اقتصادی خبرگزاری فارس | artofmarketing

ابلاغ دستورالعمل اصلاحی اعطای تسهیلات خرد/ افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به 200 میلیون تومان بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، سقف اعطای تسهیلات خرد را به 200 میلیون تومان افزایش داد. اکوایران یک سایت چند رسانه ای است که اخبار، اطلاعات، رویکردها و تحولات اقتصادی ایران و جهان را در قالب‌های مختلف خبری و تحلیلی با استفاده از ابزارهایی چون ویدیو، متن، پادکست، تصویر و سایر قالب های روزنامه‌نگاری در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. حتی یک تجارت نسبتاً ساده مانند رستوران وظیفه سرو کردن وعده های غذایی را به طیف وسیعی از مشاغل مانند سرآشپز، سرآشپزهای سس، کارگر آشپزخانه، خدمه ای که باید پای میزها قرار بگیرند، خوشامدگو مقابل در ورودی، تمیزکننده میزها، حسابدار برای بررسی قبوض و صورتحساب ها و … را شامل می شود.

حق و آزادی در ایران عزادار شد

رکورد تاریخی در بازار ارز ایران؛ نرخ دلار از ۴۵ هزار تومان عبور کرد نرخ دلار در بازارهای آزاد ایران روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه با افزایشی ۴۴۰ تومانی نسبت به روز گذشته رکورد تاریخی جدیدی بر جای گذاشت و به ۴۵ هزار و ۴۰ تومان رسید. نرخ دلار به ۴۵ هزار و ۲۳۰ تومان رسید نرخ دلار در بازار آزاد ایران نسبت به ریال طی روز شنبه ۲۲ بهمن‌ماه و هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب ۵۷ یک رکورد تاریخی دیگر بر جای گذاشت. با توجه به اهمیت رو به رشد بخش مالی اقتصاد، در عصر حاضر، تحلیلگران اصطلاح اقتصاد واقعی را به کار می‌گیرند تا بخش واقعی اقتصاد را که واقعاً با تولید کالاها و خدمات ارتباط دارد، از بخش مالی اقتصادی (یا اقتصاد کاغذی) تفکیک کند که مرتبط با خرید و فروش در بازارهای مالی است. سال ۹۹ سالی دیگر در مواجهه اقتصاد ایران با محدودیت‌های اقتصادی است که به خاطر تحریم‌ها به وجود آمده است.درآمد نقتی ایران در چندماه گذشته افت بسیار محسوسی کرده است و نشانه بارز آن سند بودجه است که سعی شده درآمدهای نفتی کمتر در آن اثر داشته باشد. سرنوشت ماندگاری تورم‌های بالا کشورهای با تورم بالا همواره در معرض از دست دادن اعتبار پول ملی خود و جایگزین شدن آن با سایر اسعار خارجی بوده‌اند. در حال حاضر با دردسترش قرارگرفتن هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال در این جوامع و همچنین توسعه استیبل‌کوین‌ها که حلقه اتصال ارزهای فیات مانند دلار به بازار ارزهای دیجیتال هستند، این ریسک که صندوق بین‌المللی پول از آن به عنوان Cryptoization Risk یاد می‌کند، در این کشورها رو به افزایش است.

http://beautyreview.ir

بصورتی‌که مجله خبری هنر مارکتینگ نرخ ذخیره قانونی تا یک دوره پس از اعمال شوک بوده و از دوره دوم به سمت صفر میل پیدا می‌کند.از طرف دیگر اثر نرخ ذخیره قانونی بر نرخ تورم مثبت بوده و نشان داده شده است که یک انحراف معیار شوک در نرخ ذخیره قانونی، نرخ تورم را کاهش می‌دهد. افزایش درآمدهای نفتی باعث افزایش نرخ رشد اقتصادی تا دو دوره پس از اعمال شوک شده و پس از آن به سمت صفر میل پیدا کرده است. با افزایش درآمدهای نفتی و در نتیجه آن افزایش درآمدهای دولت، مخارج دولت افزایش پیدا کرده و باعث افزایش تقاضا در داخل و در نتیجه آن افزایش رشد اقتصادی می‌شود.

قیمت طلا و سکه امروز 23 بهمن 1401 / سکه به کانال 25 میلیون تومانی بازگشت!

اگر قرار است بخشی از حل آن مشکلات باشید، باید بتوانید آنها را درک کنید. به موضوع از این زاویه نگاه کنید، در سال ۲۰۱۶ نیروی کار در کانادا به میزان ۱۹٫۴ میلیون نفر بر اساس گزارش استاتیک کانادا بوده است. میزان زیادی برای منابع تعیین کننده وجود دارد در حالی که آنها محدود نیز هستند.به دلیل این که منابع محدود هستند بنابر این کالاها و خدمات مبتنی بر این منابع نیز کم هستند. حال این مسئله را از با این نکته که خواسته های انسان بی نهایت است ترکیب کنید، متوجه خواهید شد که چرا «کمبود»یک مشکل است. از مهم‌ترین چالش‌ها و اولویت‌های کابینه آقای رئیسی رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. اگرچه از «مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی» و نیز «بهبود روابط بین‌المللی و رفع تحریم‌ها» به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم در کوتاه‌مدت یاد می‌شود.

دستیابی به هدف «توسعه پایدار» مستلزم 1) شناخت وضع موجود 2) شناخت وضع مطلوب، و 3) سیاست‏‌ها و راهکارهای مناسب برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است. در این راستا شناخت دلایل و پیامدهای نوسانات اقتصادی و عدم تعادل بازارها، اندازه‌گیری و ارائه شاخص‌های مرتبط، وضعیت موجود را تبیین نموده و طراحی مدل‌های تعادلی اقتصاد کلان (ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی) می‌‏تواند به تعیین فاصله وضع موجود و مطلوب و ارائه سیاست‏‌های مناسب منتج شود. مصوبه‌ای که به دلیل وجوه نوین و بی‌سابقه‌ای مانند درنظر گرفتن مصونیت قضایی برای خصوصی‌سازان این روزها مناقشات بسیاری برانگیخته است. به‌ویژه این‌که خصوصی‌سازی قرار است در شرایطی ادامه پیدا کند که منتقدانِ اقتصادی مدام از فراگیرشدن فساد و حتی سیستماتیک‌شدن آن در ساختار قدرت سخن گفته‌اند. در واکنش به انتقادها، قالیباف در جلسه‌ غیرعلنی از طرح «مولدسازی» دفاع کرد در میانه اعتراض‌ها به طرح سران سه قوه برای فروش اموال دولتی و ملی، چند نماینده مجلس خبر دادند که رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی دوشنبه ۱۷ بهمن توضیحاتی در جهت توجیه این طرح داده است.

  • دولت ها هم باید تصمیم بگیرند که بیشترین سرمایه خود را صرف حراست و حفاظت از محیط زیست نمایند یا این که به نیروی نظامی و ارتش اختصاص دهند.
  • آخرین قیمت ارز و طلا/ دلار تومان معامله شد امروز دلار در صرافی ملی به قیمت 43 هزار و 400 تومان عرضه شد.
  • در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است.
  • ه باور تحلیل گران فنی، طلا در سال جاری نه تنها می تواند به بالای محدوده هزار و 900 دلار برگردد، بلکه حتی احتمال شکست مرز 2 هزار دلاری و رفتن به سوی سطح 2 هزار و 300 دلاری وجود دارد.
  • اما دلیل این رکود و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر چیست؟ در ادامه به معرفی سه دلیل اصلی در این راستا می‌پردازیم.