اقتصاد خرد 2 کلینیک اقتصاد دکترعلی سعدوندی | artofmarketing

در این مطال قصد داریم مفهوم اقتصاد خرد و اهمیت آن را بررسی کنیم و ارکان اقتصاد خرد را مورد مطالعه قرار دهیم. در واقع اقتصاد خرد ، به بررسی تحلیل بازار، تحلیل رفتار مصرف کننده و تقاضای خانوار ها در خرید کالا و خدمات می پردازد. در مبحث خرد ، نقش بنگاه های اقتصادی به عنوان موتور محرک اقتصاد نیز بررسی می شود. جان مینارد کینز (۱۸۸۳-۱۹۴۵) که از دهه‌ی ۱۹۳۰ روی ایده‌های انقلابی‌اش در مورد چگونگی مدیریت اقتصاد توسط دولت کار می‌کرد، به تاثیرگذارترین اقتصاددان قرن بیستم تبدیل شد. همان‌طور که ایده‌های کینز اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داد، مارشال نیز در حوزه‌های مالی تاثیرگذار بود. مطالعه ی واحدهای منفرد اقتصاد به بخشی جدایی‌ناپذیر از مفهوم اقتصاد تبدیل شد.

این مسئله ممکن است منجر به ایجاد انحصار در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و درمان شود. همچنین ممکن است اثرات خارجی منفی وجود داشته باشند که بازار را مختل کنند. اگر هر گروهی، مثلاً پرستاران، دست به اعتصاب بزنند، بازار شکست خواهد خورد. تئوری اقتصاد خرد پی آر جی لیارد، از دیگر کتاب های مطرح این عرصه است که با استقبال عمومی مواجه شده است.

  • پیشاپیش از تمام پیشنهادات ارزشمند شما عزیزان در بهبود و غنای این اثر نهایت تشکر و قدردانی را داریم، لذا منت گذاشته و نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را به آدرس پست الکترونیکی ارسال فرمایید.
  • همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.
  • وقتی مقادیر بیشتری از نهاده متغیر به نهاده ثابت اضافه می شود ( در مثال بالا نهاده ثابت اجاق گاز و ساختمان است) تولید نهایی عامل متغیر کاهش خواهد یافت .
  • توضیح این که اقتصاد خرد بر پایه مبانی فکری اقتصاد آزاد یا کلاسیک بنا شده و تا قبل از سال‌های ۱۹۲۹ تفکر غالب در اکثر کشورها بوده است.
  • نشر نی در سال ۱۳۶۳ تأسیس شده و تاکنون در حوزه‌هایی چون ادبیات، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، دین، فلسفه، تاریخ،‌ روان‌شناسی، علوم طبیعی و هنر بیش از ۱۵۰۰ عنوان کتاب راهی بازار نشر کرده است.

پدر سوسیالیزم مجله خبری هنر مارکتینگی کسی جز مارکس نیست ، او در کتاب سرمایه که حاصل 20 سال زحمت وی در عین تهی دستی و فقر می باشد با دیدی انتقادی به نظام سرمایه داری ، سعی کرده است خواننده را تفهیم نماید که سرمایه داری خود موجبات انحدام خویش را فراهم می کند . او بدرستی بحرانهای اقتصادی سالهای آتی را پیش بینی کرده بود ، اساس بحث مارکس برروی نمایش تضاد درونی سرمایه داری و استثمار نیروی کار قرار دارد . این دوره اقتصاد خرد در واقع آموزش «حکمت» و تفکر صحیحه و فقط به روخوانی و حفظیات اقتصاد نمیگذره. اگه آدم مطالب این دوره رو عمیق یاد بگیره به نظرم در کل ابعاد زندگیش میتونه اثر خیلی خوبی بذاره و حسن تدریس دکتر سعدوندی اینه که روی درک کامل مفاهیم تمرکز میکنند و نه صرفا بیان عناوین درسی.

تفاوت به لحاظ حوزه مطالعه ای:

می خواهیم بدانیم که روابط و تعامل خریدار و فروشنده چگونه شکل می گیرد و تابع چه مولفه هایی است. همه این ها را با مدل های ریاضی، می توان اثبات، پیش بینی و بررسی و ارزیابی کرد. اگر چهار فرضیه بالا را بپذیریم می توانیم نقشه ترجیحات مصرف کننده را بدست آوریم . چنین نقشه ای ترجیحاتی از منحنی های بی تفاوتی بدست می آورد در نتیجه ابتداء بهتر است به تعریف منحنی های بی تفاوتی بپردازیم. کتاب نظریه اعتباری پول اثر آلفرد میچل اینس ترجمه پیام درخشان فرد توسط انتشارات آماره منتشر شده است. کتاب پول راستین دیجیتال اثر مجتبی فائزی توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

اقتصاد خرد به زبان ساده:

تکنولوژی عبارت است از روشهای شناخته شده برای ترکیب عوامل مختلف تولید به منظور تولید یک کالای خاص.در صورتی که در تکنولوژی موجود تغییراتی حاصل شود مثلاً پیشرفت تکنولوژی رخ دهد . تابع فوق تابع تقاضا نام دارد که در آن مقدار تقاضای کالای x و Px قیمت آن کالا است . جدول شماره که جدول تقاضا نام دارد تقاضای فرضی یک مصرف کننده را برای شکر در یک ماه نشان می دهد در این جدول مقادیر شکر تقاضا شده از طرف فرد در هر سطحی از قیمت شکر ادائه شده است. توضیح این که اقتصاد خرد بر پایه مبانی فکری اقتصاد آزاد یا کلاسیک بنا شده و تا قبل از سال‌های ۱۹۲۹ تفکر غالب در اکثر کشورها بوده است. بر اساس پایه‌های اقتصاد آزاد، جامعه همیشه در تعادل است و نیاز به دخالت هیچ عامل بیرونی حتی دولت نیست؛ اگر هر سیاستی از طرف دولت یا عامل بیرونی اعمال شود اگر چه در کوتاه مدت ممکن است بر روی برخی متغیرها تاثیرگذار باشد، اما در بلندمدت بی‌تاثیر است. لذا بر طبق این اصول، اقتصاد همیشه در تعادل دائمی و اشتغال کامل است.

http://beautyreview.ir