فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | artofmarketing

این عدم دسترسی به معنای آن است که نمی توان از تمام پتانسیل های نیروی کار موجود استفاده کرد. عوامل مختلفی در رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. شرایط فوق در کشور های توسعه یافته بصورت معکوس میباشد به شکلی که این کشورها کوشش میکنند تا به توسعه پایدار دست یابند. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط کشور هند، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، جایگاه بریتانیا را اشغال کند؛ همانطور که در سال 2018 از کشور فرانسه پیشی گرفت. به‌طور مشابه بالاترین نرخ تورم در قلمرو سابق جمهوری فدرال آخرین بار در پاییز 1981 ثبت شد، زمانی که قیمت نفت معدنی درنتیجه جنگ اول خلیج‌فارس بین عراق و ایران افزایش یافت. در طول قرن بیستم، صنعت هوافضای آلمان گسترش یافت و در اواخر قرن این گسترش شدت گرفت.

ویزای سرمایه‌گذاری

در این راستا موسسه ها و مجله خبری هنر مارکتینگ های اعتبارسنجی بسیار زیادی هستند که اقتصاد کشورها را بر اساس فاکتورها و معیارهای مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. در یکی از همین گزارش ها طبق پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد، اقتصاد کشورهای چین و آمریکا را پس از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است که در ادامه در خصوص این پیش بینی ها بیشتر صحبت می شود. به طور کلی اعتبارسنجی بانک و رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی پس از شیوع ویروس کرونا نقش موثری در این راستا داشته است. ۵۰ سال پیش و در سال ۱۹۷۰ میلادی اقتصاد جهان تنها حدود ۳ تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی یا ۳۰ برابر کمتر از امروز بود. انتظار می‌رود که طی ۳۰ سال آینده، اقتصاد جهانی دوباره کم‌وبیش دو برابر شود و تا سال ۲۰۵۰ تولید ناخالص داخلی جهانی می‌تواند به نزدیکی ۱۸۰ تریلیون دلار برسد.

روابط تجاری و افت سرمایه گذاری آمریکا و چین

پیوندهای موجود در ردیف «کشور/منطقه» جدول زیر به مقاله مربوط به تولید ناخالص داخلی یا اقتصاد کشور یا قلمرو مربوط بدان پیوند دارند. به دیگر بیان اگر کشوری در سال 1500 تلاشی برای توسعه تکنولوژی خود در طول زمان انجام داده، وضعیت مالی مردم کشورش در حال حاضر جایگاه مناسبی در دنیا دارد. علاوه بر آن، رابطه تکنولوژی با درآمد سرانه مردم همچنان در وضعیت فعلی این کشورها قابل مشاهده است. در جهان امروز، جهانی شدن به عنوان پروژه ای با مبدا غربی، از سوی جمعی از صاحبنظران و کارشناسان، تداوم استعمار گذشته غرب در کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه محسوب می شود.

  • تعمیق این نابرابری به گونه ای است که گروه ۷ با ۷ عضو و ۱۲درصد جمعیت جهان، بیش از ۶۴ درصد تولید ناخالص جهان را در اختیار دارد اما گروه ۷۷ که بیش از ۱۴۰ کشور عضو آن هستند با ۷۶ درصد جمعیت جهان، فقط ۱۷ درصد از تولید ناخالص جهان را در اختیار گرفته است.
  • چنانچه رشد کنونی اقتصادی چین همچنان ادامه یابد، چین از نظر اقتصادی، در حال رسیدن به آمریکا یعنی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و باید خود را برای مقابله با پیامدهای سیاسی و اقتصادی این موضوع آماده کند.
  • اگرچه در مورد مناسبت این نام تردیدها و بحث هایی در میان است، اما برخی از کشورهای جهان سوم به ویژه اعضای جنبش عدم تعهد از کاربرد این نام استقبال کرده‌اند.
  • در قرن ۲۱ رسانه ها می توانند ارتباط دوسویه را بین افراد یک جامعه و حتی جامعه جهانی برقرار کنند.
  • کره جنوبی با ساخت روبات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است.

آمارها نشان می دهد که دست کم یک سوم جمعیت ساکن در کشورهای در حال گذر از فقر رنج می برند. اقتصاد فرانسه در طول دوره بحران مالی، نسبت به همتایانش، وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کرد. در سال 2009، با کاهش وابستگی به تجارت خارجی و کاهش نرخ ثابت مصرف خصوصی، تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش پیدا کرد.

اهمیت GDP جهانی

پس از وقوع بحران مالی جهانی، شرایط اقتصادی ایتالیا با وخامت بیشتری مواجه شد. در سال 2009، با رکود 5.5 درصدی، این کشور بالاترین میزان رکود تولید ناخالص داخلی خود را در دهه‌های اخیر تجربه کرد. در سال‌های 2012 و 2013، به ترتیب، رشد 2.4 و 1.8 درصدی را تجربه کرد، اما با این حال، شرایط ایتالیا به تدریج در حال بهبود یافتن است. کشور فرانسه در سال 2020 تولید ناخالص داخلی 2.63 تریلیون دلاری داشت که آن را در رتبه هفتم در میان قدرت های اقتصادی جهان قرار داده است. گردشگری صنعت مهمی است و فرانسه هر ساله بیشترین بازدیدکننده از کشورهای خارجی را دارد. فرانسه دارای یک اقتصاد مختلط است که بسیاری از مشاغل خصوصی و نیمه‌خصوصی در طیف متنوعی از صنایع را شامل می‌شود.

http://beautyreview.ir