اقتصاد چین در برابر اقتصاد آمریکا | artofmarketing

تغییراتی که در اقتصاد جهانی با تغییر جایگاه کشورهای بزرگ تا سال ۲۰۵۰ روی خواهد داد، دارای ابعاد ژئوپلیتیکی عمیقی خواهد بود. افزایش سرمایه گذاری در سرمایه انسانی می تواند کیفیت نیروی کار را بهبود بخشد. این افزایش کیفیت منجر به بهبود مهارت ها، توانایی ها و آموزش می شود و از آنجا که کارگران ماهر بهره وری بیشتری دارند، این امر تأثیر قابل توجهی در رشد دارد. همچنین افزایش نیروی کار لزوماً میزان تولیدی را که باید تأمین شود تا بتواند معیشت اساسی کارگران جدید را تأمین کند، افزایش می دهد؛ بنابراین کارگران جدید باید حداقل به اندازه کافی تولید کنند تا این مسئله را جبران کنند و مصرف کننده خالص نباشند. کانادا توانست به سرعت از بحران مالی، به دلیل عواملی همچون سیاست‌های مالی پیش از بحران، داشتن سیستم مالی مناسب و قدرت اقتصادی بخش‌های غربی عبور کند. از سال 2010، روند رو به رشد اقتصاد کانادا از سر گرفته شد و در طول سال‌های 2010 تا 2013، به طور متوسط سالیانه 1.4 درصد رشد را تجربه کرده است.

  • شهرت فرانسه به عنوان کشوری که به امتیازات صاحبان مشاغل احترام می گذارد ، هنوز کاملاً شایسته است ، اما مدت زمان لازم برای راه اندازی تجارت و رسیدگی به مجوزهای ساختمانی افزایش یافته است.
  • کشورها اکثراً بجای تلاش جهت دستیابی به رفاه عمومی در جوامع شان بیشتر تلاش در انکشاف اقتصادی مینمایند.
  • در نتیجه سرمایه‌گذاری بیش از حد در بازار مسکن و بستگی داشتن قدرت مصرف‌کننده به اعتبار، اقتصاد آن به شدت تحت تاثیر بحران‌های مالی و اعتباری قرار گرفت.
  • امعه انگیزه و حرکت ایجاد یا فرهنگ عمومی را پایه ریزی کرد و گسترش داد و همینطور افکار عمومی را در رابطه با موضوع خاصی تبیین نمود.

اقتصاد اسپانیا در طول رکود بزرگ، با افزایش بیکاری بیش از 25 درصد و افزایش بدهی ملی با وجود تلاش برای ریاضت مالی، به‌شدت آسیب دید. در سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش تورم و هزینه‌های نیروی کار، سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش رقابت‌پذیری صادرات اسپانیا، از جمله ماشین‌آلات تولیدی و مواد غذایی، بهبود یافته است. با این حال، بی‌ثباتی سیاسی توانایی دولت برای حفظ اصلاحات بیشتر اقتصادی را مختل کرده است. 10 سال پیش از رکود بزرگ جهانی، از سال 1999 تا 2008، تولید ناخالص داخلی بریتانیا سالیانه به طور متوسط 2.8 درصد رشد داشت.

۲. ایالات متحده آمریکا دومین کشور پیشرفته جهان

درآمد سرانه هند تنها در سه دهه پس از استقلال در حدود ۱٪ افزایش یافته‌ است. از اواسط دهه ۱۹۸۰، هند به آرامی بازارهای خود را از طریق آزادسازی اقتصادی باز کرد. دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگی چون اینتل، گوگل، دل، AMD و غیره در این کشور واقع شده است و این کشور در زمینه علوم هوا فضا یک قدرت تمام عیار است. این مفهوم معمولاً با استفاده از برآوردهایی مانند تولید ناخالص داخلی، بر اساس افزایش ارزش بازار جمع شده کالاها و خدمات اضافی تولید شده، اندازه گیری می شود. آنچه که شواهد نشان می دهد، این است که کاهش مالیات، به ویژه برای افراد با درآمد بالا، راهی غیر موثر برای تحریک رشد اقتصادی است و اگر به کسری افزوده شود یا با کاهش سرمایه گذاری های حامی مالی همراه باشد، احتمالاً به اقتصاد آسیب می رساند. پس از یک دوره نتایج غیر مثبت QE، در اقتصاد، تدبیرات جدی‌تری در نظر گرفته شد که در نتیجه در اواخر سال 2005، سرعت رشد اقتصادی ژاپن، از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیشی گرفت.

قاره اروپا

این ممجله خبری هنر مارکتینگه موجب شد افراد صاحب فکر در درون و بیرون رسانه ها مفید بودن نظریه آزادی خواهانه را در جوامع دموکراتیک مورد سوال قرار دهند. این گونه استدلال شد که کم شدن تعداد رسانه ها، شنیدن دیدگاه های مهم و گاه غیر معمول را دشوارتر می سازد. بخش اعظم جمعیت جهان که اغلب در کشورهای توسعه نیافته زندگی می کنند از دستیابی به فناوری های ارتباطی محرومند.۹۵ درصد رایانه های جهان در ۲۹ کشور ثروتمند جهان متمرکز شده که فقط ۲۰ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده اند. از نظر اجتماعی و سیاسی، جامعه مدنی در این کشورها ضعیف است و قادر به ابراز وجود در مقابل دولت نیست. کشمکش های سیاسی در این کشورها معمولا به شکل تعارض های قومی، نژادی، مذهبی و محلی بروز می کند و غالبا پراکنده و خشونت آمیز است. در این کشورها مشارکت سیاسی عمومی یا محدود است و یا اینکه به طور مستقیم به وسیله دولت برانگیخته و هدایت می شود و به طور کلی مشارکت دموکراتیک و نهادینه، عرصه زیادی برای بروز و ظهور ندارد.

۷. کانادا

جمع آوری ماهواره ها، فیلترینگ سایت های اینترنتی، جلوگیری از ایجاد تلویزیون خصوصی و مسایلی از این دست از جمله مشکلاتی است که در کشورهایی همچون ایران وجود دارد. جمع آوری ماهواره ها طی دو سال اخیر وارد فاز تازه ای شده و از تابستان سال جاری نیز با اجرای عملیات راپل یا بندبازی در برج های بلند مسکونی، شرایط جدیدی را پیش روی شهروندان قرار داده است. فیلترینگ سایت های اینترنتی که چند سال پیش با هدف مسدود ساختن دسترسی به سایت های مستهجن آغاز شد، به مرور زمان سایت های خبری، سیاسی و حتی اجتماعی را نیز دربرگرفت.حتی در برخی شرایط شاهد اختلال در ارسال و دریافت پست الکترونیک هستیم.

http://beautyreview.ir