فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی برابری قدرت خرید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | artofmarketing

تولید ناخالص داخلی اسمی 10کشور برتر جهان، حدود 67درصد از کل اقتصاد جهان را در برمی‌گیرد، در حالی که GDP20 اقتصاد برتر جهان حدود 81درصد از کل اقتصاد جهان را شامل می‌شود. 172کشور باقی مانده با یکدیگر، کمتر از یک‌پنجم کل اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند. 10 سال پیش از وقوع بحران مالی جهانی، از سال 1999 تا 2008، میزان رشد تولید ناخالص داخلی برزیل، به طور متوسط در هر سال 3.4 درصد افزایش داشت. پس از رشد قابل ملاحظه برزیل در طول سال‌های 2007 و 2008، این کشور در سال 2009، به دلیل کاهش تقاضای کالاهای برزیلی در سطح جهان و کاهش اعتبار خارجی، 0.3درصد رکود اقتصادی را تجربه کرد. با این حال، برزیل در سال بعد رشد 7.5 درصدی را تجربه کرد که بالاترین نرخ رشد این کشور در طول 25 سال گذشته‌اش بوده است.

مجله خبری هنر مارکتینگ به‌دلیل جمعیت زیادش، کمترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در فهرست ما دارد. بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است. حجم اقتصاد چین ($ ۱۲٬۳۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ در سال ۲۰۱۲) بلافاصله پس از اتحادیه اروپا و آمریکا یعنی در مقام سوم در جهان قرار می‌گیرد. چنانچه رشد کنونی اقتصادی چین همچنان ادامه یابد، چین از نظر اقتصادی، در حال رسیدن به آمریکا یعنی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و باید خود را برای مقابله با پیامدهای سیاسی و اقتصادی این موضوع آماده کند. این امر موجب نگرانی‌های عمده سیاسی خواهد شد زیرا این کشور به صورت نیروی به‌مراتب قوی‌تری در منطقه درآمده است.

http://beautyreview.irعلاوه بر این ، تحصیل در دانشگاه های چین دارای مزیت های زیاد از قبیل پذیرش راحت تر و هزینه های مقرون به صرفه است و به همین دانشجویان مهاجرت تحصیلی و کار و اقامت پس از تحصیل را به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن در چین انتخاب می کنند. دیگو کومین، ویلیام ایسترلی و اریک گانگ در مقاله‌ای که با این پرسش ” آیا ثروت ملل در 1000 سال قبل از میلاد مسیح تعیین شده است؟” به بررسی تاثیر تلاش مردم کشورها در گذشته بر توسعه اقتصادی امروزه آن ها پرداخته‌اند. “جهان دوم” به کشورهای کمونیست-سوسیالیست سابق، کشورهای صنعتی (سابقاً بلوک شرقف حوزه نفوذی اتحاد جماهیر سوسیالیست شوروی)، امروزه روسیه، اروپای شرقی (مثل لهستان) و برخی کشورهای ترک (مثل قزاقستان) و همچنین چین، اطلاق می‌شود.

  • صندوق بین‌المللی پول تولید ناخالص داخلی سوئیس را 737 میلیارد دلار، بلژیک را 723 میلیارد دلار، سوئد را 684 میلیارد دلار، اتریش را 599 میلیارد دلار و ایرلند را 666 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.
  • رشد اقتصاد کشورها اغلب منجر به افزایش نابرابری در درآمد می شود و کسانی که درگیر یا مرتبط با بخش تولیدکننده اقتصاد نیستند، عقب می مانند.
  • بخش عمده رشد مکزیک در سال‌های اخیر با تمرکز بر تولید و صادرات بوده، اگرچه شرایط اقتصادی کنونی جلوی رشد بیشتر را گرفته.
  • گفتنی است که پیش از وقوع بحران مالی در سال 2008، ایتایا همچنان روند رشد آهسته‌ای داشت.
  • آمارها نشان می دهد که دست کم یک سوم جمعیت ساکن در کشورهای در حال گذر از فقر رنج می برند.

به رغم چالش‌های داخلی و در سطح جهان که به طور مداوم در حال وقوع هستند، اقتصاد ایالات متحده،همچنان قدرتمندترین اقتصاد جهان است. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی اسمی ایالات متحده تا پایان سال 2019، 21 تریلیون دلار( 21هزار میلیارد دلار) باشد. اقتصاد این کشور حدود 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد ایالات متحده دارای شاخص‌ها و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است که تقریبا 80 درصد تولید جهانی را در دست دارد.

قدرت های اقتصادی جهان؛ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در اقتصاد

مقدار اسمی GDP یک منطقه با استفاده از اطلاعات به‌روز در مورد قیمت‌های بازار و همچنین تغییراتی که در اثر تورم ایجاد شده، محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن نرخ تورم در محاسبات تولید ناخالص داخلی، شاخص اسمی GDP می‌تواند زمان‌هایی که قیم در یک اقتصاد افزایش پیدا می‌کند را نشان دهد. علاوه بر این، نرخ ناشی از افزایش قیمت در یک اقتصاد به عنوان یک فاکتور مهم در محاسبه شاخص اسمی GDP در نظر گرفته می‌شود. ژاپن با تولید ناخالص داخلی اسمی ۵٫۶ تریلیون سومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهد ماند و اقتصاد با تقاضای شدید خارجی و حمایت گسترده مالی در داخل کشور پویاتر خواهد شد.

آرایش جنگی در بازار نفت