اقتصاد چین در برابر اقتصاد آمریکا | artofmarketing

افزایش سرمایه گذاری در سرمایه های فیزیکی، مانند کارخانه ها، ماشین آلات و جاده ها، هزینه فعالیت اقتصادی را کاهش می دهد و در نتیجه کارخانه ها و ماشین آلات به بهره وری بیشتری می رسند. به عنوان مثال، داشتن یک سیستم بزرگراهی قوی می تواند باعث کاهش ناکارآمدی در انتقال مواد اولیه یا کالاها در سراسر کشور شود که می تواند تولید ناخالص داخلی آن را افزایش دهد. استفاده از بنزین به روش بهتر و سازنده تری برای حمل و نقل کالاهای تولیدی و توزیع موثرتر کالاهای نهایی تبدیل شد. فناوری پیشرفته این امکان را به کارگران می دهد تا با همان ترکیب کالاهای سرمایه ای، با تلفیق آن ها به روش های جدید و بهره وری، تولید بیشتری داشته باشند. مانند رشد سرمایه، نرخ رشد فنی نیز به میزان پس انداز و سرمایه گذاری بسیار وابسته است؛ زیرا پس انداز و سرمایه گذاری برای انجام تحقیق و توسعه ضروری است.

۵. آلمان

مجله خبری هنر مارکتینگ ایالات‌متحده اولین و یکی از برترین قدرت های اقتصادی جهان است که با تولید ناخالص داخلی اسمی اندازه‌گیری می‌شود. بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی، بخش خدمات اقتصادی است که شامل امور مالی، املاک، بیمه، خدمات حرفه‌ای و تجاری و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی 30 هزار و 74 میلیارد دلاری را به‌عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال 2022 معرفی کرده است. آمریکا با اقتصاد 25 هزار و 35 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با 11 هزار و 665 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. ایران با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و 449 میلیارد دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2021 نیز در رتبه 21 جهان میان بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته بود. مدیران و کارشناسان در حال توسعه شکل جدیدی از اقتصاد بازار آزاد در هند هستند تا رشد به بیشترین میزان برسد.

  • تولید ناخالص داخلی – فهرست کشورها – ارزش فعلی، ارزش های قبلی، پیش بینی، آمار و نمودار.
  • زمانی که چین در سال 1978، برنامه اصلاحات اقتصادی خود را آغاز کرد، با تولید ناخالص داخلی اسمی 214 میلیارد دلار، در جایگاه نهم این رتبه بندی قرار داشت؛ 35 سال بعد با افزایش تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور به 9.2 تریلیون دلار، به جایگاه دوم جهش پیدا کرد.
  • یکی از این موارد، وجود جوامع متعدد با تفکرهای ارزشمندی است که کارآفرینی را حمایت و تشویق می‌کنند؛ اتفاقی که به نوآوری و نهایتا رشد اقتصادی منتهی می‌شود.
  • ایی فقیر و بی‌ثبات که رشد جمعیت، بی‌سوادی و مرگ‌ومیر بالا دارند شناخته می‌شوند.
  • نکته قابل توجه، ثبات نسبی شاخص برابری قدرت خرید طی سال‌های مختلف در یک کشور بوده و کمتر تحت تاثیر عواملی مانند نرخ تورم است.

عمدتا به دلیل وجود حباب در دارایی ژاپن، رشد اقتصادی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. در پاسخ، مقامات، این کسری بودجه را به علت سرمایه‌گذاری‌های عظیم در بخش پروژه‌های عمرانی بیان کردند اما این کار به نظر نمی‌رسید که بتواند اقتصاد را از رکود پیش آمده خارج کند. در پی آن، دولت ژاپن، تعدادی اصلاحات ساختاری را برای کاهش فشار وارد شده به بازار مالی طراحی کرد، اما با این حال، اقتصاد این کشور در سال‌های 1999 و 2004 باز هم با رکود مواجه شد. اعتبارسنجی بانکی که در شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می شود؛ نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی و در نتیجه رشد یا افت اقتصادی یک کشور دارد. وجود چک های برگشتی، تاخیر در پرداخت بدهی های خود به نظام بانکی و دیرکرد آن ها و سایر موارد و عوامل دیگر در نهایت سبب می شوند تا اقتصاد یک کشور رو به زوال رود.

http://beautyreview.ir

، لهستان، ایتالیا، سوئیس، انگلیس و اتریش بیشترین میزان تجارت را داشته است. به نظر برخی کارشناسان دلیل تجارت بیشتر آلمان با کشور چین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و واردات مواد بهداشتی از این کشور بوده است. کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، مکزیک، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا، عربستان، تایوان، مصر و استرالیا نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا بیستم از این نظر قرار گرفته‌اند. سرمایه گذاری در کانادا بهترین راه مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است اما باید متذکر شویم که در روش مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری پیچیدگی هایی وجود دارد که باید بتوانید با موفقیت از آنها عبور کنید. کشور برزیل در سال 2017 از یک رکود شدید خارج شد و در این مسیر به یک سری رسوایی‌های فساد در سطح بالا دچار شد. در پی این رویدادها، برزیل مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی عمده را با هدف مهار مخارج عمومی و بدهی، سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌های انرژی، کاهش موانع سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود شرایط بازار کار انجام داد.

نگاهی بر اقتصاد ایالات متحده آمریکا

کشورهای دیگر که غالباً توسعه نیافته بودند و در قالب هیچ کدام از این دو جهان نمی‌گنجیدند به جهان سوم معروف شدند. برخی از این کشورها چون خود را به هیچکدام از دو بلوک متعهد نمی‌دانستند نام کشورهای غیر متعهد را بر خود نهادند. در محافل آکادمیک بیشتر از اصطلاحات کشورهای جنوب یا در حال توسعه در اشاره به کشورهای جهان سوم استفاده می‌شود. خزانه ملی آمریکا هر ساله از آمریکایی‌ها مالیات بر درآمد و مالیات فروش اخذ می‌کند. بسیاری از ایالات نیز به نوبه خود از شهروندان ساکن در ایالت خود مالیات بر درآمد و مالیات مالکیت زمین نیز دریافت می‌کنند.