طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور

در مواردی که ساختمان مورد نظر دارای چندین پارکینگ باشد با دکمه‌های P1, P2, مرجع P3 و … در پنل کلیدهای آسانسور نشان داده می‌شود. طبقات منفی در یک ساختمان به طبقاتی که در زیر طبقه همکف قرار دارند اطلاق می‌شود. شاخص B در توضیح معنی دکمه های آسانسور، دکمه B در موارد وجود طبقات منفی به کار برده می‌شود. عده ای فکر می کنند فشار دادن مکرر دکمه تماس، باعث می شود آسانسور سریع تر حرکت کند؛ اما چنین نیست. دوباره فشار دادن این دکمه، هیچ تماسی را برقرار نمی کند و تنها تماس شما ثبت خواهد شد. اما در سیستم تک سرعته و یا با اضافه شدن سیستم درایو حرکت و ایستادن آسانسور به صورت نرم تر و نامحسوس تر خواهد بود علاوه بر کاهش مصرف برق باعث بالا رفتن عمر قطعات مفید نیز خواهد بود.

آن‌ها همچنین می‌توانند در محیط‌های دیگر مانند بیمارستان‌ها یا ادارات مورد استفاده قرار گیرند. این آسانسورها می‌توانند تجهیزات دیگری نیز داشته باشند، مانند صفحه نمایش تلویزیونی، بلندگو برای پخش موسیقی یا اعلان‌ها، آگهی‌ها و تبلیغات صوتی و تصویری. شما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری در بالای یک ساختمان در مقایسه با پایین دارید ، حتی اگر احساس متفاوتی نداشته باشید. انرژی که شما در این فرآیند صرف می‌کنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل می‌شود، بنابراین بالا رفتن از پله‌ها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پله‌ها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما می‌شود.

طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور نصب آسانسور نیاز به ایجاد چاه یا قرار دادن موتور خانه برروی پشت بام ندارد همچنین برای نصب این آسانسورها ، از برق تک ‌فاز استفاده می‌شود که خطر برق گرفتگی را بسیار پایین می‌آورد. این نوع آسانسور افراد به صورت محدود به طور مثال تک نفره یا حداکثر 2 الی 3 نفر استفاده کنند زیر تحمل وزن این نوع آسانسور 220 کیلوگرم می باشد. آسانسور هوشمند یکی از سیستم های آسانسور به شمار می رود که با پیشرفت در دانش و فناوری طراحی و ساخته شده است. در این نوع از آسانسورها دستگاهی تعبیه شده است که فرد بدون آن که شاسی را لمس کند، با استفاده از یک کارت هوشمند، به طبقه مورد نظر جابجا می شود. به محض نزدیک کردن کارت به دستگاه مورد نظر، آسانسور آن را تشخیص داده و کابین را به طبقه مورد نظر حرکت می دهد. شرکت هیرو آسانسور یکی از پیشگامان در طراحی و توسعه آسانسورهای هوشمند است که توانسته است در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد. هنگامی که بالا می‌روید اسانسور به شما انرژی پتانسیل می‌دهد هنگامی که پایین می‌روید انرژی پتانسیل شما را می‌گیرد. از آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیاء مربوطه استفاده می‌شود. کابین گالوانیزه آسانسور انتخاب بسیاری از کاربران برای ساختمان‌های مسکونی و اداری است. این نوع کابین همان‌طور که از نامش پیداست از ورقه‌های گالوانیزه مقاوم و ماندگار تهیه می‌شود.

این آسانسورها در موقعیت‌های مختلفی، از مراکز خرید گرفته تا اقامتگاه‌های خصوصی استفاده شوند. بالابر یک وسیله ساده برای حمل و جا به جایی اجسام است که معمولا برای کارگاه هاو صنایع استفاده می شود این در حالی است که آسانسور برای پروژه های مسکونی ، تجاری و حتی باری استفاده می شود و دارای امنیت و راحتی بیشتری نسبت به بالابر است. قیمت وزنه گالوانیزه به دلیل نوسان قیمت فلزات بکار رفته در آن ثابت نیست و البته که قیمت این قطعات به‌صورت کیلویی محاسبه می‌شود. همان‌طور که مشخص است، این وزنه‌ها در تعداد بالا استفاده می‌شوند، بنابراین تعداد آن‌ها نیز در قیمت مؤثر است و همچنین قیمت این وزنه‌ها در مقایسه با وزنه‌های چدنی و غیره مناسب‌تر است.

  • همچنین این کارخانه ی صنعتی، شامل خط تولید بزرگی برای تولید قطعات آسانسور شامل؛ موتور گیربکس دار، گاورنر، لوازم جانبی آسانسور، درب های اتوماتیک، درب های نیمه اتوماتیک و لولایی و … می باشد.
  • بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحاً سیم بکسل) وجود دارد که از یک سمت به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنه‌های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل است.
  • نصب قفل ایمنی برای باز نشدن درب آسانسور هنگام نبود کابین در طبقه و مسدود شدن چاه خالی.
آسانسور های کششی را بطور کلی میتوان براساس دسته بندهای زیر تقسیم بندی کرد. عدم رعایت موارد فوق باعث افزایش احتمال سقوط آسانسور کارگاهی شده و جان افراد داخل مجموعه را به خطر می اندازد. جهت انتقال آسانسور کارگاهی به پروژه دیگر از تکنسین های مجرب جهت انتقال و نصب دستگاه استفاده نمایید. تعویض به موقعه قطعات مصرفی و استفاده از قطعات اصلی یکی از عوامل عدم افت عملکرد آسانسور کارگاهی می باشد. دیواره های چاهک آسانسور کارگاهی باید فاقد هرگونه ترک و حفره بوده و همچنین باید کاملا تراز و یکنواخت باشد. سکشن های نصب شده اولیه انکراژ شده و یک عدد کابل گیر بر روی سکشن آسانسور کارگاهی نصب می گردد.

کلیه مشتریان محترم شرکت الماس آسانسور در تمامی ساعات شبانه روز و هر روز هفته می توانند سوالات و مشکلات خود را با متخصصان باتجربه و مهندسین الماس آسانسور در میان گذاشته و از مشاوره کاربردی و راهنمایی های اجرایی آنان بهره مند شوند. استفاده از آسانسور گیربکس ارزان ترین و اقتصادی ترین راه حل برای نصب و راه اندازی آسانسور است. البته نگهداری صحیح و تعمیر به موقع آسانسورها به ساکنین ساختمان ها نیز مربوط می شود. باطری اضطراریداشتن باطری اضطراری برای مواقعی که با قطعی برق مواجه هستیم، یا به هنگام تعمیر کردن قطعاتی که نیاز به قطع برق هست، یک مزیت محسوب می شود که در بالا بردن سطح ایمنی آسانسور نیز تأثیرگذار است. درب های تلسکوپیدرب های تلسکوپی نوعی از درب های اتوماتیکی به حساب می آیند و قابل استفاده برای مکان ها با فضای کم هستند زیرا مکانیسم آن ها به گونه ای طراحی شده که نیازی به لغزش درب تا انتهای دیوار نیست. زمانی که درب باز می شود، به صورت مجزا و تک تک جمع می شوند و در فضای داخلی دیوار قرار می گیرند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که تاثیر زیادی روی قیمت آسانسور می گزارد، شرکت سازنده آن است. برای مثال در صورتی که شرکت سازنده از اعتبار چندانی برخوردار نباشد، سیستم هایی را طراحی و تولید می کند که قطعات آن از کیفیت پایینی برخوردار بوده و قیمت آسانسور هم نسبت به دیگر سیستم ها که ساخته شرکت های معتبر است، پایین تر است. شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکت های مطرحی به شمار می رود که سیستم های آسانسور طراحی و تولید شده در این شرکت، همگی از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است. تراول کابل آسانسور یک عنصر اساسی در انتقال دستورالعمل‌های حرکت کابین آسانسور است که رابط بین کابین، تابلو فرمان و موتور آسانسور محسوب می‌شود.

درب کابین (car DOOR) و طبقات(LANDING DOOR) :

اصطکاک سیم بکسل روی فلکه هرزگرد سبب بالا و پایین شدن کابین آسانسور می‌شود. استفاده حرفه‌ای از چندین فلکه هرزگرد سبب کاهش مصرف انرژی و بهبود حرکت کابین می‌شود. با این اوصاف اگر حرکت کابین و سیم بکسل آسانسور شما مختل شد، بهترین کار تعمیر و استفاده از فلکه‌های هرزگرد است.

ترمز اضطراری یا پاراشوت آسانسور

در این موتورها از مکانیسم لنت ترمز استفاده می‌شود که با استفاده از نیروی اصطکاک مانع از حرکت ناخواسته موتور در حالت توقف می‌شود. سیم بکسل مجموعه ای از تارهای فولادی پیچیده شده است و وظیفه منتقل کردن انرژی موتور گیربکس برای به حرکت درآوردن کابین را بر عهده دارد. مجموعه ی اطلس تک با سابقه ی طولانی مدت در حوزه ساخت انواع آسانسورهای درمانی و همچنین خدمات پشتیبانی شبانه روزی توانایی خود را در اجرای پروژ های بزرگ بیمارستانی و خدمات درمانی در کارنامه خود به ثبت رسانیده است. وزنه تعادل جزئی از سیستم تعادل در مکانیزم‌ها و دستگاه‌های بالابر است که نقش تثبیت کننده را بر عهده دارد.