سهم کشورها از اقتصاد 94 تریلیون دلاری جهان را در یک اینفوگرافیک ببینید دیجی‌کالا مگ | artofmarketing

اگرچه در طول 35 مجله خبری هنر مارکتینگ گذشته رشد عظیمی را تجربه کرده است، کارشناسان اصطلاح جدیدی را با نام “نرمال جدید” در خصوص رشد اقتصادی این کشور به کار برده‌اند. اقتصاد سوئیس، بلژیک، سوئد، اتریش و ایرلند نزدیک به نصف اقتصاد ایران در سال 2022 محاسبه شده است. صندوق بین‌المللی پول تولید ناخالص داخلی سوئیس را 737 میلیارد دلار، بلژیک را 723 میلیارد دلار، سوئد را 684 میلیارد دلار، اتریش را 599 میلیارد دلار و ایرلند را 666 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است. به علاوه، شاخص PPP آمریکا نیز همین میزان یعنی 21.44 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. اقتصادهای گوناگون جهان چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟ در این نمودار با استفاده از داده‌ها و برآوردهای صندوق بین‌المللی پول به تولید ناخالص داخلی کشورها در سال ۲۰۲۱ نگاه می‌کنیم.

روش های تولید رشد اقتصادی

ما با ساکنان پنج کشوری که پتانسیل بالای رشد دارند صحبت کردیم که بفهمیم آنها چگونه با این تغییرات سریع کنار می‌آیند، زندگی در این مناطق چه مزایایی برایشان دارد، و به مرور که اقتصاد کشورشان رشد می‌کند با چه مشکلاتی روبرو میشوند. افزایش کالاهای سرمایه ای، نیروی کار، فناوری و سرمایه انسانی همگی می توانند به این فرآیند کمک کنند. افرادی که به خدمات بهداشتی یا درمانی دسترسی ندارند، از بهره وری پایین تری برخوردار هستند.

ژاپن

به همین دلیل اینکه تصور کنیم، دهکده جهانی ترسیم شده توسط مک لوهان، دهکد ه ای کاملا واقعی با جمعیتی همگن است چندان تصور صحیحی نیست و حتی تصوری موهوم و گمراه کننده است. پیشینه تاریخی کاربرد اصطلاح جهان سوم و اصطلاحات مشابه از این دست، به دوران انقلاب کبیر ۱۷۸۹ فرانسه برمی گردد. اصطلاحاتی چون طبقه سوم و حکومت سوم که در آن دوران به گونه وسیعی به کار برده می شد، معانی آنها در نظر مردم فرانسه شباهت زیادی با معنای «جهان سوم» در جهان امروز داشت. پيوستن كشورهايي چون ژاپن و كره جنوبي و برزيل به روند توسعه غربي ، روي آوردن چين به مناسبات بازار آزاد و انگيزه هاي استقلال طلبانه در چكسلواكي، لهستان و آلمان شرقي و سپس فروپاشي شوروي باعث به هم خوردن اين تعاريف شد. برای همین بومی‌ها به کسانی که قصد مهاجرت دارند توصیه می‌کنند درست تحقیق کنند و شهرهای مختلف را ببینند. با این حال، مهمان‌نوازی مردم کار را آسان می‌کند، به‌خصوص یادگیری زبان اسپانیایی را، که برای زندگی در مکزیک ضروری است.

۵. آلمان

از آن زمان به بعد، میزان رشد از سال 2011 تا 2013، به طور سالیانه، 2.1 درصد بوده که به دلیل افزایش نرخ تورم، باعث کند شدن سرعت رشد شده است. این کشور در سال 2019 تولید ناخالص داخلی 2.83 تریلیون دلاری داشت که 9.7 درصد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته بود. اقتصاد بریتانیا توسط بخش بزرگ خدمات آن به‌ویژه در امور مالی، بیمه و خدمات تجاری هدایت می‌شود.

http://beautyreview.ir

ده سال قبل از رکود جهانی، از سال 1999 تا 2008، میزان رشد نرخ تولید ناخالص داخلی سالیانه آلمان به طور متوسط، 1.6 درصد بوده است. با توجه به وابستگی آلمان به صادرات کالاهای سرمایه‌ای، اقتصاد این کشور در سال 2009 به میزان 5.2 درصد کاهش پیدا کرد؛ زیرا شرکت‎‌های سراسر جهان پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را پس از بحران مالی کاهش دادند. در سال‌های بعدی، تحت تاثیر بحران‌های منطقه یورو قرار گرفت که همین مسئله سبب کاهش تقاضا در کشورهای جنوب اروپا شد. از زمانی که شرایط ناحیه یورو بهبود پیدا کرد، کشور آلمان در جایگاه چهارم لیست اقتصادهای قدرتمند با بالاترین نرخ تولید ناخالص داخلی اسمی قرار گرفت. در پایان سال 2019، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور، رشد 1.8 درصدی داشته باشد.

  • این بدان معنی است که کارگران در کار خود مهارت بیشتری کسب می کنند و از طریق آموزش مهارت، آزمون و خطا یا با تمرین بیشتر، بهره وری خود را بالا می برند.
  • این شرکت تولیدکننده و صادرکننده عمده لوازم الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و وسایل نقلیه موتوری است.
  • روسیه دارای پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی در دنیا است و به همین دلیل هم است که بیشتر کشورهای دنیا اسلحه‌های خود را از این کشور می‌خرند.