تازه های اقتصاد | artofmarketing

در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است. نزدیک به یک سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و اکنون، با کشف واکسن وآغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف، کسب و کارها در حال ورود به مرحله بهبود و بازسازی‌اند. اما بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت‌ها را به طور جدی اعمال و واکسیناسیون را نیز آغاز کرده‌اند، حداقل تا پایان تابستان ۲۰۲۱ درگیر بیماری کووید-۱۹ خواهند بود.

مستند کوتاه – برای آزادی

اقتصاد، برآیندِ کلیه فرایندهایی است که فرهنگ، ارزش، آموزش، تکامل تکنولوژیکی، تاریخ، سازمان اجتماعی، ساختار سیاسی، سیستم‌های قانونی، جغرافیا و همین‌طور مواهب طبیعی را در بر می‌گیرد. این عوامل زمینه، محتوا و شرایطی را تعیین می‌کند که یک اقتصاد در آن عمل می‌کند. برخی فرهنگ‌ها اقتصادهای مولدتری را به وجود می‌آورند و لذا ارزش یا تولید ناخالص داخلی بیشتری را تولید می‌کنند. یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست. مجله اقتصاد پولی، مالی ( دانش و توسعه سابق) فقط مقاله‌های تخصصی در زمینه اقتصاد پولی و مالی را به چاپ می رساند. تقریباً هر مشکلی که امروز جهان با آن روبرو است ، از گرم شدن کره زمین ، گرفته تا فقر در جهان ، گرفته تا درگیری ها در سوریه، افغانستان و سومالی، از بعد اقتصادی برخوردار است.

http://beautyreview.irاز این‌رو هدف این مطالعه مجله خبری هنر مارکتینگ آثار ناشی از اعمال سیاست‌های پولی بر متغیرهای کلان اقتصادی با توجه به درآمدهای نفتی است. در این مطالعه به منظور سیاست پولی از متغیرهای نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین نرخ ذخیره قانونی استفاده شده است؛ استفاده از چنین متغیرهایی برای سیاست پولی در مطالعات مختلف اقتصادی چه در داخل و چه در خارج مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به محدودیت دسترسی به اطلاعات و همچنین سایر محدودیت‌های موجود، متغیرهای کلان اقتصادی در نظر گرفته شده در این مطالعه نیز نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم هستند. برای اندازه‌گیری نرخ رشد اقتصادی از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت استفاده شد.

  • نتایج این مطالعه نشان داد که افزایش نرخ سود بانکی، نرخ رشد اقتصادی را حداقل تا دو سال پس از اعمال شوک کاهش داده است و پس از ان اثر شوک به سمت صفر میل پیدا می‌کند.
  • اساسا اقتصاد یکسری اطلاعات برای حفظ کردن نیست هر چند که اطلاعات اساسی ای وجود دارد که باید آن ها را دانست.
  • ابلاغ دستورالعمل اصلاحی اعطای تسهیلات خرد/ افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به 200 میلیون تومان بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، سقف اعطای تسهیلات خرد را به 200 میلیون تومان افزایش داد.
  • عراق چقدر ارز دارد؟ مشاور اقتصادی نحست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور به اندازه نیاز خود برای واردات 20 ماه آینده ارز دارد.

ه باور تحلیل گران فنی، طلا در سال جاری نه تنها می تواند به بالای محدوده هزار و 900 دلار برگردد، بلکه حتی احتمال شکست مرز 2 هزار دلاری و رفتن به سوی سطح 2 هزار و 300 دلاری وجود دارد. در این وضعیت سکه بازان می توانند تا حدی با خیال راحت تری اقدام به نگه داری دارایی خود کنند. پایگاه خبری اقتصادآنلاینمیباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. ج) به نمایندگان این امکان را می دهد تا از مقیاس های اقتصادی استفاده کنند. با این حال، تخصص فقط در صورتی معنی دارد که کارگران بتوانند از مبلغی که برای انجام کارهای خود دریافت می کنند برای خرید سایر کالاها و خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند.

برای این منظور داده‌های تحقیق از ماتریس SAM سال 1390 مرکز پژوهش‌های مجلس و جدول داده–ستانده سال 1395 بانک مرکزی گردآوری گردید. همچنین، جهت تجزیه‏وتحلیل داده‏ها از مدل تعادل عمومی محاسبه‌پذیر پویای بازگشتی و نرم‏افزار MathLab استفاده شد. نتایج نشان داد نرخ غیررسمی ارز و قیمت نفت خام تأثیر معکوس و شاخص کل سهام و بودجه دولت تأثیر مستقیم بر سودآوری شبکه بانکی دارد؛ به‌طوری‌که اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به نرخ غیررسمی ارز وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 73/1، 01/2 و 57/2 درصد کاهش می‌یابد. همچنین، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به قیمت نفت خام وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 41/1، 63/1 و 03/2 درصد کاهش می‌یابد. علاوه براین، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به شاخص کل سهام وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 47/0، 97/0 و 52/1 درصد افزایش می‌یابد. درنهایت، اگر شوک مثبت به‌اندازه 2%، 5% و 10% به بودجه دولت وارد شود، سودآوری شبکه بانکی حداکثر به‌ترتیب 38/0، 44/0 و 61/0 درصد افزایش می‌یابد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سال ۱۴۰۵ هم انجام نخواهد شد