بزرگ ترین اقتصاد های جهان در 2021 با 5 کشور اقتصادی بزرگ دنیا آشنا شوید تاپ فایو بست | artofmarketing

اقتصاد ایالات‌متحده اولین و یکی از برترین قدرت های اقتصادی جهان است که با تولید ناخالص داخلی اسمی اندازه‌گیری می‌شود. بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی، بخش خدمات اقتصادی است که شامل امور مالی، املاک، بیمه، خدمات حرفه‌ای و تجاری و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی 30 هزار و 74 میلیارد دلاری را به‌عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال 2022 معرفی کرده است. آمریکا با اقتصاد 25 هزار و 35 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با 11 هزار و 665 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. ایران با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و 449 میلیارد دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2021 نیز در رتبه 21 جهان میان بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته بود. مدیران و کارشناسان در حال توسعه شکل جدیدی از اقتصاد بازار آزاد در هند هستند تا رشد به بیشترین میزان برسد.

  • یک عامل مهم نبود طبقه متوسط است—میلیون‌ها نفر در طبقه اقتصادی پایین و یک جمعیت بسیار کم از طبقه بالا که کنترل ثروت و منابع کشور به دست آنهاست.
  • اعتبارسنجی بانکی که در شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می شود؛ نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی و در نتیجه رشد یا افت اقتصادی یک کشور دارد.
  • شواهد این مقاله سازگاری مناسبی با مدل های که در آن هزینه تکنولژی‌های جدید، با تطبیق با سطح تولید جدید، به اندازه کافی کاهش می یابد دارد.
  • افرادی که به خدمات بهداشتی یا درمانی دسترسی ندارند، از بهره وری پایین تری برخوردار هستند.

مجله خبری هنر مارکتینگ خوشه‌ای ریلاینس اینداستریز، شرکت نفت هند، شرکت نفت و گاز طبیعی، بانک مرکزی هند و بهارات پترولیوم به عنوان بزرگترین شرکت‌های هندی با تولید ناخالص داخلی بسیار زیاد شناخته می‌شوند. در علم اقتصاد، GDP جهانی را با اضافه کردن درآمد ناخالص ملی برای هر کشور در جهان محاسبه می‌کنند؛ در نتیجه، با اضافه شدن ارزش افزوده درآمدهای ناشی واردات، ارزش پول ناشی از صادرات نیز کاهش پیدا خواهد کرد. درآمد ناخلص داخلی یعنی GNI با GDP دو مفهوم کاملا جداگانه هستند چرا که GNI به‌نوعی نشانگر تاثیرات ناشی از تجارت جهانی و محلی نیز هست. برزیل دارای اقتصاد پایدار و قویی است و سرمایه گذاران بین المللی برزیل را به جهت داشتن منابع طبیعی و کشاورزی غنی تحسین می کنند ، کشورهای ایالات متحده ، چین و آرژانتین از ذی نفعان اقتصادی برزیل هستند.

ترین ها

عمدتا به دلیل وجود حباب در دارایی ژاپن، رشد اقتصادی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. در پاسخ، مقامات، این کسری بودجه را به علت سرمایه‌گذاری‌های عظیم در بخش پروژه‌های عمرانی بیان کردند اما این کار به نظر نمی‌رسید که بتواند اقتصاد را از رکود پیش آمده خارج کند. در پی آن، دولت ژاپن، تعدادی اصلاحات ساختاری را برای کاهش فشار وارد شده به بازار مالی طراحی کرد، اما با این حال، اقتصاد این کشور در سال‌های 1999 و 2004 باز هم با رکود مواجه شد. اعتبارسنجی بانکی که در شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می شود؛ نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی و در نتیجه رشد یا افت اقتصادی یک کشور دارد. وجود چک های برگشتی، تاخیر در پرداخت بدهی های خود به نظام بانکی و دیرکرد آن ها و سایر موارد و عوامل دیگر در نهایت سبب می شوند تا اقتصاد یک کشور رو به زوال رود.

۵. آلمان

هیچ سازمانی مثل حزب‌های سیاسی یا اتحادیه‌های کارگری در این کشور وجود ندارد. براساس مدل قدیمی سه جهان، عربستان سعودی نه هم‌ردیف با ایالات متحده بود و نه بخشی از بلوک اتحاد شوروی یا بلوک شرق. در عین حال آن چه در پیش بینی‌های اقتصادی بیش از همه دارای اهمیت دوچندان است، سرعت قابل توجه اقتصادهای جنوب شرق آسیا مانند ویتنام است که در کنار کشورهایی مانند کره جنوبی و سنگاپور بلوک اقتصادی شرق آسیا را قدرتمندتر خواهند کرد.

کشورهای دیگر که غالباً توسعه نیافته بودند و در قالب هیچ کدام از این دو جهان نمی‌گنجیدند به جهان سوم معروف شدند. برخی از این کشورها چون خود را به هیچکدام از دو بلوک متعهد نمی‌دانستند نام کشورهای غیر متعهد را بر خود نهادند. در محافل آکادمیک بیشتر از اصطلاحات کشورهای جنوب یا در حال توسعه در اشاره به کشورهای جهان سوم استفاده می‌شود. خزانه ملی آمریکا هر ساله از آمریکایی‌ها مالیات بر درآمد و مالیات فروش اخذ می‌کند. بسیاری از ایالات نیز به نوبه خود از شهروندان ساکن در ایالت خود مالیات بر درآمد و مالیات مالکیت زمین نیز دریافت می‌کنند.

http://beautyreview.ir