توسعه اقتصادی کشورها برتری تکنولوژی در گذشته رسانه اقتصادی و اجتماعی دورنما | artofmarketing

به رغم چالش‌های مجله خبری هنر مارکتینگ و در سطح جهان که به طور مداوم در حال وقوع هستند، اقتصاد ایالات متحده،همچنان قدرتمندترین اقتصاد جهان است. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی اسمی ایالات متحده تا پایان سال 2019، 21 تریلیون دلار( 21هزار میلیارد دلار) باشد. اقتصاد این کشور حدود 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد ایالات متحده دارای شاخص‌ها و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است که تقریبا 80 درصد تولید جهانی را در دست دارد.

http://beautyreview.ir

علاوه بر این ، تحصیل در دانشگاه های چین دارای مزیت های زیاد از قبیل پذیرش راحت تر و هزینه های مقرون به صرفه است و به همین دانشجویان مهاجرت تحصیلی و کار و اقامت پس از تحصیل را به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن در چین انتخاب می کنند. دیگو کومین، ویلیام ایسترلی و اریک گانگ در مقاله‌ای که با این پرسش ” آیا ثروت ملل در 1000 سال قبل از میلاد مسیح تعیین شده است؟” به بررسی تاثیر تلاش مردم کشورها در گذشته بر توسعه اقتصادی امروزه آن ها پرداخته‌اند. “جهان دوم” به کشورهای کمونیست-سوسیالیست سابق، کشورهای صنعتی (سابقاً بلوک شرقف حوزه نفوذی اتحاد جماهیر سوسیالیست شوروی)، امروزه روسیه، اروپای شرقی (مثل لهستان) و برخی کشورهای ترک (مثل قزاقستان) و همچنین چین، اطلاق می‌شود.

دیدگاه در “20 اقتصاد برتر جهان”

مقدار اسمی GDP یک منطقه با استفاده از اطلاعات به‌روز در مورد قیمت‌های بازار و همچنین تغییراتی که در اثر تورم ایجاد شده، محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن نرخ تورم در محاسبات تولید ناخالص داخلی، شاخص اسمی GDP می‌تواند زمان‌هایی که قیم در یک اقتصاد افزایش پیدا می‌کند را نشان دهد. علاوه بر این، نرخ ناشی از افزایش قیمت در یک اقتصاد به عنوان یک فاکتور مهم در محاسبه شاخص اسمی GDP در نظر گرفته می‌شود. ژاپن با تولید ناخالص داخلی اسمی ۵٫۶ تریلیون سومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهد ماند و اقتصاد با تقاضای شدید خارجی و حمایت گسترده مالی در داخل کشور پویاتر خواهد شد.

چکیده ای از شرایط اقتصادی کشور چین

از خصوصیات مشترک کشورهای جهان سوم این است که تقریبا در همه این کشورها کم و بیش سابقه حضور وحاکمیت استعمار وجود دارد که البته چگونگی و شکل آن متفاوت است. براساس مدل قدیمی سه جهان، عربستان سعودی نه هم‌ ردیف با ایالات متحده بود و نه بخشی از بلوک اتحاد شوروی یا بلوک شرق. ذخائر نفت عربستان سعودی در سال ۱۹۳۸ کشف شد و پیشرفت برای بهره‌برداری از این ذخائر در سال ۱۹۴۱ آغاز گشت. تا آن زمان عربستان سعودی کشوری با فرهنگ قومی و قبیله‌ای عربی بود و حتی امروز کشوری بسیار پیرو سنت قدیم و محافظه‌کار است که حکومت پادشاهی دارد.

قدرت های اقتصادی جهان؛ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در اقتصاد

با استفاده از این روش درواقع تفاوت هزینه زندگی در کشورهای مختلف نیز تعدیل و در نظر گرفته می‌شود. یپش بینی‌ها حاکی از تولید ناخالص داخلی ۵۸ تریلیون دلاری چین در برابر تولید ناخالص داخلی ۳۴ تریلیون دلاری آمریکاست. در این شرایط چین ۲۰ درصد از اقتصاد جهان را در اختیار خواهد داشت و از هند ۱۵ درصد و از آمریکا ۱۲ درصد بزرگتر خواهد بود.

  • بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا هم آلمان است که تقریبا ۲۰ درصد وسایل نقلیه‌ی موتوری جهان را صادر می‌کند.
  • هند با داشتن یکی دیگر از بزرگترین اقتصادهای جهان در 2021، حالا کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه را کنار زده و به ژاپن نزدیک می‌شود.
  • تا پیش از انقلاب دات کام در سال ۲۰۰۰، آمریکا از نظر بهره وری اشتغال و سرمایه در میان کشورهای توسعه یافته در بالاترین جایگاه قرار داشت، اما طی دو دهه گذشته روند بهره وری آمریکا به تدریج تغییر کرد و مسیری کاهشی را طی کرد.
  • با این حال، در سال 2010، تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور، 1.7 درصد افزایش را تجربه کرد.