر دارای مطلوبیت نهایی مثبت هستند یا به عبارت ساده تر فرض بر این است که مقدار بیشتر ازهر کالا ترجیح دارد.
  • به این صورت در نهایت می تواند از اصول اقتصادی در بررسی رفتار و تحلیل های سیاسی استفاده کند.
  • مشتریان او حاضرند برای محصولات با کیفیت قنادی جان حتی هزینه بیشتری پرداخت کنند.
  • ۴- تطبیق و تشریح مسائل و مشکلات اقتصادی کشور با موضوعات مطرح شده در کلاس و ارائه راهکارهای علمی براساس مطالب تدریس شده.

در اقتصاد خرد ، همان طور که در بالا گفتیم، همه چیز در اشل و مقیاس ریز و کوچک دیده می شود. چه عواملی باعث می شود که کالا و خدماتی برای عده ای لوکس و برای قشر کثیری از جامعه، غیر قابل دسترس شود. کشش عرضه و کشش تقاضا روی فروش کالا و خدمات چگونه تاثیر می گذارد و تابع چه عواملی است.