درس اقتصاد خرد- دوره فرعی مکتب خونه | artofmarketing

برای نمونه، یک محقق اقتصاد کلان امکان دارد که به مطالعه بررسی کاهش مالیات بر درآمد بر تولید کل کالاها و خدمات بپردازد. در زمینه تحلیل این مسئله فرد باید بررسی کند که چگونه کاهش مالیات بر تصمیمات خانواده‌ها در رابطه با میزان پول در نظر گرفته شده برای مخارج کالاها و خدمات، تاثیرگذار خواهد شد. با توجه به ارتباط ذاتی میان اقتصاد کلان و اقتصاد خُرد ، این دو زمینه با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. تصور علم اقتصاد خرد بر این است که بازارها، رقابتی است و خریداران و فروشندگان زیادی در بازار هستند و هیچ کدام نمی توانند روی قیمت تاثیرگذار باشند.

  • کتاب اقتصاد خرد نوشته دومینیک سالواتوره از جمله کتاب های مطرحی در این عرصه است که در سال ۱۹۷۴ میلادی منتشر شد و نشر نی در سال۱۳۸۶ با ترجمه حمید رضا ارباب منتشر شد.
  • این مسئله ممکن است منجر به ایجاد انحصار در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و درمان شود.
  • مثل بازار بورس که روانشناسی بازار و تکنیک های تابلوخوانی، بعضا از تحلیل های تکنیکال و فاندمنتال، مهم تر است.
  • «تقاضا» بیانگر مقدار کالایی است که مشتریان قصد دارند با توجه به هر واحد قیمت کالا، آن را بخرند.
  • شایستگی و کاربرد مدل شایستگی در مدیریت منابع انسانی | یکی از مهم ترین ویژگی…

حالا جان باید بلوبری را از تامین کننده دیگری با قیمت‌های بالاتر خریداری کند. او مجبور است قیمت کلوچه بلوبری را در قنادی خود با حاشیه کمی افزایش دهد یا متحمل ضرر شود. اینگونه است که تغییر در عرضه و تقاضا می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. کمبود نقدینگی در اقتصاد خرد ایران (بنگاه های تولیدی و خدماتی خصوصی) مشهود است و در مقابل، فزونی نقدینگی را در اقتصاد کلان شاهد هستیم. بخشی از گرانی کالا ها و خدمات و افزایش نرخ ارز و سکه و زمین، مربوط به حجم عظیم نقدینگی سرگردان است که بازار سفته بازی را به جای تولید، ‌رونق می بخشد. مثلا در فروردین ۹۸ شاهد بودید که پیاز در ایران، به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسید.

تفاوت بین اقتصاد خرد و کلان

در یک سیستم اقتصادی که عامل کار فراوان و ارزان و در مقابل سرمایه کمیاب است بدون شک تمایل به انتخاب تکنیک کار بر وجود دارد . یک بنگاه زمانی به وجود می آید که یک نفر یا گروهی از افراد تصمیم به تولید کالا یا خدماتی می گیرند که برای آن کالا یا خدمات تقاضای از بیرون می بینند . در اکثر موارد بنگاه ها برای کسب سود ایجاد می شوند آنها به تولید می پردازند چون می توانند تولیدات خود را به ارزش بیشتری از هزینه تولید بفروش برسانند اما در این میان بین بنگاه هایی که سود کسب می کنند نیز تفاوتهای مهمی وجود دارد . این تفاوتها متأثر از عملکرد درونی آنها ، نحوه رقابت با بنگاه های دیگر ، تعداد بنگاه های تولید کننده یک کالا، اندازه بنگاه ها در رابطه بیرونی بنگاه ها با یکدیگر می باشند.

http://beautyreview.ir

دراین قسمت به مجله خبری هنر مارکتینگ بنگاه ، عوامل موثر بر آن و منحنی بنگاه پرداخته می شود. بطورکلی عرضه حاصل رفتار تولید کننده است که بر اساس هدف مشخصی شکل می گیرد در این بحث فرض می شود هدف تولید کننده کسب حداکثر سود است . بنابراین درک می شود که عرضه کالا یا خدمت وابسته به عوامل موثر بر سود تولید کننده می باشد. هزینه تولید بنگاه به عوامل زیادی از جمله مقدار عوامل تولید مورد نیاز، قیمت آنها و تکنولوژی بکارگرفته شده بستگی دارد.

تاریخچه‌ی علم اقتصاد خرد

پس مشخص است که قانون تقاضا بیان کننده یک رابطه تابعی قیمت و مقدار تقاضای یک کالا است که در قالب معادله ریاضی به فرم کلی بصورت زیر نمایش داده می شود. تقریباً مانند کتاب دوتایی در مورد اقتصاد کلان، کتاب کروگمن و ولز که مبانی اقتصاد خرد را توضیح می دهد، در دسترس است، به زیبایی نوشته شده است و بیشتر هر چیزی را که باید در مورد این رشته بدانید را پوشش می دهد. بهترین تلاش خود را می کند که هنگام توضیح مفاهیم خود از اصطلاحات تخصصی استفاده نکند و از مثال های واقعی زیادی استفاده می کند تا درک آنها را تا حد امکان آسان کند.

روش دوم) داوطلبانی که پایه اقتصاد خرد قوی ولی ریاضی ضعیف دارند: