اقتصاد چین در برابر اقتصاد آمریکا | artofmarketing

همچنین تا نوامبر 2022، نرخ تورم آلمان 10 درصد رسیده که بالاترین حد خود از زمان اتحاد مجدد آلمان است. آلمان با جمعیت 83.9 میلیون نفر (تقریباً 16 درصد از جمعیت 28 اتحادیه اروپا) یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرفی ازنظر اندازه جمعیت و قدرت خرید در اروپا است. خودروسازی، تولید ماشین‌های صنعتی، تجهیزات خانگی و تولیدات مواد شیمیایی از اصلی‌ترین صنایع آلمان هستند. به دلیل وابستگی به صادرات کالاهای سرمایه‌ای، اقتصاد این کشور در سال 2008 و در خلال بحران مالی با یک عقب‌گرد قابل توجه همراه شد. در حال حاضر، اقتصاد آلمان را می‌توان در میانه چهارمین انقلاب صنعتی آن به خاطر عصر اینترنت و دیجیتال در نظر گرفت.

نگاهی به آینده‌ی تولید ناخالص داخلی جهان

اندونزی با مجله خبری هنر مارکتینگ ناخالص داخلی 1.06 تریلیون دلار تا سال 2020 کشور شانزدهم در میان قدرت های اقتصادی جهان بود. اقتصاد اندونزی بزرگ‌ترین اقتصاد در آسیای جنوب شرقی است و عمدتاً مبتنی بر صنعت صادرات کالا است. صادرات عمده شامل زغال‌سنگ و فرآورده‌های نفتی، علاوه بر کالاهای کشاورزی مناسب برای مصارف صنعتی، مانند لاستیک و روغن نخل است.

  • سرمایه گذاری از روشهای قابل اطمینان تر برای مهاجرت به ایتالیا است ، این کشور زمینه های سرمایه گذاری را برای خارجی ها نسبتا هموار کرده و کارت اقائم دائم را به آنها اعطا می کند.
  • برخی از این کشورها چون خود را به هیچکدام از دو بلوک متعهد نمی‌دانستند نام کشورهای غیر متعهد را بر خود نهادند.
  • در زمان مدل سه جهان، گرین‌لند از تجارت بین المللی محروم شده و دانمارک انحصاری شدید بر تجارت گرین‌لند اعمال می‌کرد و فقط دادوستدی ضعیف با اسکاتلند را مجاز می‌دانست.
  • البته چون غالب این نظریه پردازان، توسعه را به معنای رواج ارزش های غربی می دانستند، خود به خود تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای را ابزاری در دستیابی به این هدف تلقی و گسترش آن را توصیه می کردند.
  • پس رشد یک مفهوم کمی است و دوره محاسبه رشد اقتصادی معمولاً یکساله با اندازه گیری شاخصهای تولید ناخالص ملی سرانه، تولید خالص ملی ، تولید ناخالص داخلی و تولید خالص داخلی بصورت سرانه میباشد.
  • براساس مدل قدیمی سه جهان، عربستان سعودی نه هم‌ ردیف با ایالات متحده بود و نه بخشی از بلوک اتحاد شوروی یا بلوک شرق.

مانند تووالو، بسیاری از کوچک‌ترین اقتصادهای جهان ازجمله نائورو ، پالائو و کیریباتی در اقیانوسیه قرار دارند. این کشورها همچنین برای بیش از یک‌سوم اشتغال‌زایی خود به صنعت گردشگری متکی هستند. آزادسازی اقتصاد هند از دهه 1990 رشد اقتصادی را تقویت کرده است، اما مقررات تجاری غیرقابل انعطاف، فساد گسترده و فقر مداوم چالش‌هایی را برای توسعه مداوم ایجاد می‌کند. ارزش‌ها در میلیون دلار آمریکا ارائه گشته‌اند و مرتب‌سازی بر پایه آمار بانک جهانی انجام گرفته‌است.

رتبه‌بندی کشورها بر اساس شاخص اسمی GDP

درواقع در مناطق شمالی اقتصاد توسعه‌یافته‌تر و مناطق جنوبی با اقتصادی توسعه‌نیافته روبه‌روست. ایتالیا به‌دلیل بدهی عمومی بسیار بالا، سیستم قضایی ناکارآمد، سیستم بانکی ضعیف، بازار کار ناکارآمد با بیکاری مزمن جوانان، با رشد اقتصادی دائمی کندی مواجه است. کشور هند با تولید ناخالص داخلی 2.66 تریلیون دلاری در سال 2020، ششمین قدرت اقتصادی در جهان است که بیش از 7 درصد کمتر از سال 2019 رشد داشته است.

http://beautyreview.ir

رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 معادل 5/1 درصد و در سال ۲۰۲۲ معادل 9/1 درصد است. آلمان پیشرفته‌ترین کشور دنیا در زمان جنگ جهانی دوم بود و در حال حاضر هم بین 9 کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید مراکز فناوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید.

شش عامل رشد اقتصادی